Neusdruppels

zondag 18 mei 2014 om 07:51
Het is weer zover; ik heb een kleine week neusdruppels gebuikt en nu moet ik afkicken. Er ontstaat snel afhankelijkheid van die dingen. Ik heb de kinderversie van otrivin gebruikt, de lichtste, maar als ik Cold Turkey ga slaap ik drie nachten niet. Iemand een slimme tip? Oplossing van meer natuurlijke aard? Grootmoeders huismiddeltje anders behalve zoutoplossing? Snot heb ik nl niet meer, het gaat erom dat mijn slijmvliezen verslaafd zijn aan de otrivin....

zondag 18 mei 2014 om 08:14
Ik heb 6 jaar lang elke dag Otrivin gebruikt.
Ik ben niet gaan afbouwen, maar in één keer gestopt.
Ik heb toen neusbidets gebruikt.
Klinkt ranzig, maar is spoelwater dat je door je neus 'spuit'.
Te koop bij de apotheek.
Trouwens, na maar een week ben je toch niet al verslaafd aan Otrivin?
Als je neus dan dichtzit, is dat gewoon een verkoudheid.
Dat kan niet al een verslaving zijn lijkt mij.
Ik ben niet gaan afbouwen, maar in één keer gestopt.
Ik heb toen neusbidets gebruikt.
Klinkt ranzig, maar is spoelwater dat je door je neus 'spuit'.
Te koop bij de apotheek.
Trouwens, na maar een week ben je toch niet al verslaafd aan Otrivin?
Als je neus dan dichtzit, is dat gewoon een verkoudheid.
Dat kan niet al een verslaving zijn lijkt mij.

zondag 18 mei 2014 om 08:18
Jawel hoor. Na een week is het bij mij al lang geen verkoudheid meer. Die duurt maar drie dagen. En toch trap ik elke keer weer in die neusdruppels....rot spul. Ik heb een neti potje, maar helaas helpt die ook niet bij opgezette slijmvliezen. Dus toch maar eerst links dan rechts proberen. Lijkt me de meest kansrijke oplossing. Bedankt! Huismiddeltjes blijven welkom

zondag 18 mei 2014 om 08:27
quote:Desperate_Housewive schreef op 18 mei 2014 @ 08:03:
Pantax : volgens het farmaceutisch kompas mag de xylo gewoon hoor. Max voor een week, dat wel.Ik ging af op de bijsluiter, daar staat dat je het tijdens zwangerschap niet mag gebruiken. Ach, bij mij is het toch een lapmiddel, ik slaap chronisch niet. Dat weekje zet geen zoden aan de dijk
Pantax : volgens het farmaceutisch kompas mag de xylo gewoon hoor. Max voor een week, dat wel.Ik ging af op de bijsluiter, daar staat dat je het tijdens zwangerschap niet mag gebruiken. Ach, bij mij is het toch een lapmiddel, ik slaap chronisch niet. Dat weekje zet geen zoden aan de dijk
zondag 18 mei 2014 om 08:28
Herkenbaar.
Je neusslijmvliezen wennen eraan en gaan dan ook opzetten (otrivin nodig hebben) terwijl je niet meer verkouden bent ! Ik hb het ook regelmatig, erg vervelend.. ga meestal op een gegeven moment wel cold turkey eraf.. en in het weekend , als ik de volgende dag niet hoef te werken omdat ik niet heb geslapen
Je neusslijmvliezen wennen eraan en gaan dan ook opzetten (otrivin nodig hebben) terwijl je niet meer verkouden bent ! Ik hb het ook regelmatig, erg vervelend.. ga meestal op een gegeven moment wel cold turkey eraf.. en in het weekend , als ik de volgende dag niet hoef te werken omdat ik niet heb geslapen

zondag 18 mei 2014 om 08:32
Ik heb last van chronische opzwelling van de slijmvliezen. Ervaring met een boel neussprays. Vroeger allerlei neussprays van de kno arts gehad met allerlei bijwerkingen. Toen zelf otrivin gehaald en als je dat lang gebruikt wordt het steeds erger. Eerst helpt het, en na weken, maanden wordt je ongevoelig voor het stofje en zwelt je slijmvlies er juist van op. Het is troep. Nu heb ik een voorgeschreven neusspray die als een trein werkt, zonder bijwerkingen. Flucticasonpropionaat (aldus flesje). Wellicht helpt die ook bij verkoudheid ed. Heb hem niet gegoogled.
zondag 18 mei 2014 om 09:02
Je kunt je huisarts inderdaad vragen om flucticason of beclometason. Deze mag je langer gebruiken, ik gebruik het standaard in het hooikoortsseizoen maar ik kreeg er vorige winter ook een recept voor toen ik een hardnekkige voorhoofdsholteontsteking had en al een week aan de reguliere neusdruppels zat.

zondag 18 mei 2014 om 09:20

zondag 18 mei 2014 om 10:12
Whopper : je zegt in je OP dat je er een kleine week gebruik van hebt gemaakt. Dat is neem ik aan meer dan 3 dagen. Als je het maar 3 dagen gebruikt, heb je er nog geen last van dat je slijmvliezen juist opzwellen door die neusspray. Dat tegen-effect ontstaat pas na ongeveer een week. Dus als je na 3 dagen stopt is je verkoudheid over en heb je ook geen last dat je moet "afkicken". Vandaar mijn vraag.

zondag 18 mei 2014 om 16:59
quote:Desperate_Housewive schreef op 18 mei 2014 @ 10:12:
Whopper : je zegt in je OP dat je er een kleine week gebruik van hebt gemaakt. Dat is neem ik aan meer dan 3 dagen. Als je het maar 3 dagen gebruikt, heb je er nog geen last van dat je slijmvliezen juist opzwellen door die neusspray. Dat tegen-effect ontstaat pas na ongeveer een week. Dus als je na 3 dagen stopt is je verkoudheid over en heb je ook geen last dat je moet "afkicken". Vandaar mijn vraag.Je zegt elke keer 'je', maar je bedoelt Denk ik 'ik'? want ik probeer je duidelijk te maken dat ik daar dus wel last van heb, na 3-4 dagen al. Jij kunt wel stellen dat jij daar geen last van hebt, maar ik dus wel. Als ik na 3 dagen dus van mij verstopte neus door de verkoudheid af ben, zit ie nog dicht door opgezette slijmvliezen. En daar wil ik dus vanaf.
Whopper : je zegt in je OP dat je er een kleine week gebruik van hebt gemaakt. Dat is neem ik aan meer dan 3 dagen. Als je het maar 3 dagen gebruikt, heb je er nog geen last van dat je slijmvliezen juist opzwellen door die neusspray. Dat tegen-effect ontstaat pas na ongeveer een week. Dus als je na 3 dagen stopt is je verkoudheid over en heb je ook geen last dat je moet "afkicken". Vandaar mijn vraag.Je zegt elke keer 'je', maar je bedoelt Denk ik 'ik'? want ik probeer je duidelijk te maken dat ik daar dus wel last van heb, na 3-4 dagen al. Jij kunt wel stellen dat jij daar geen last van hebt, maar ik dus wel. Als ik na 3 dagen dus van mij verstopte neus door de verkoudheid af ben, zit ie nog dicht door opgezette slijmvliezen. En daar wil ik dus vanaf.

zondag 18 mei 2014 om 21:15
Misschien een vreemd vraag, maar waarom gebruik je die troep überhaupt? Als een verkoudheid circa drie dagen bij je duurt en je hebt echt zo last van afkickverschijnselen, dan komt het bij mij nu over alsof de druppels je meer ongemak dan gemak opleveren.. (Wat is nu drie dagen snotterig zijn?)
Weer even ontopic; ik heb dat soort druppels nog nooit gebruikt en weet ook niet wat werkt, maar bij mij doet een ouderwetse ui naast het bed nog steeds veel goed. En spoelen met een rhinocap voor de tijdelijke verlichting. Succes!
Weer even ontopic; ik heb dat soort druppels nog nooit gebruikt en weet ook niet wat werkt, maar bij mij doet een ouderwetse ui naast het bed nog steeds veel goed. En spoelen met een rhinocap voor de tijdelijke verlichting. Succes!