Internetdating: tips voor twee zoekende vrienden?

06-07-2008 11:03 131 berichten
Twee vrienden van mij gooien regelmatig een hengeltje uit op een datingsite. Een is nogal verlegen en serieus, en heeft nog nooit een relatie gehad. De ander is een jong gescheiden vader die heel graag weer iemand wil leren kennen, maar noodgedwongen in het oosten van het land woont, terwijl hij zelf uit het westen komt en wat minder aansluiting heeft met Tukkers.

Het internetdaten - hoewel het van het daten zelden komt - bevalt ze slecht. Vrouwen reageren niet of heel achteloos op uitnodigingen, laten lang niets van zich horen na de eerste keer en gedragen zich als een prinses op de erwt.

Misschien doen ze wel iets verkeerd, en willen ze te graag. Hebben jullie tips voor mijn twee vrienden, zijn er klassieke fouten die veel mannen maken? Of hebben jullie dezelfde ervaringen met mannen en zitten er gewoon vele rare mensen op die sites?
Alle reacties Link kopieren
Geef mij maar Rotterdams! Of eigenlijk geen accent, of het prachtige Vlaams-Brabants accent.
quote:DorothyGale schreef op 06 juli 2008 @ 12:13:

Jezus,Yas, meen je dat nou echt, dat je van al die accenten het Amsterdamse het minst erge vindt? Ik vind Amsterdammers klinken alsof ze tijdens het praten tegen een oneindige stroom van tranen vechten.Misschien zeg ik dat omdat ik aan dat accent gewend ben, veel vrienden daar enzo.
Geen bijzonderheden
Die dikke L en 'uitstekand'

'end' kunnen ze niet zeggen, altijd 'and'.
Geen bijzonderheden
quote:yasmijn schreef op 06 juli 2008 @ 12:16:

Die dikke LYas, wat voor taal sla je nu weer uit...
Over accenten gesproken: ik zou ook afknappen op een accent uit het noorden of oosten of zuiden. Bijna alles dus . Tis maar goed dat ik al aan de man ben.
Cum non tum age
Yas, nu ik een paar jaar in Brabant woon, hoor ik bij mijn oude homies overal het gronings dwars doorheen, terwijl ik vroegah altijd vond dat ze gewoon ABN spraken. Vandaar dat ik denk dat inheemsen zelf niet zo goed kunnen beoordelen of ze ABN spreken of toch een beetje last hebben van de plaatselijke tongval. Da's wat anders dan het dialect goed kunnen spreken.
Misschien moet die ene vriend in het oosten dan nog even geduld hebben totdat ie zo gewend is aan het accent om 'm heen dat ie denkt dat het ABN is
Eh, het ging over datingtips, niet over accenten. Idee voor nieuw topic?
quote:Joeysmiles schreef op 06 juli 2008 @ 12:18:

[...]

Yas, wat voor taal sla je nu weer uit...

Mijn kinderen, vooral Mirlo, spreekt zo vreselijk bekakt, alsof ze zo uit het Gooi komt. Zoon heel keurig ABN, wel iets anders dan ik nog, bij mij hoor je het er wel doorheen ben ik bang, of ik moet me heel goed concentreren, maar ik doe mijn best!

Frits, zit jij hier nu te hengelen voor je vrindjes?

Wat doen ze, wat verdienen ze?

Misschien kunnen we praten
Geen bijzonderheden
quote:FritsvanEgters schreef op 06 juli 2008 @ 12:25:

Eh, het ging over datingtips, niet over accenten. Idee voor nieuw topic?Nait zo ongedurig, mien jong!
Ik vind humor inderdaad heel belangrijk. Ik knap direct af op mannen die zichzelf te serieus nemen of belangrijk vinden. Ook een opsomming van bezittingen is voor mij uit den boze, als in; míjn auto..., míjn baan...., míjn huis.....enz.

Reageren op iets uit je profiel doet het goed zoals digitalis al zei. Verder, houd het luchtig. Begin niet over (gezamenlijke) toekomstplannen, voorgaande mislukte relaties, problemen op je werk, familiekwesties enz. enz.
The time is now
quote:Banba schreef op 06 juli 2008 @ 12:36:

Ik vind humor inderdaad heel belangrijk. Ik knap direct af op mannen die zichzelf te serieus nemen of belangrijk vinden. Ook een opsomming van bezittingen is voor mij uit den boze, als in; míjn auto..., míjn baan...., míjn huis.....enz.

Reageren op iets uit je profiel doet het goed zoals digitalis al zei. Verder, houd het luchtig. Begin niet over (gezamenlijke) toekomstplannen, voorgaande mislukte relaties, problemen op je werk, familiekwesties enz. enz.Ik houd niet van humor. Humor zorgt er alleen maar voor dat er minder tijd is om ruzie te maken. Zonde!
quote:Digitalis schreef op 06 juli 2008 @ 11:30:

DIe standaardberichten heb ik altijd afgewezen. Op iets in je profiel reageren, doet het goed. Bijvoorbeeld: goh, ik hou ook van muziek spelen, wat speel jij? Niet meteen over afspreken beginnen. En sja, vrouwen kunnen wat kieskeuriger zijn. Opleidingsniveau speelt ook mee. Als ik een LTS-er had die reageerde, stuurde ik meteen 'niet geinteresseerd' terug. Klinkt hard, maar ik heb zelf WO-niveau en heb al eens meegemaakt dat opleidingsverschil een rol kan spelen in het elkaar begrijpen. Foto erbij is een must, vind ik.Ik snap wat je bedoelt, en toch, ik weet dat jij prostituee bent, vind je het ook niet hard als mannen je alleen op die grond zouden afwijzen?
Oh en schuw ook vooral niet om wat mindere eigenschappen van jezelf te noemen. Bijvoorbeeld chaotisch, ongeduldig e.d

Ik word achterdochtig van mannen die er op papier té goed uitzien.
The time is now
quote:Antonio schreef op 06 juli 2008 @ 12:41:

[...]

Ik snap wat je bedoelt, en toch, ik weet dat jij prostituee bent, vind je het ook niet hard als mannen je alleen op die grond zouden afwijzen?Wat voor werk je doet heeft niets te maken met een bepaald niveau. Ok, er zijn veel domme hoeren, maar daar hoor ik niet bij. Ik zou iemand met een Mavo-opleiding gewoon niet snel een kans geven, heb er slechte ervaringen mee. En als vrouw krijg je zoveel berichten, je moet ergens op selecteren. Ik vind het heerlijk als iemand op niveau kan praten. Maar ok, ook humor is heel belangrijk. Degene die ik aan de haak (nou ja, dat wordt ook minder) had geslagen, was heel erg grappig en slim. Maar wel begonnen op LBO-niveau en daarna helemaal opgeklommen.
quote:Banba schreef op 06 juli 2008 @ 12:41:

Ik word achterdochtig van mannen die er op papier té goed uitzien.Kun je tegenwoordig ook al internetdaten op papier?
De mijne had een leuk profiel, zei dat ie zijn kind erg belangrijk vond, het belangrijkste (vaders die hun kinderen verzwijgen vallen bij mij sowieso al af ) en dat ie een ONS niet uit de weg ging enz.Geen serieus gedoe.

Ik ook niet en vaders zijn leuk, en ik heb ze zelf ook, dus ik erop af.

Nah daar zit ik nu dan, huisje boompje beestje.
Geen bijzonderheden
En hij stond er op met een foto in militair uniform, geil ik wel op.

Dus ik dacht dat we voor een ONS gingen.

Fout! Hij bleef.
Geen bijzonderheden
even weer terug on topic..

Ik denk dat het idd goed is om naar het profiel te kijken van je vrienden.

Sommige hebben al gezegd dat mannen vaak het profiel te snel invullen. Het is ook moeilijk om daar jezelf in te zetten, maar ik denk wel dat dat belangrijk is.

Bij jouw ene introverte vriend zou ik me kunnen voorstellen dat hij wat meer verteld over wat hem bezighoudt. Ik kan me voorstellen dat je met hem hele fijne gesprekken kan houden. Dat zijn dingen die vrouwen juist erg waarderen. (ik igg) Misschien kan hij wat vertellen over wat hij leest, waar hij over nadenkt, wat zijn hobbies zijn. Bij hem zou ik een rustige foto zetten, dus niet een jolige uit de kroeg.

Bij jouw andere vriend zou ik bijvoorbeeld ook centraal zetten dat hij een jonge vader is. Misschien is hij heel zorgzaam of juist avontuurlijk? (je hebt in je OT niet iets over zijn karakter gezegd)

Ik denk wel dat het moeilijk is als ze konstant afwijzingen krijgen (ik kan me voorstellen dat het zo voelt). Misschien helpt het om te bedenken dat de vrouwen bestookt worden met mails?
Hoe bekijk ik als vrouw het profiel van een man op een datingsite?

Waar ik als eerste naar kijk: de foto.

Zorg dus dat deze in orde is. Geen wazig exemplaar van een webcam, genomen in een onderbelicht zolderkamertje (met het wasgoed op de achtergrond), waarop je altijd standaard een vervormd en raar gekleurd gezicht hebt (onderkin, rare neus, vreemde ogen, enz.).

Een goed belichte, leuke, gezellige (lachende), maar vooral recente(!!!) foto met een neutrale of mooie achtergrond!

Zonder pet, zonnebril (of nog fouter: een meekleurende bril ) en van dichtbij genomen. In het profiel kun je wel lezen hoe groot, dik of dun de man in kwestie is. Je kijkt in real-life per slot van rekening toch naar de blik in iemands ogen en niet of het wel in orde is met de ellebogen...

Geef een heldere en to-the-point geschreven beschrijving van jezelf.

De profielen met 12 songteksten en literair verantwoorde (?) gedichten van 1 A-4tje lang, sla ik over. Het gaat om een eerste indruk, niet je inzending voor een gedichtenfestival.

Geef in je beschrijving niet een hele wensenlijst op waaraan je eventuele date wel of niet aan moet voldoen. Het gaat om jou.

Je profiel moet positiviteit uitstralen. Er zijn zoveel mensen die hun profiel met een halve klaagzang vullen, over hoe oneerlijk het leven voor hen is geweest tot nu toe, boehoe, klaag, huil. Exit.

Ik blokkeer zelf de mogelijkheid om interesse-berichtjes te sturen. Mannen kunnen mij een mail sturen.

In een kroeg zul je toch ook meer stappen moeten ondernemen dan alleen maar kijken. Verbazingwekkend dat er dan echt mannen zijn, die mij een mail sturen met de veelzeggende tekst: hoi...

Heb je nu werkelijk niets interessanters te melden?? Dat heb ik ook echt teruggeschreven aan de heer in kwestie.

Iedereen krijgt van mij persoonlijk antwoord terug. Dat kost heel wat tijd, maar ik vind het ook super-irritant als ik niets terugkrijg van een man. (Wat gij niet wilt dat u geschiedt... )

Als je op een gegeven moment merkt dat je profiel niets oplevert, verander dan de foto en de tekst.

Zorg dat je iedere dag even online bent, dan wordt je profiel weer naar boven gehaald en heb je meer kans dat potentiële kandidaten het te zien krijgen.

Succes gewenst-> aan je zoekende vrienden!!
Mannen die geen of een slecht contact met hun kinderen hebben, wijs ik af. Mannen met volwassen kinderen die schrijven dat hun kinderen voor alles gaan trouwens ook.
Er was iemand die meende dat de verhouding mannen/vrouwen op datingsites niet scheef lag.

Vergeet het maar:

Knuz zegt:

aantal vrouwen op zoek 24939

aantal mannen op zoek: 46014

Ik heb het hier even over hetero relaties.
quote:Digitalis schreef op 06 juli 2008 @ 12:44:

[...]

Wat voor werk je doet heeft niets te maken met een bepaald niveau. Ok, er zijn veel domme hoeren, maar daar hoor ik niet bij. Ik zou iemand met een Mavo-opleiding gewoon niet snel een kans geven, heb er slechte ervaringen mee. En als vrouw krijg je zoveel berichten, je moet ergens op selecteren. Ik vind het heerlijk als iemand op niveau kan praten. Maar ok, ook humor is heel belangrijk. Degene die ik aan de haak (nou ja, dat wordt ook minder) had geslagen, was heel erg grappig en slim. Maar wel begonnen op LBO-niveau en daarna helemaal opgeklommen.Digitalis, jij blijft maar hameren op een niveau wat goed genoeg voor jou is. Dringt het wel tot je door dat potentiele partners niet willen dat jij met andere mannen naar bed gaat voor geld?
quote:loomii schreef op 06 juli 2008 @ 12:44:

[...]

Kun je tegenwoordig ook al internetdaten op papier?Dat is (toch) een uitdrukking; er 'op papier' goed uitzien?!
The time is now
(laat ook maar)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven