Gezondheid alle pijlers

Zonnebrandcreme

18-05-2014 17:20 49 berichten
Hallo,

Ik ga van de zomer op vakantie naar zuid-Frankrijk. Veel zon en hoge temperaturen.

Nou ben ik opzoek naar zonnebrandcreme, maar ik weet niet zo goed welke creme het beste zal zijn. Ik ben dus opzoek naar aanraders en ervaringen..

Ik heb zelf een lichte huid die snel verbrand en ik zal veel in het water te vinden zijn. Ik wil geen creme die voorkomt dat ik bruin word, een kleurtje is wel zo leuk..

Tips?
Ik gebruik al jaren Vision, factor 20 en 30.

Ik vind dat tot nu toe de beste.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop altijd in het land waar ik op vakantie ben mijn zonnebrsndcreme.

Maar onder de 40 zou ik niet gaan hoor, ik wordt snel bruin en smeer met minstens factor 30 (snel kleurende huid, donker haar/ogen).
Gewoon nivea hoge factor en dan vaak en dik insmeren. En tussen 11 en 16 uur niet zonnebaden.
Ja en?
Ik gebruik al jaren vision.

Smeer maar een keer per dag en dat is genoeg!
Cien Sun van Lidl. Rond de vijf euro en in diverse tests als uitstekend naar voren gekomen. Ik gebruikte altijd Vision maar ik ben overgestapt, omdat Cien Sun echt prima bevalt.
Spijtiggenoeg niet in Belgie/Nederland te krijgen, maar Neutrogena Ultra Sheer vind ik geweldig. De minst plakkerige die ik al heb geprobeerd.

Verder zijn de doorzichtige sprays van Nivea of Garnier ook wel ok.
Ik gebruik no add factor 50 op gezicht en factor 30 tot 15 voor mijn lichaam. Het ruikt heerlijk vind ik.
Ik vind die doorzichtige van Ambre Soliere van Garnier het fijnste,smeert goed in en is niet al te vet.
Australian Gold.. Ruikt naar de zomer.. Heerlijk
Ik gebruik P20. Een keer smeren per dag, goed in laten trekken en je verbrandt de hele dag niet, ook niet als je gaat zwemmen.

Een van mijn dochters is heeeeel bleek met bijna wit haar. Ook zij kan de hele dag buiten spelen zonder te verbranden. Ideaal!

Het kost wel wat meer per fles, maar omdat je maar 1 keer per dag smeert is het verschil uiteindelijk klein.

Edit: je wordt wel nog steeds lekker bruin.
Nivea factor 50+
Vision. Of p20, maar die geeft van die lelijke vlekken op witte kleding. Ik verbrand ook snel én ik heb een melanoom gehad, ben dus extra voorzichtig.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Vicky, ik heb een zoon met hele witte huis en rood haar en vraag mij altijd af of de factor 20 wel genoeg is van vision.

Ik smeer altijd 50. Is 1x smeren per dag dan echt genoeg?
Witte huid dus
Kruitvat factor 30 of hoger. Regelmatig smeren
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:ikdus2010 schreef op 18 mei 2014 @ 17:24:

Ik koop altijd in het land waar ik op vakantie ben mijn zonnebrsndcreme.

Maar onder de 40 zou ik niet gaan hoor, ik wordt snel bruin en smeer met minstens factor 30 (snel kleurende huid, donker haar/ogen).

Dit dus. Ter plaatste kopen.

Ik smeer (ik weet het, dom) bijna niet, ik verbrand niet, word makkelijk bruin maar ik ga niet liggen bakken en op het heetst van de dag blijf ik in de schaduw.
verba volant, scripta manent.
P20 geeft idd vlekken.

Ik gebruik Ultrasun, ook 1x smeren en niet meer verbranden, zelfs niet tijdens snorkelen in thailand. Maar erg bruin werd ik helaas ook niet meer. Je moet alleen niet de sportsformula nemen, die geeft wel vieze gele vlekken.
.
Vision of nivea spray.

Nu bij kruidvat trouwens 50% korting op alle nivea zonnebrand.
Ik gebruik ook altijd Vision. Werkt geweldig. Ik ben ook iemand met een hele bleke huid die snel verbrandt. Maar met Vision heb ik nergens last van.
Hier een kind met eczeem en een enorm gevoelige huid. Vision is 1 van de weinig cremes die niet prikt en hem goed beschermt.
Ik durf het dus niet goed te gaan gebruiken. Gek he?

Ik pak liever de factor 50 kindersmeer dan de vision met factor 20.

Terwijl het natuurlijk zoveel makkelijker zou zijn dan 100x per dag te smeren.
Ik gebruik Lovea, biologisch en bevat geen octocryleen, dat vind ik erg prettig aan een zonnebrandcreme, maar is daardoor wel prijzig.

Factor is niet super relevant, verschil in bescherming tussen factor 15 en 30 is erg klein. Belangrijker is om voldoende te gebruiken (anders haal je die factor nooit) en regelmatig gedurende de dag opnieuw te smeren.
Ik heb afgelopen vakantie voor het eerst factor 50 gebruikt (donker haar, lichte huid). Voorheen 30. Maar heb in 9dagen een mooie lichtbruine kleur gekregen. Wel tussen 12.00 en 14.00 niet in de zon geweest. En na het zwemmen afdrogen en weer smeren.
Waarom smeert iedereen hier maar 1 keer per dag in? Dat is echt veel te weinig. Om de twee uur minimaal en als je hebt gezwommen daarna meteen opnieuw insmeren. Ik heb niet een speciaal merk goedkoop werkt net zo goed als duurkoop namelijk, maar gebruik wel een hoge factor .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven