Gezondheid alle pijlers

Peuter met hooikoorts en vakantie Veluwe

21-05-2014 07:00 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn peuter van bijna 3 jaar heeft dit jaar voor het eerst hooikoorts. Behoorlijk ook.

Vooral longklachten en neus/keel klachten op het moment. Hij had al huisstofmijtallergie en wellicht huisdieren ( testen is pas betrouwbaar vanaf 4 jaar ).

Nu hadden wij allang onze vakantie geboekt en jawel, wij gaan naar de Veluwe hartje zomer. Oeps.. Sterft t van de pollen natuurlijk en ik vraag me af of dit een fijne vakantie gaat worden voor hem.

Dus mijn vraag, heeft er iemand ervaring met vakantie in Nederland in het hooikoorstseizoen met een kind op de Veluwe ( of een ander pollenrijk gebied ) Misschien tips of ideeën.

Even ter info. Hij heeft een ontstekingsremmende puf, een luchtwegverwijder, een ontstekingsremmende neusspray en hij gebruikt een antihistamenica ( aerius 2,5 mg per dag ). We verblijven in een huisje.
ik gebruik in het pollenseizoen extra verstuivers, misschien eens overleggen met de HA?

ook op de Veluwe zullen genoeg mensen met allergie wonen, ik denk dat er echt wel een mouw aan te passen is?
Hij gebruikt behoorlijk wat medicatie, moet toch wel gaan zo? Mijn dochter is erg allergisch voor de bloeiende grassen nu en gebruikt al vanaf haar derde Cetrizine drank. En Ventolin zo nodig.
Verstuivers als in puffen?
Ik heb nu flinke hooikoorts, maar hartje zomer juist nergens last van. Als hij bijvoorbeeld voor grassen allergisch is, die zijn nu in bloei en straks niet meer. En iemand met hooikoorts is niet perse voor elk type pol allergisch.
Ik zou echt niet met extra verstuivers in de weer gaan zonder overleg met de huisarts bij een peuter.
quote:zwanenmeer schreef op 21 mei 2014 @ 07:13:

Ik zou echt niet met extra verstuivers in de weer gaan zonder overleg met de huisarts bij een peuter.Dat sowieso niet natuurlijk, maar kan altijd vragen wat mogelijkheden zijn van tijdelijk ophogen tijdens controle gesprek. ( elke maand bij de huisarts )
Waarom zou je dat doen, wat hij nu krijgt lijkt mij al heftig genoeg gezien het feit dat hij ook Flixotide krijgt. Wordt er gedacht aan astma? Ik vind het behoorlijk wat hij krijgt voor hooikoorts.
quote:zwanenmeer schreef op 21 mei 2014 @ 07:19:

Waarom zou je dat doen, wat hij nu krijgt lijkt mij al heftig genoeg gezien het feit dat hij ook Flixotide krijgt. Wordt er gedacht aan astma? Ik vind het behoorlijk wat hij krijgt voor hooikoorts.Z'n ontstekingsremmende puf krijgt hij al vanaf 1 jaar ivm z'n benauwdheid bij huisstofmijtallergie. T is een atopisch aangelegd kind, heeft ook Koemelkallergie gehad waar hij nu overheen gegroeid is. De aerius is echt voor de hooikoorts.
Is hij onder behandeling van een allergoloog? Ik krijg heel zelden ontstekingsremmende pufjes, alleen als het echt noodzakelijk is. Flixotide is een corticosteroïd waar je best kritisch op mag zijn als hij het van jongs van aan al gebruikt. Maar goed dat is een andere discussie. Maar het zal hem helpen zijn benauwdheid nav de hooikoorts onder controle te krijgen lijkt me zo.
Thuis heeft hij ook hooikoorts dus het maakt niet uit waar je bent. En hij heeft goede medicijnen,
Ik heb zelf ook hooikoorts, sinds een jaar of twee.

Persoonlijk heb ik de indruk dat de klachten nu al minder worden.

Het duurt toch niet de hele zomer?
Het is ook net waar hij op reageert. Zoon heeft net zoals zijn opa last van boompollen. Opa heeft hier vanaf februari tot mei last van, zoon heeft er vooral half april tot half mei last van. Het is dan net op welke boom ze reageren.

Mijn man heeft ook hooikoorst maar is niet voor de boom maar voor graspollen allergisch. En de graspollen bloeien juist zo vanaf mei en in de zomermaanden.

Als jou zoon op boompollen reageert en niet op graspollen is er in principe niks aan de hand. Anders zou je in ieder geval even met de ha kunnen overleggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven