Keratine ervaringen
woensdag 24 september 2025 om 10:40
Hallo hallo,
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met keratinebehandeling van het haar en willen vertellen hoe het is bevallen?
Ik zit er al een tijd over te twijfelen, ik heb slag/krul en nu het weer weer vochtiger wordt barst de pluis-hel weer los. Föhn het altijd uit (dus draag nooit m'n natuurlijke krullen) maar als het nat wordt ben je terug bij af. Heb steeds minder tijd om het aan te pakken en ben op zoek naar een manier waarop m'n haar gewoon áltijd minstens oké zit.
Kapper biedt twee behandelingen aan, compleet stijl en 'krul-behoudend', zou ook benieuwd zijn naar meningen/ervaringen over wat fijner is!
Zijn er hier mensen die ervaring hebben met keratinebehandeling van het haar en willen vertellen hoe het is bevallen?
Ik zit er al een tijd over te twijfelen, ik heb slag/krul en nu het weer weer vochtiger wordt barst de pluis-hel weer los. Föhn het altijd uit (dus draag nooit m'n natuurlijke krullen) maar als het nat wordt ben je terug bij af. Heb steeds minder tijd om het aan te pakken en ben op zoek naar een manier waarop m'n haar gewoon áltijd minstens oké zit.
Kapper biedt twee behandelingen aan, compleet stijl en 'krul-behoudend', zou ook benieuwd zijn naar meningen/ervaringen over wat fijner is!
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
woensdag 24 september 2025 om 14:23
Dat is toch heel veel werk? Toen ik het een blauwe maandag jaren geleden proberen vond ik het niet snel in ieder geval.vivapimpelmees schreef: ↑24-09-2025 11:28Mijn pluis verdween toen ik de curly girl methode ging volgen.
woensdag 24 september 2025 om 16:17
Heb een paar keer een keratine behandeling laten doen. Het effect is erg mooi, m’n haar zat meteen goed, geen pluis en het viel mooi. Moest er wel speciale shampoo bij aanschaffen die prijzig is. En de behandeling is dat ook. Na een maand of 4 -6 begint het uit te werken en is een nieuwe behandeling nodig.
Al met al vind ik het te duur om het regelmatig te doen.
Al met al vind ik het te duur om het regelmatig te doen.
Levensgenieter
woensdag 24 september 2025 om 18:18
Valt wel mee. Het zijn richtlijnen over welke shampoo te gebruiken (paar ingrediënten vermijden) en hoe je haar te drogen en dat is het wel.
Iets ingewikkelder kan je het maken door ook nog proteïne toe te voegen op basis van hoe het met je haar gesteld is.
Veel websites hierover vind ik wel onoverzichtelijk. ChatGPT kan het gelukkig uitermate goed samenvatten. Ik zal het forum niet vervuilen met ai-teksten maar dat werkt hiervoor dus wel goed.
woensdag 24 september 2025 om 19:27
donderdag 25 september 2025 om 08:02
Ik heb ook pluizig haar met een lichte Krul/slag.
Sinds een jaar gebruik ik olie (spray van de Kruidvat) en dat is echt het enige wat ik nog gebruik om mijn haar in model te krijgen en te behouden. Geen mouse, gel etc meer.
Zoals deze https://www.kruidvat.nl/kruidvat-argan- ... A9EALw_wcB
Sinds een jaar gebruik ik olie (spray van de Kruidvat) en dat is echt het enige wat ik nog gebruik om mijn haar in model te krijgen en te behouden. Geen mouse, gel etc meer.
Zoals deze https://www.kruidvat.nl/kruidvat-argan- ... A9EALw_wcB
donderdag 25 september 2025 om 14:01
Ik weet dat je vraagt naar ervaringen naar keratine behandelingen en niet naar andere tips, maar deze wil ik je toch niet onthouden: Color Wow Dream Coat.
Ik heb hetzelfde soort haar als jij beschrijft, maar bij dit spul zweer ik echt. Hoef je niet eens bij elke wasbeurt te gebruiken (beter van niet zelfs) en vochtig weer zorgt niet meer voor pluis.
Ik heb hetzelfde soort haar als jij beschrijft, maar bij dit spul zweer ik echt. Hoef je niet eens bij elke wasbeurt te gebruiken (beter van niet zelfs) en vochtig weer zorgt niet meer voor pluis.
donderdag 25 september 2025 om 14:29
donderdag 25 september 2025 om 20:06
Color Wow Dreamcoat heb ik
Maar ik wil dus - naast dat de blow-out langer houdt - ook graag dat het oké zit als ik een keer geen tijd heb voor een uitgebreide blow-out. Dit door op korte termijn een operatie, waarna ik even niet 3 kwartier kan staan/zitten om te föhnen, en op langere termijn een extra heel drukke functie waar ik er wel presentabel uit moet zien.
"Wine in the morning, and some breakfast at night. Oh baby, I'm beginning to see the light!"
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in