Ik vind mensen snel vies

21-05-2014 14:39 51 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor alle reacties en tips.

Ik heb het toch weer verwijderd i.v.m. privacy.
19 jaar of 19 maanden?
Ik zou heel snel aan afspraak maken bij een psycholoog / psychiater, volgens mij heb je een ernstige vorm van smetvrees.
Niet geschoten is altijd mis
Ik heb inderdaad meerdere broers en zussen. Dit betreft mijn tweelingbroertje. Ja, hij is even oud als ik, maar hij blijft altijd mijn broertje.
quote:Bitje93 schreef op 21 mei 2014 @ 16:04:

Ik zou heel snel aan afspraak maken bij een psycholoog / psychiater, volgens mij heb je een ernstige vorm van smetvrees.Pardon?
quote:cookie93 schreef op 21 mei 2014 @ 16:05:

Pardon?Vind je dit normaal dan:quote:cookie93 schreef op 21 mei 2014 @ 14:39:

Als hij naar de badkamer is geweest dan wil ik gelijk de wc schoonmaken, als hij mijn kamer in komt, maak ik gelijk de deurklinken schoon met een doekje, als hij op zijn blote voeten mijn kamer op komt, maak ik ook gelijk de vloer schoon, als zijn beddengoed een keer in de was zit (ik doe de was), krijg ik al kotsneigingen als ik het in de wasmachine moet stoppen (ik was het dan 2x achter elkaar op 90 graden met heel veel wasverzachter) en tijdens het avondeten moet ik naast hem zitten en dan kan ik mij zó ergeren aan de manier waarop hij eet en ademt.
Ik heb alles weggehaald. TO deed dat dus vind ik dat wij dat ook maar moeten doen met zijn allen.
19. En heeft hij wel vriendinnen? Of neemt hij die mee naar het Amstel hotel?

Of misschien heeft hij in het geheim een vriendin die hem zo 'naturel' nu juist zo heel lekker vindt..... Maar meestal is het snel over met de smeerpoetserij als ze een vriendin krijgen.
Ik vind het ook niet echt normaal klinken. Misschien inderdaad eens met een psycholoog praten. Je ergert je aan de manier waarop hij eet en ademt? Leuk zusje ben jij. Hij kan best vies zijn hoor, maar het klinkt alsof je er een beetje in doordraait. Je vloer schoonmaken nadat hij met blote voeten in je kamer is geweest?

Ik hoop dat je schone kamer genoten krijgt want anders ga je het nog moeilijk krijgen op kamers.
Ik herken het wel eigenlijk. Ik had dit vroeger ook en ben er nog steeds niet vrij van. Ik ken mensen die vrolijk het halfafgekloven bot van de hond vastpakken en daarna aan mijn gezicht zitten of een sigaretje willen bietsen en eerder bij het pakje zijn dan ik. Yuk! Sommige mensen houden er inderdaad een aparte hygiëne op na.

Ik vind de situatie wat betreft jouw broertje ook echt goor. Dat je niet moedertje mag spelen is natuurlijk zo maar dat neemt niet weg dat je wel een goed gesprek hierover mag hebben. Aan tafel, met iedereen erbij. Geef aan waar je mee zit en dat je het niet meer dan normaal vind dat zijn beddengoed eens per week gewassen gaat worden en dat hij minimaal 1x daags doucht en dagelijks schone kleding en ondergoed aantrekt. Het is aan jouw vader om dit door te duwen. Wellicht is een gesprek met jouw vader alleen eerst een optie? Nieuwe regels opstellen zodat iedereen in huis zich fijn voelt.

Wat betreft zijn ademhaling, je zegt dat hij continu verkouden is, misschien heeft hij wel last van een vorm van bronchitis of huisstofmijtallergie door de staat van zijn slaapkamer. Juist in een slaapvertrek is frisse lucht zo belangrijk.
Klinkt mij niet vreemd in de oren hoor, het achter iemand schoonmaken. Iemand die 1 x per week onder de douche gaat en daarmee een halfjaar onder hetzelfde dekbed slaapt, neemt toch een hoop geur met zich mee, en zweetvoeten, en vieze handen. En iemand die dan naast je zit te eten met die geuren... mij zou de lust in eten ook vergaan hoor.

Als ik een dag mijzelf niet douche vind ik mijzelf al eigenlijk al een viezerik. Dan ruik ik mijn oksels, heb ik een vetlaag rond mijn neus waar je u tegen zegt... nee, TO heeft gelijk in mijn ogen. Dat is echt niet fris en echt niet prettig.
Mijn broertje (zeg ik ook altijd, hij is ouder) is denk ik net zo ranzig. Ik woon nu weer samen met hem (30plus) en het is vaak 1 ranzige bende in ons huis

Nu ben ik zelf ook niet de meeste schoonste op aarde, maar ik moet eerlijk zeggen dat het mij niet boeit.

Ik word alleen wel boos als hij mijn handdoek gebruikt, dus de bruine kleur handdoeken mag hij niet aankomen. Soms doet hij dat wel, en dan krijgt ie dat ook meteen te horen.

Maar ik vind jouw poets gedrag en smetvrees ook wel heel heftig klinken! Deurklinken schoonmaken e.d. vind ik echt wel heel bizar en overdreven,

Dus daar zou ik ook eens naar gaan kijken voordat dat uit de hand loopt
Ik vind het gedrag van je broer puberaal, en van jouw smetvreserig. Het gedrag van je broer kan zomaar overgaan.

Overigens heeft wasverzachter geen enkele zin. Is heel slecht voor de wasmachine en geeft een vieze geur. Gewoon ene goed wasmiddel en azijn gebruiken. En een keer wassen is echt voldoende. Waarom doe jij overigens de was?

Als het je irriteert kun je ook op jezelf gaan wonen. Je hebt er de leeftijd voor.
Gatver, ik zou zijn was niet meer doen!
bah bah! mijn eetlust verging al toen ik jouw verhaal las! Ik denk dat je geen smetvrees hebt hoor, gewoon een goede hygiene maar 2 keer de was op 90 graden draaien heeft geen zin, 1 keer is genoeg.

Maar een tip wat betreft het op kamers gaan, ga voor een zelfstandige kamer want studentenhuizen zijn vaak ontzettend vies! Gelukkig douchen de meeste studenten wel regelmatig, dan heb je daar iig geen last van.
quote:[b, maar ik mag niet zomaar zijn kamer in komen,

Je broers en zusjes dus wel bij jouw om je dagboek te lezen maar jij mag zijn raam niet open doen? Bijzonder.

En ik vind de vloer dweilen omdat hij daar met blote voeten gelopen heeft niet normaal tenzij je van die vloer moet eten.

En wellicht dat je je kamerdeur dicht kan houden tegen de stank.

En misschien hangt de geur van je leren jasje nog wel in je eigen kamer, dat zal ook niet zo lekker zijn.
Nu, als dit je dag kan opvrolijken: vrouwen hebben gemiddeld 1 miljard bacteriën per vierkante centimeter huid, mannen minder. Maar dat zijn gemiddelden natuurlijk. Het aantal menselijke lichaamscellen verhoudt zich tot het aantal levende organismen erop en erin als 1 op 3.

Als je nog geen smetvrees hebt is NU een goed moment om het te krijgen.
Het is helemaal niet raar dat je je hier aan stoort. Haar broertje zit waarschijnlijk gewoon de hele dag te gamen. Dit zie je tegenwoordig overal. De types die heel de dag zitten te gamen hebben ook gewoon vrienden (waar ze mee gamen), maar zijn niet echt bezig met meisjes. Er is dus geen reden voor hem om op te ruimen. Als je achter de computer zit maakt het toch niet uit hoe je er bij zit. Natuurlijk stoort hij zich eraan als je commentaar op hem hebt en natuurlijk stoor jij je aan hem. Het is een fase die gemakkelijk kan duren tot hij het huis uit gaat. Het enige wat je ouders zouden kunnen doen is een straf boven zijn hoofd hangen als hij zijn kamer niet netjes houdt.

Zit ik een beetje in de buurt?
Nou wat een gekheid dat veel mensen dit niet neurotisch vinden! Broertje klinkt inderdaad smerig en ik hoop voor hem dat dat nog verandert want je ziet in dit topic al dat mensen dat niet trekken. Ik snap ook echt wel dat vooral nare geuren en een chronische verkoudheid tijdens het eten wel vervelend kunnen zijn TO. Maar de manier waarop jij ermee omgaat en alles achter hem aan schoonmaakt vind ik echt bizar. Waarom doe je dat, waar ben je bang voor?
quote:Anyco schreef op 21 mei 2014 @ 16:59:

[...]

Je broers en zusjes dus wel bij jouw om je dagboek te lezen maar jij mag zijn raam niet open doen? Bijzonder.

En ik vind de vloer dweilen omdat hij daar met blote voeten gelopen heeft niet normaal tenzij je van die vloer moet eten.

En wellicht dat je je kamerdeur dicht kan houden tegen de stank.

En misschien hangt de geur van je leren jasje nog wel in je eigen kamer, dat zal ook niet zo lekker zijn.

Ik mag niet op zijn kamer komen. Hij ook niet op de mijne, maar ik respecteer dat wel.

Beetje flauw om dat leren jasje er bij te halen; ik ben ook niet perfect en ik zweet ook wel eens en ik stink ook wel eens, mijn kleren stinken ook wel eens en ik heb ook wel eens een dagje vet haar. Kan gebeuren. Overigens heb ik het desbetreffende jasje niet eens meer.

Overigens denk ik niet dat ik smetvrees heb; deurklinken schoonmaken vind ik vrij normaal, daar zitten toch veel mensen aan dagelijks. Dingen als ramen en muren en zo maak ik bijna nooit schoon.

Dreamwalker zit redelijk in de buurt met haar omschrijving, hij gamed inderdaad veel en zijn vrienden doen dat ook.
quote:ranny1989 schreef op 21 mei 2014 @ 15:48:

[...]

Wij hadden naaktslakken als huisdieren.

Die heb ik ook, en ik heb werkelijk geen idee waar ze vandaan komen. Het is wel rommelig in huis, maar niet vies, dus daar ligt het niet aan. Het is wel een heel vochtig huis, ik heb ook last van schimmel terwijl ik wel regelmatig lucht. Goed, gelukkig verhuis ik als het goed is over niet al te lange tijd.

Ontopic: TO, ik heb je OP nog wel gelezen, en ik vind je broertje ook echt smerig, dus ik snap het wel. Maar ik vind het wel heel ver gaan en zou zeker alert blijven dat het niet steeds meer uit de hand loopt, want nu is het alleen nog bij je broertje, maar je wil niet straks smetvrees hebben (als dat niet sowieso al zo is).
Ik vind mensen ook. Snel vies

Katten die over tafel lopen

Of bakjes uitlikken bbbrrr
quote:cookie93 schreef op 21 mei 2014 @ 14:39:

Bedankt voor alle reacties en tips.

Ik heb het toch weer verwijderd i.v.m. privacy.

OMG

Jij denkt dat je de enige bent die een smerig (tweeling)broertje heeft en daardoor direct herkenbaar bent?

Heel bijzonder.
Grazie mille dan maar weer!
Zullen wij met zijn alleen onze berichten verwijderen? Net zoals TO dat doet.
quote:Anyco schreef op 21 mei 2014 @ 19:14:

[...]

OMG

Jij denkt dat je de enige bent die een smerig (tweeling)broertje heeft en daardoor direct herkenbaar bent?

Heel bijzonder.We weten dat ze een 19-jarig meisje is dat een tweelingbroer heeft die niet zo fris, dat haar vader het prima vindt, dat zij binnenkort uit huis gaat, dat ze nog meer broertjes en zusjes heeft. Dat is toch iets specifieker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven