Wij beginnen eind 2008

30-03-2008 14:54 4585 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

hierbij een gericht topic over meiden (en hun partner natuurlijk) die eind 2008 serieus willen gaan beginnen met zwanger worden. Momenteel ben ik zelf ook nog aan de pil. Ook wij willen dus eind dit jaar 'voor het eggie' gaan...

Hopelijk wordt dit een levendig topic!

NaamLeeftijdStartNODKindProvincieBijzonderhedenRoadster24Eind 20081eFrieslandNieuw huis gekocht!Pocahontas1428waarschijnlijk sept.1eLimburgTrouwen 8-8-8Lisa197730Eind zomer 200827 september1eBrabantgaat ervoorT&G26Sept/Okt 2008 -3eGelderlandZWANGER 7-4-2009Mogalie27 juli 200829 oktober!1eBrabantgaat ervoorRomi8226Nu!17 oktober1eBrabantgaat ervoor!Justline2427 september1eZuid HollandGaat ervoor!Kroket 198027sept. / okt. 20082 oktober1eUtrechtBabymerel29Maart 20092eNoord-Hollandstart na het maken van de foto'sAruba22jan 20081eZeelandWacht op belangrijke uitslagTatje231eUtrecht-Florence2927 oktober1eNoord HollandGaat ervoor!Kruimel27NU! 30 september1eBrabantGaat ervoor!

Groetjes Roadster
...
@Lisa, je kunt ze allemaal op internet nog bekijken.

Heb vandaag de babyboomaflevering ook zitten kijken, 'leuk' om te zien hoe het de stellen vergaan is.
...
W
hallo allemaal

goed nieuws voor Romi lees ik. Spannend hoor. En gefeliciteerd met je vent natuurlijk (kan nog net).

@Aruba: leuk interview. Je hebt het verdiend hoor.

@Mogalie: hoe is het gegaan met de kids? Lekker naar buiten geweest?

@all: hebben jullie wel eens van die twijfelmomenten? Ik wel namelijk. Het lijkt wel of iedereen hier het zo zeker weet. Soms twijfel ik wel of ik het wel aankan, of ik wel vruchtbaar zal zijn (of Kroketman) etc etc.

groeten
@Aruba, leuk interview. Jammer dat je de reacties niet te zien krijgt van je stemmers. Volgens mij is dat juist onwijs leuk om te lezen..

@Justline, heeel veel plezier op vakantie!!!!

@Kroket, ik denk dat iedereen wel onzeker is. Maar laat ik voor mezelf spreken. Ik ben vaak onzeker. Hoe ik alles ga plannen enz. Ben niet onzeker of ik een kind kan opvoeden, daar heb ik wel vertrouwen in. En ja of je vruchtbaar bent merk je pas als je zwanger bent.. Ben ik ook bang voor, je hoort en leest toch vervelende verhalen.

Maar ik denk dat onzekerheid altijd blijft totdat je je eerste kindje hebt. Toevallig gesprek hierover gister met vriendje gehad en hij had zelfde gevoel als mij hierover, maar ook dat dat geen reden is om niet te beginnen..
@all Allemaal een goed weekend gehad? Hier was het weer erg gezellie. Maar het harde leven begint weer. Vandaag weer mijn eerste werkdag (maar ga aankomend weekend wel lekker samen met manlief en een boel vrienden een weekendje weg)

Wel grappig, want het is mijn ''vruchtbaarheidsweekend''. Als ik nu direct zwanger zou raken, is het gebeurt in het weekend waarin we elkaar precies 12 jaar geleden leerden kennen.

@ Just; Fijne vakantie!!

@ Kroket. Ik heb twee gezonde kids en heb ook nog twijfels over of we het allemaal wel aankunnen hoor. Maar das dan meer omdat we het nu al zo druk hebben en ivm werk enzo. Maar de eerste 12 weken vond ik de vorige keer een verschrikking. Vooral omdat mijn beste vriendin net daarvoor een miskraam had gehad. Dus ik denk dat ik dat nu ook wel weer zal hebben. Ik denk dat elke goede moeder in spé wel onzeker is.
Romi, gefeliciteerd met je eerste echte officiele nod. Leuk hoor. En wat ze zei over de reacties van de stemmers zat ik ook al overna te denken. Ik zal viva eens mailen. Zou we leuk zijn een soort viva vriendenboekje ofzo
@ Romi: Gefeliciteerd!

@ Aruba: Inderdaad een heel leuk interview.

@ T&G: Wordt ik dan nog sneller emotioneel? Ik ben nu ook al gevoelig haha.

@ Allemaal: Zaterdag bij mijn vriendin geweest met de kleine van 13 maanden, echt heel erg leuk en aanstekelijk hoor. Pocaman is daar ook helemaal weg van dus dat scheelt. Ze komen met zijn drietjes een weekendje, 25,26 en 27 juli heb er al zin in.

O ja en zaterdag hebben we vrijgezellenfeestm, we kregen een telefoontje dat we dan om 15.00 uur klaar moestebn staan. Spannend!
Mag ik nog meekletsen? Het topic is al zo oud!

Ook wij willen heel graag een kindje. Hebben net een nieuwbouwwoning gekocht dit in oktober opgeleverd gaat worden.

Gevoel en verstand hebben strijd op het moment: nu al stoppen met de pil?! Misschien duurt het nog maanden voordat we zwanger raken. Maar misschien ook niet... en dan ben ik misschien wel hartstikke beroerd tijdens de verbouwing. En daar willen we ook wel iets leuks van maken natuurlijk!

Tis een beetje veel om allemaal terug te lezen maar wat zijn jullie redenen om het nú nog niet te doen maar nog even uit te stellen? En wat zouden jullie in onze situatie doen?

Enne, even als leek van dit forum: wat is/zijn NOD's?
@ Loutjelou: Welkom, natuurlijk kun je meekletsen.
Dank je pocahontas!
Welkom Loutjelou!

Je zult nog heel even moeten wachten totdat Roadster terug is voordat je in het lijstje erbij kunt.

Wij wilden tot na de zomer wachten, omdat ik niet tijdens de vakantie zwanger wil zijn. Maar nu spiraaltje er plots eerder uit is hebben we besloten er toch meteen voor te gaan.

En wat is de kans dat we zo snel zwanger zijn.. Zijn alleen maar heel blij als het zo snel raak mag zijn.

Hoe oud ben je loutjelou?

@T&G, als ik deze maand zwanger zou raken is het precies 3 jaar nadat we een relatie kregen

Maar we hebben errug weinig kans deze maand, want ben dat weekend met een vriendin weg.
Dag dames,

De meiden liggen even in bed en worden straks opgehaald. Was/is superleuk, maar toch stiekem ook wel vermoeiend....alhoewel dat maar een beetje is. Het lastige vind ik de planning. De ene is vrij makkelijk (want al 2,5), de andere is 6 mnd, en dat is toch wat lastiger ;) Maar ik denk dat het met eigen kinderen toch anders is en je daar in groeit.

@Romi, WAT LEUK!!!! Super!

Ga nu weer even, vanavond meer.

oja, Loutjelou, welkom. Vertel eens wat meer over je zelf. En als je een paar pagina's terugleest, kun je van iedereen zien wat het verhaal erachter is.

dag!
Pffff, ze zijn weg. Jammer hoor! Maar door alle drukte van de afgelopen week, ben ik nu ook wel een beetje blij dat ik op de bank kan liggen....Het was heel gezellig en word er helemaal ongeduldig van.... Moman vond het ook erg leuk, gaat er ook heel goed en rustig mee om. Maar is dan ook wel weer zo dat ie gewoon doorslaapt als ze 's ochtends in bed liggen te huilen...

Jullie een fijne dag gehad>?

@Justl, fijne vakantie.

Ga nu nog even chillen en dan bijslapen...
Ja, ik verwacht ook niet dat we heel snel zwanger zullen zijn, slik al 12 jaar de pil. Maar een vriendin van me was na evenlang de pil slikken dírect zwanger...

Ik ben trouwens 25, we zijn erg druk met alles voor ons nieuwe huis en hopen heel gauw ons appartement te kunnen verkopen...

Wat leuk dat jullie er al voor gaan Romi! Ik kan ook bijna niet meer wachten....!
@ Romi: Leuk hoor, wel jammer dat je dit weekend weg bent!

@ Loutjelou: Ik heb het inderdaad ook bij een vriendin meegemaakt dat ze binnen een maand zwanger was. Een andere vriendin duurde het 7 maanden dus er is niks van te zeggen.

Gistermiddag heb ik vrij gehad en hebben we de laatste puntjes op de i gezet voor de bruiloft.
@Poca, niet dit weekend, maar weekend erna... Helaas moet nog 2 weken werken voordat ik lekker een weekendje weg kan.

Heb stiekem toch zitten rekenen en ga de 18e weg. Ik verwacht rond 1 augustus mijn NOD te hebben (gerekend met 29 dagen), dus 14 dagen ervoor is de 18e..

Zoals het Babyboomboek zo mooi zegt moet ik vantevoren zorgen voor een voorraadje wat klaar ligt

Maar we zien wel, ga me er niet te druk om maken..

@Loutjelou, als je cyclus eenmaal normaal op gang is is er niks aan de hand. Kan snel gaan.

@Mogalie, heerlijk weer die kids om je heen hè. Hele weekend hier ook kinderen om me heen gehad. Met de bbq en met verjaardag van Romiman. Mijn moeder was al helemaal verliefd op 4 maanden oude kindje van vriendin. Echt zo schattig...
@ Romi: Sorry verkeerd gelezen.
@Poca, dat maakt toch niks uit!
@ Romi, weet ik wel maar heb nogal eens de neiging te snel te lezen haha.
Dag dames,

Lig helaas ziek in bed/op de bank vandaag. Iets verkeerds gegeten gisteren denk ik.. Balen, want ik had eigenlijk een leuke dag in het vooruitzicht...

@Aruba, leuk interview zeg!

@Poca, nu hoef je dus niks meer te regelen voor de bruiloft?

@allemaal, ik ben ook benieuwd hoe lang het duurt voordat ik zwanger zal zijn. Is dat familiair bepaald?

@Loutjelou, vertel eens wat meer over jezelf. Wat doen jullie, waar wonen jullie?

Tot straks!
@ Mogalie: Nou alles wat we moesten halen is klaar, we krijgen nu nog een gesprek met pastoor en een gesprek met de ambtenaar van de burgerlijke stand die ons trouwt.

Volgens mij is het niet familiar bepaald hoe lang het duurt hoor.
@Mogalie: balen dat je ziek bent. Beterschap! Volgens mij is het zwanger worden idd niet familiair bepaald.

Heb vandaag femnatal in huis gehaald, vitaminen voor de vrouw die zwanger wil worden. Ik wacht nog even met slikken maar het is een begin.

Mijn ouders zijn trouwens ook helemaal gek op kleintjes van vrienden of familie. Ze zijn er wel aan toe om opa en oma en worden. Hopelijk kan ik ze over niet al te lange tijd blij maken :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven