Gevolgd worden...

23-05-2014 20:11 50 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik word gevolgd, gevolgd hier op het forum, gevolgd op andere fora's en socialmedia door een buurvrouw een paar huizen verderop.

Ze heeft mij 2 jaar geleden herkend op een forum en heeft dit laten weten toen ik haar huis voorbij liep.

Goed dat kan , misschien was ik te herkenbaar, geen rare dingen geschreven overigens, alleen over mijn eigen wel en wee. Maar omdat ik enige privacy wel fijn vind heb ik mijn nickname veranderd. Ze is een goede speurneus want ook daar kwam ze blijkbaar achter. (ik vermoed door een linkje die ik geplaatst had en kwam ze uit op een ander fora waar ik ook schrijf) Zowel hier als op t andere fora mijn nickname veranderd. Nog meer gaan letten op wat ik schrijf, mijn social media afgeschermd zodat alleen vrienden die nog konden zien en niet bv vrienden voor vrienden.

Na de zomer vorig jaar was ik in de tuin bezig om allerlei spullen op te ruimen. Ik hoorde de buurvrouw best wel hard praten, normaliter werk ik gewoon door en luister ik er niet naar. Dit keer viel het op dat ze harder praatte dan normaal. Ze zat tegen een andere buurvrouw dingen te vertellen die ik geschreven op het forum.

Ik heb toen onder die nickname op een sarcastische manier op het forum geschreven dat ik even naar haar zwaaide en dat ik hoop dat ze mij voortaan met rust laat. 2 tal weken later wordt ik midden op straat door haar uitgescholden en bedreigd met de woorden dat ze zin heeft om mijn bek te verbouwen wanneer ik nog 1x weer over haar schrijf op een forum. Ik heb haar alleen gezegd dat ze moet ophouden met mij te stalken en te volgen. Wederom mijn nickname veranderd en een tijdje niet geschreven op deze fora's in de hoop dat ze mij kwijt raakt. Nu schrijf ik af en toe weer mee onder een andere nick. En weer heb ik het idee/gevoel dat ze meeleest en mij herkend heeft, maar dat kan ook een foute gedachte van mij zijn omdat ik behoorlijk op mijn hoede ben en haar nu ook in de gaten aan het houden ben. Iets wat ik nooit deed, ik vermoed dat er een stukje *wantrouwen/angst* speelt bij mij. Ik vind het toch wel een beetje eng worden.

Ik ben bij buurtbeheer geweest deze gaven het advies om informatie in te winnen bij de politie daar gevraagd wat ik hier aan kan doen. Ze kunnen er helemaal niets aan doen was hun antwoord. De buurvrouw doet tot nu toe weinig echt fout. Oke bedreiging en mij de huid vol gescholden, ik kon daar een melding van maken of een aangifte doen, maar het kan zijn dat het daardoor alleen maar erger wordt , dus daar heb ik vanaf gezien. (wel een melding gemaakt voor het geval dat, aangifte heb ik vanaf gezien na de informatie en t advies van de agent) Verder gaf de agent mij het advies om een soort van dagboek bij te houden. Iets wat ik nu doe, maar totaal geen zin in heb. Omdat ze het niet waard is om zoveel energie en aandacht te krijgen. Maar aan de andere kant weet ik ook dat zo'n dagboek belangrijk kan zijn wanneer ze wel fanatieker gaat worden.

Wat kan ik wel/ niet doen ?

p.s. de openingspost komt in grote lijnen over met de werkelijkheid.

Ik heb een aantal dingen gewijzigd om niet herkenbaar te zijn.
Je verraadt jezelf naar ik vermoed door je schrijfstijl. Bovendien doe je hier nu het hele verhaal, als je buurvouw dit leest, ongeacht welke nick je gebruikt, herkent ze je onmiddellijk.
verba volant, scripta manent.
Stoppen met kletsen op een forum over je buurvrouw.
Ja en?
Nou, als ze nog oplet heeft ze je nu wel weer gevonden.
Je mag geen topics openen over andere forummers.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
ik zou het enger vinden dat iemand zo dicht bij je woont, dan dat iemand virtueel meeleest. Interessant uitgangspunt wel dit. Dat je je drukker maakt over dat je je 'vrijheid' om over een voor jou verder onbekend persoon te roddelen met virtuele vrienden, dan dat je je druk maakt dat iemand die zo dicht bij je woont een rare obsessie met je lijkt te hebben.

of jullie met elkaar ondertussen.
Bah wat waardeloos van de buuv.

Wat bezielt haar ook? Zelf een vreselijk saai leven waarschijnlijk?

Maar wat hierboven ook gezegd wordt, ze zal zichzelf en jou ook nu herkennen in dit verhaal.

Als je hierna verder wilt forummen moet je wéér een nieuwe nick.

Wat op Viva wel heel fijn is dat als je de Mods vraag je nick te anonimiseren zijn je posten niet meer te loepen en zo allemaal chronologisch terug te vinden.

Als je dat gewoon om de paar weken doet schud je haar uiteindelijk wel af.
Het lijkt wel of jullie een kat-muis-spelletje doen. Je nick veranderen en dan een topic over je uurvrouw openen
Snoopy dit is de 1e keer dat ik schrijf over de buurvrouw. En ik heb een speciaal aangemaakte nick. Zodat ze mij niet herkend onder mijn andere nickname.

Fame ik heb geen idee of de buurvrouw een eigen nickname heeft hier. Misschien leest ze alleen mee.
quote:Fame schreef op 23 mei 2014 @ 20:18:

Je mag geen topics openen over andere forummers.Weet je niet, mss alleen een meelezerT.
quote:Fame schreef op 23 mei 2014 @ 20:18:

Je mag geen topics openen over andere forummers.

Dat doet ze toch ook niet?

Het is over de buuv die het internet afstruint. Wie zegt dat ze hier een nick heeft?
Laat het los. Schrijf niet meer over haar en laat het los. Ook als zij er over begint, niet op reageren. Geen misvattingen van haar recht willen zetten, niks uitleggen. Als je echt niet onder een reactie uit kunt, hou het dan bij "oh ja joh?" en ga weg.

Zij heeft kennelijk een probleem en doet haar best om het jouw probleem te maken. Zolang jij over haar schrijft en/of haar weerwoord geeft lukt haar dat.
Wie doet de frituurpan vast aan?

Ik pak de wijn.

Volgens mij komt er straks een scheldende buuv
Ik moet er wel bij zeggen dat ik hier ook details heb veranderd. Misschien even handig om dat in de openingspost te vermelden.
Bij_zonder ik heb nog nooit over haar geschreven. Dit is de 1e keer dat ik er een topic over open.

En 1x heb ik in een topic geschreven (niet dit forum overigens) dat ik zwaaide naar haar en dat ze mij met rust moest laten.

Dat kreeg ik dan 2 tal weken voor mijn voeten gegooid op straat.

Biebeliee , ze hebben al meerdere keren mijn nicknames geanonimiseerd.
Bizar!
Never look down on anybody, unless you're helping them Up.
Waarom wakker jij het vuur steeds weer aan door een nieuwe nick aan te maken maar direct je anonimiteit weg te gooien door weer over haar te schrijven?

Waarom negeer je haar niet? I mean who f-ing cares. Jij gaat nog naar dat mens lopen zwaaien.

Kom je aandacht te kort?

Politie
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Viva Amber ik heb nog NOOIT over haar geschreven , ik schreef aldoor over mijn kinderen , mijn man , mijn werk , mijn huis , mijn katten over andijvie dingen hier , ik schreef mee in verschillende topics hier op dit forum. Nog NOOIT 1 woord gerept over mijn buurvrouw behalve dan nu en die keer dat ik naar haar zwaaide toen ze mij weer herkend had.
quote:viva-amber schreef op 23 mei 2014 @ 20:27:

Waarom wakker jij het vuur steeds weer aan door een nieuwe nick aan te maken maar direct je anonimiteit weg te gooien door weer over haar te schrijven?

Oh ik snap de frustratie van TO wel denk ik.

Die buuv stalkt haar zo ongeveer maarja..alles binnen de regels van de wet.

Dat dat veel irritatie opwekt en dat TO dat wil spuien vind ik wel logisch, even afreageren.

Al zou ik gewoon s'nachts poep op haar ramen smeren
Negeren is het beste wat je met een 'stalker' kunt doen. Dit is koren op de molen van je buurvrouw.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Ik ben gestalked op fora en daarom heb ik hier heel vaak mijn nick veranderd.

Maar door schrijfstijl en kleine details blijf je toch herkenbaar.

Nu schrijf ik wat ik wil, ik heb geen geheimen. (mijn stalker is overleden)

Maar als je dit niet wil dan zou ik echt even heel erg anoniem blijven. Dus (weer) een andere nick en heel erg oppervlakkig blijven.
Je buuv is ziek in haar hoofd. Wat een mafketel zeg...

Ik vind het wel typisch dat ze je steeds weer weet te vinden, dat zal grotendeels aan jezelf liggen. Geen persoonlijke verhalen meer delen zonder ze goed te anonimiseren, niet linken naar posts van je oude accounts en je schrijfwijze veranderen dus!
If Yoshi manages to find Yoshi's Wings, it will turn into a Blue Yoshi and fly up to a bonus stage.
Geen tips maar ik snap dat je je bedreigt voelt. Als ik je teksten zo lees, denk ik idd dat je schrijfstijl ermee te maken heeft.

Daarnaast zie ik dat je consequent een extra spatie schrijft voor een komma dus: "hallo , hoe is het?" Terwijl normaal gesproken die spatie er niet staat. Dus: "hallo, hoe is het?" Als je dit altijd doet, dan herkent iemand je gelijk, want ik ken verder niemand die dit doet.

Succes.
Blijkbaar kan ze goed googelen ofzo.

Als je over je katten praat bv, noem je dan hun echte namen of hebben ze een forum naam.

En indien forumnaam, heb je die al eens aangepast?

Idem dito voor namen kinderen en man en andere googelbare zaken.
Biebelie inderdaad, ik heb veel belangrijke details verdraaid om wederom herkenning te voorkomen. Gelukkig heb ik een andere nick hier zodat ik daar vooralsnog safe mee kan forummen.

Het is vooral irritant, waarom moet ze steeds mijn leven volgen op een forum. Wat is daar nou interessant aan ?

Ik schreef potjandorie mee in een topic over een nieuwe vaatwasser, ik gaf daarin aan welke wij in huis hebben staan en dat we er uitermate over tevreden zijn. Dag later spreekt ze mij aan in de winkel, dat zij de vaatwasser een lelijk ding vind.

Echt ik heb met open bek naar haar staan kijken, mijn reactie was toen ook : joh kan mij dat nou schelen en ben doorgelopen.

Maar het zijn heel vaak van dit soort dingen, heel irritant. Op straat loop ik gewoon door, maar ze kan het ook gewoon bij de kassa doen wanneer ik boodschappen haal. Of bij de groente boer sta.

Ik heb zelfs vorig jaar een tijdje in het dorp van mijn ouders (10km verderop) de boodschappen gedaan. Nu weiger ik dat omdat ik niet wil dat ze mijn/ons leven gaat beheersen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven