Gezondheid alle pijlers

Tips tegen rugpijn (niet kunnen bukken)

24-05-2014 09:34 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

Ik heb zinds een paar dagen enorm last van me onderrug. Dwz: ik kan niet bukken, opstaan uit een stoel doet pijn, traplopen, verkrampt lopen pijn, etc. Ik h ad al een tijd een bepaald punt in me rug die pijn deed en nu is het op z'n ergst. Dokter zegt stijve rug en paracetamolletjes slikken en blijven bewegen. Ik hhoop dat het met een paar dagen echt minder wordt, ik wordt er heel erg sjaggo van! Ik heb dit nog nooit gehad! Het is moeilijk om te zeggen wanneer het weg ga at natuurlijk, maar zou het ergste misschien met een paa r dagen voorbij kunnen zijn??
Of het met een paar dagen weg is kunnen wij vanaf hier niet beoordelen. Maar sterkte ermee, ik weet hoe vervelend het kan zijn.

Wat ik zelf soms fijn vind ter ontspanning zijn warmte pleisters. Ik weet het merk even niet, maar ze zijn te koop bij de drogist. Misschien is dat ook wat voor jou?
Ga naar de osteopaat.
Dank je kanon! Ja die had ik inderdaaad al gekocht :D
Oh en het is mijn. Mijn rug. Mijn vriend. Mijn moeder. Als het van jou is, moet er een n achter.
Neem iig zo veel pijnstillersnemen dat je normaal kan bewegen.
Been there, done that, got the T-shirt.
quote:whopper schreef op 24 mei 2014 @ 09:42:

Oh en het is mijn. Mijn rug. Mijn vriend. Mijn moeder. Als het van jou is, moet er een n achter. En het is sinds , hoewel sommigen toch heus zinds zeggen.
Je kunt bij een fysio informeren die aan triggerpointbehandeling doet. Als het in je spieren zit, kan zo'n fysio veel voor je betekenen.
Ik ben een tijdje geleden door mijn rug gegaan en toen hielp het om er een warme kersenpittenzak tegenaan te leggen en te blijven bewegen.
@TO: je hebt SINDS een paar dagen last van je rug, en ja best kans dat dat na een paar dagen paracetamol slikken over is. Sterkte!
Blijven bewegen, lopen ect. Van stil zitten/liigen worden de spieren alleen maar stijver.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik kan je de hand schudden. Hier ook zo'n rugpijn. Begonnen na het zwemmen van baantjes en na twee dagen wat beter, maar nadat ik gisteren een uur in de tandartsstoel heb gelegen, lig ik te janken van de pijn....heb m'n rug ingesmeerd met tijgerbalsem, heerlijk!!!
Maar echt, ga naar een osteopaat. Het was een serieuze tip.
Inderdaad naar ostheopaat of manueel therapeut gaan.
ik neem het leven met een korreltje zout... schijfje citroen en een glaasje tequila
Waarom niet gewoon naar een fysiotherapie. Die zijn er voor. Hebben veel kennis van wat werkt en wat niet. Met een beetje geluk krijg je het vergoed van je ziektekostenverzekeraar.

Osteopaten zijn alternatieve genezers. Misschien werkt het bij jou, misschien ook wel niet. Als ik ziek ben ga ik ook altijd eerst naar de reguliere geneeskunde, de huisarts dus, en niet naar de Bach Bloesemtherapeut. Daarom zou ik ook eerst naar de fysiotherapeut gaan.
Fysiotherapeut weet veel van spieren. Osteopaat van alles wat er met de rug te maken heeft, van spieren, zenuwen, wervels tot pezen. En een osteopaat vergelijken met een bachbloesemtherapeut....
Klinkt alsof je triggerpoints (spierknopen hebt).

Google daar eens op, er zijn veel triggerpoints die je zelf kunt behandelen.
Waar je niets aan kan veranderen blijft niet perse hetzelfde.
quote:whopper schreef op 24 mei 2014 @ 15:33:

Fysiotherapeut weet veel van spieren. Osteopaat van alles wat er met de rug te maken heeft, van spieren, zenuwen, wervels tot pezen. En een osteopaat vergelijken met een bachbloesemtherapeut.... Bijzonder dat je denkt dat een fysiotherapeut niets weet van zenuwen, wervels en pezen. Ik zou eens zeggen: ga er eens met een praten.
quote:whopper schreef op 24 mei 2014 @ 15:33:

Fysiotherapeut weet veel van spieren. Osteopaat van alles wat er met de rug te maken heeft, van spieren, zenuwen, wervels tot pezen. En een osteopaat vergelijken met een bachbloesemtherapeut.... Fysiotherapeuten ook. Mijn collega's en ik wel tenminste.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven