En wat eten we vandaag?

21-07-2007 20:50 5194 berichten
Alle reacties Link kopieren

Vertel ons wat je vandaag gaat eten!

anoniem_30197 wijzigde dit bericht op 16-08-2007 10:41
Reden: Invoegen afbeeldingen.
% gewijzigd
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Gele erwtensoep van mungbonen met mediterane groentes en lamsvlees, en warme kleine pides met 'ernstig spoorwegongeluk' (familierecept) en schapenkaas.

Een gewoon spoorwegongeluk is gebakken ui met tomaat, peper, zout en wat kruiden, maar bij een ernstig spoorwegongeluk sneuvelen er meer ingrediënten: vandaag drie kleuren paprika, knof en plakjes zwarte olijf.
Vandaag eet ik alleen, gooi wat restjes van de bbq in een tortilla en klaaaar (runderworstjes in stukjes, champs, cherrytomaatjes, paprika, sjalotjes) En heb ook nog een restje pastasalade. Is de koelkast eindelijk ook weer wat leger!
Vandaag italiaanse tomatensoep met basilicum en foccacia.
Vandaag: pastasalade deel 2. Vrees dat ik er morgen ook nog van kan eten. Ik maak echt altijd teveel pastasalade...
Vandaag komt mijn vriend terug uit de USA Ook al probeer je daar nog zo gezond te eten. de amerikanen krijgen het toch nog voor elkaar om het ongezond te maken. Een voorbeeld, zoetstof op de gebakken eieren, niet gekookte maar gefrituurde kreeft en ga zo door.

Vanavond dus gezond en lekker. Verse sperciebonen, aardappelen en gebakken zalm....mmm

Ik krijg nu al trek en het is pas 6.42 uur
Gebakken ei met zoetstof? Yuk...

Ik eet vanavond siciliaanse vis met tomatensaus, met een peultjes/spinaziesalade en couscous.

Klinkt ook niet verkeerd, al zeg ik het zelf
Klinkt lekker tm, heb je een recept van die peultjes-spinazie salade?

Ik eet voorak stokbrood met zelfgemaakte kruidenboter, en dan spaghetti con aglio e olio, met een salade met zongedroode tomaat en pijnboompitten. En veel parmezaan ;)
Risotto met champignon, brocolli, rivierkreeftjes en parmezaanse kaas. Stokbrood met kruidenboter en een roseetje erbij.
Vandaag bij broer en schoonzus gegeten, alles uit de frituur patat met goulash kroket.
Ik was niet lekker. Had alleen in de koelkast nog een pitabroodje met roomkaas, kipfilet (broodbeleg) en cherrie tomaatjes. Wegens maag niets meer gedaan. Het smaakte me niet.
quote:mylenevalerie schreef op 04 juli 2008 @ 22:28:

Ik was niet lekker. Had alleen in de koelkast nog een pitabroodje met roomkaas, kipfilet (broodbeleg) en cherrie tomaatjes. Wegens maag niets meer gedaan. Het smaakte me niet.

Awh, klinkt ziekies, ik hoop dat alles morgen beter smaakt voor je !

Ik heb salade gemaakt van tomaat, avocado, mais en lente ui, beetje citroensap, peper en kerriepoeder,.
Beterschap Mylene!

Hier liep alles anders dan gepland. Doordat ik de schaakkampioenschappen waaraan de oudsten meedoen bijna vergeten was, moesten we ineens binnen een half uur koken, eten en wegwezen. Improviseren dus. Drie kinderen aten daarom poffertjes uit een pak (ieks!) met meloen, en voor oudste dochter en mijzelf had ik een kleine pide met gerookte makreel, mayo en verse peper en kruiden en meloen.
Ik ben de hele week weg geweest met mijn werk. Gister had ik geen zin meer om te koken, dus had ik stoomvis+ groente gehaald en daar wat aardappelpuree bij gemaakt.

Vandaag én morgen eet ik alleen. Heb net boodschappen gedaan en weet nog niet wat ik vandaag en wat ik morgen ga maken, maar ik heb de keus uit andijvie stamppot met een speklap of een geitenkaas salade met een stokbroodje. Beide lekker!
Saucijsje, rode kool, aardappeltje.

Gisteren chili con carne gemaakt (grote pan) maar daar moet nog iets bij, denk wat bonen en klein blikje mais want het was zelfs voor mij te heet).

Morgen waarschijnlijk pangafilet, aardappels en verse worteltjes.
We hebben de hele middag in de hangmat in de zon gelegen met een goed boek en witbiertjes, zijn dus helemaal 'rozig' en non-actief Vriend heeft net twee pizza's in de oven gegooid, één hawai en één tonijn.
Heb vandaag 2 banen gegeten... een halve zak chips.. en een uitsmijter ham-kaas. Meer niet, had geen honger
Banen... is dat lekker en waar koop ik die? Heb ook wel behoefte aan een andere baan
quote:thee schreef op 05 juli 2008 @ 17:34:

Gisteren chili con carne gemaakt (grote pan) maar daar moet nog iets bij, denk wat bonen en klein blikje mais want het was zelfs voor mij te heet.Ananas stukjes erdoor, lekker en 'blust' ook
Shit happens
Even een "foute" kant en klare Spinazie met blauwe kaas quiche gekocht van AH. Lekker makkelijk en .................. ja niets meer even.
banANen was het dus ;) hahahha!

En ze waren heel lekker hoor !
Gisteren hadden we hapjes: pittige gehaktballetjes, salade, kippevleugeltjes, brood met aioli et cetera. Vandaag ben ik op het Metropolis festival dus dat zal wel een patatje met bier worden ;)
Slavinkje, rijst op z'n grieks, boontjes en gemengde salade. Toe fruitsalade met slagroom en voor de volwassenen een scheut crème de cassis erdoor.
Vandaag risotto deel 2: zelfde als vrijdag dus (met rivierkreeft, brocolli, champs en parmezaan) Stokbrood en rosé erbij, mjam!
Jemig, wat lekker allemaal... Ik heb haast niks in huis, zit te bedenken bij wie ik toevallig rond etenstijd eens aan kan bellen

Of toch maar een boterham en een gebakken ei misschien...
Gemarineerde varkenshaas in stukken van de grillplaat, gebakken champignons, ui en paprika met kruiden en aardappelpuree.

Toe: ananas en meloen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven