Balkon ideeën

24-05-2014 20:51 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Mijn vriend en ik hebben een nieuwbouw appartement gekocht. Wij hebben (natuurlijk) ook een balkonnetje.

Het is een redelijk klein balkon en wij hebben niet echt een idee wat we hiermee willen.

Hebben jullie nog leuke ideeën voor een balkon van 1,60 meter bij 4 meter?
Hakuna Matata
volhangen met plantjes :D veel groen, zodat het er erg zomer's , jungle-achtig uitziet.

een rekje, of ladder, in ieder geval iets met horizontale latten zodat je er een hangmoestuintje van kunt maken. Op het web vind je van die ideeën met petflessen. Dan kun je je eigen kruidentuintje aanleggen en omdat ze hangen nemen ze minder plaats in beslag.
Hier ook een klein balkon, ik vond inspiratie opdoen op Pinterest altijd heel leuk.

http://www.pinterest.com/search/pins/?q=small%20balcony

Wij hebben een inpandig balkon, houten vloer en plafond. Een klein houten bistrosetje erop, en twee ikea houten banken (voor rommel en om op te zitten), waar we in de zomer een ligbedkussen opleggen.

Verder heel veel potplanten, en tegen de muur een clematis en passieflora op bamboe vlechtwerk. En door de ballustrade en bamboe vlechtwerk hebben we kerstlichtjes hangen. Echt heel gezellig savonds.
Bij Hema hebben ze nu ook leuke buitenmatten, geeft altijd meteen een kleurtje.
http://homemydesign.com/2014/35-small-balcony-gardens/
Hoi starry-eyed,

Wat een leuke ideetjes zeg, dankje! :D

Ik ga ze zeker weten onthouden en even rondkijken of ik zoiets kan vinden.

Omdat het nieuw is, zit er nog weinig sfeer aan maar met lekker veel groen krijg je dat vanzelf wel.
Hakuna Matata
Hoi nephthys,

Leuke site's zeg, ik kom daar zelf nooit op. Dankjewel in ieder geval!

Ik had zelf het idee om kunst gras erop te leggen zodat het nog een beetje warmte zal uitstralen.
Hakuna Matata
Bovenin rechts vind ik erg mooi!

Ga deze foto's zeker bewaren.
Hakuna Matata
Leuke lampjes/verlichting voor buiten vind ik echt een aanrader, wij hebben echt heel veel plezier van de onze, en ze branden savonds altijd. Zeker omdat wij vanuit de living zicht hebben op het balkon.

En als je voor bank/stoelen gaat, koop er dan meteen goede dikke kussens bij. Anders is het toch vaak veel te hard om er een lange tijd te zitten als je een boek leest ofzo.
Hebben jullie dan olielampen oid? In verband met de energietoevoer naar buiten?

Ik heb ook al lampjes op zonne-energie gezien, maar weet jij of dit werkt op een hoek appartement?

Wij hebben inderdaad ook uitzicht vanuit de woonkamer op ons balkon.

Van de kussens is inderdaad ook een goed idee, dankjewel haha!

Ik zou zelf nooit aan dit soort dingen denken, zoveel te doen als je uit huis gaat!
Hakuna Matata
kruidentuintje met conservenblikken

kruidentuintje met petflessen

Ik zet ze eventjes als links omdat foto's precies niet zo goed lukt bij mij... Ik doe waarschijnlijk wel iets verkeerd hoor :p
Wij hadden een kleine tuintafel, een (opklapbaar) tuinbankje en een tafeltje waar de (elektrische) barbecue heel goed op kon staan. Konden we heel goede met z'n allen buitenzitten
Starry-eyed, die foto met de kruidentuintjes in de pet-flessen is erg leuk! Lekker ook met koken
Hakuna Matata
Promethium,

Ook een goed idee! Alleen mag bij ons helaas niet gebarbecued worden, ivm rookoverlast.
Hakuna Matata
Wij hebben een stopcontact buiten, dus elektriciteit geen probleem.

Hebben jullie geen toevoer buiten, ik dacht dat dat standaard was bij nieuwbouw.

De lichtjes steken dus buiten in het stopcontact maar we hebben er zo een bakje tussensteken dat op afstandsbediening werkt, dus we kunnen van binnen uit de lichten buiten bedienen. Ikea heeft ook heel wat buitenverlichting, sommige ook op zonne-energie.

En wij hebben deze ikea bank, twee daarvan achter mekaar, veel bergruimte en met een ligkussen erop kan ik er languit een boek op lezen.

Je hebt ze ook met wandpaneel, kan je dingen aanhangen, ook leuk.

Wij hebben 1 stroomtoevoer naar buiten, maar wij sluiten daar de airco op aan. Vandaar dat ik met het probleem zit over hoe ik dat moet doen met de stroomtoevoer.

Mooie banken, ook om de kussens in op te bergen.
Hakuna Matata
Wat kun je op de vloer van het balkon doen dat tegen regen kan?
quote:matroesjka_ schreef op 24 mei 2014 @ 21:18:

Wat kun je op de vloer van het balkon doen dat tegen regen kan?Speciale matten voor buiten, houten vlonders/bankirai, vinyl, kunstgras, tegels,...
quote:simoneee1993 schreef op 24 mei 2014 @ 21:18:

Wij hebben 1 stroomtoevoer naar buiten, maar wij sluiten daar de airco op aan. Vandaar dat ik met het probleem zit over hoe ik dat moet doen met de stroomtoevoer.

Mooie banken, ook om de kussens in op te bergen.Wij hebben een verdeler in het stopcontact gestoken, dus plaats voor meerdere snoeren. Maar ik weet niet of een airco dat aankan, zo lichtjes verbruiken natuurlijk niet heel veel.
Matroesjka,

Wij laten een kunstgras leggen, hierin zitten hele kleine gaatjes waardoor het water kan lopen richting de afvoer.
Hakuna Matata
quote:nephthys schreef op 24 mei 2014 @ 21:20:

[...]

Wij hebben een verdeler in het stopcontact gestoken, dus plaats voor meerdere snoeren. Maar ik weet niet of een airco dat aankan, zo lichtjes verbruiken natuurlijk niet heel veel.Oke, hoe zit dit met eventuele kortsluiting door vocht?
Hakuna Matata
http://www.ikea.com/be/nl ... ries/departments/outdoor/
Ik kan het zo leuk maken als ik wil maar mijn wederhelft gebruikt het dikwijls als werkplaats, nu liggen er weer allerlei dingen van de boot, er staan blikken verf, een zak met oude lappen, daar kunnen de petunia's en bosviooltjes niet tegenop, het bankje staat ook weer vol met troep, grrr.
verba volant, scripta manent.
quote:simoneee1993 schreef op 24 mei 2014 @ 21:22:

[...]

Oke, hoe zit dit met eventuele kortsluiting door vocht?

Wij hebben een inpandig balkon, dus echt vochtig wordt het daar niet, en we hebben de verdeeldoos ook nog in een afgesloten bak gestoken, met kleine opening om de draad door te halen.

Maar er zullen wel systemen zijn voor vochtige/natte omgevingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven