Werk & Studie alle pijlers

studeren en in de bijstand.

26-05-2014 21:16 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Heb je al een beroepsopleiding? Meestal wordt studeren met bijstand niet toegestaan en zeker geen hbo.
Als je + 200 euro per maand kunt missen aan collegegeld en boeken en er ongeveer 30 uur per week voor vrij kunt maken moet dat best te doen zijn!
quote:marforce schreef op 26 a21:20:

Als je + 200 euro per maand kunt missen aan collegegeld en boeken en er ongeveer 30 uur per week voor vrij kunt maken moet dat best te doen zijn!En dat mag dus juist niet met een bijstandsuitkering.
Hoe wil je dan je studie gaan betalen?
En hoe denk je dat te gaan betalen? Als je kan studeren kan je ook werken, dus dag bijstand.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Als je gaat studeren krijg je hoogstwaarschijnlijk geen bijstand meer. Ook niet als je geen recht meer hebt op studiefinanciering.

Je kan geld lenen bij DUO is de redenatie dan.
Nee, je zal je moeten melden bij een re-integratiebedrijf. Die de gemeente uitkiest. Verplicht. Je moet ook verplicht doen wat zij je vertellen,bijvoorbeeld een sollicitatiecursus, groenwerk, chauffeurswerk, catering etc. Ook als je kleine kinderen hebt, mits de gemeente voor opvang zorgt.

Hou je je hier niet aan dan kun je een maatregel krijgen, dan wordt je bijstand verlaagd (van 25% tot en met een maximum van 100%, dus krijg je niets)
Ab imo pectore
De bijstand is niet bedoeld als verkapte studiefinanciering.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
helaas pindakaas, je krijgt geen bijstand als je studeert...
quote:emmylou schreef op 26 mei 2014 @ 21:27:

Nee, je zal je moeten melden bij een re-integratiebedrijf. Die de gemeente uitkiest. Verplicht. Je moet ook verplicht doen wat zij je vertellen,bijvoorbeeld een sollicitatiecursus, groenwerk, chauffeurswerk, catering etc. Ook als je kleine kinderen hebt, mits de gemeente voor opvang zorgt.

Hou je je hier niet aan dan kun je een maatregel krijgen, dan wordt je bijstand verlaagd (van 25% tot en met een maximum van 100%, dus krijg je niets)To heeft een klein kind dus waarschijnlijk krijgt ze vrijstelling.
Werken gaat boven studeren en wanneer leren mensen nou eens dat het een vangnet is en geen gratis geld.
.
De vrijstelling is dat je bij je kind kan blijven. Dat betekent dus niet studeren.
Als jij instellingscollegegeld kan betalen zal die bijstand ook wel niet al te nodig zijn.
Als je een deeltijdstudie doet moet je wel een passende baan hebben in die richting!
Ik ben wel benieuwd naar het antwoord van de sociale dienst dat je morgen krijgt.
.
quote:milna schreef op 26 mei 2014 @ 22:12:

Ik ben wel benieuwd naar het antwoord van de sociale dienst dat je morgen krijgt.Ik ook
Die omstandigheden zullen wel zijn dat je van thuisblijfmoeder naar alleenstaande moeder gaat.

Heb je een beroepsopleiding?
En waar is je kindje dan als jij in de banken zit?
Volgens een ouder topic heb je al ooit eens een HBO opleiding afgerond.

Ik zie het somber in voor je.
Die tijden zijn voorbij.
quote:pippo schreef op 26 mei 2014 @ 22:20:

ik betaal geen instellingsgeld, 'gewoon' collegegeld. In de bijstand mag je wat spaargeld hebben. In deeltijdstudie kan je je tijd zelf indelen, dus bij je kind zijn en als hij slaapt studeren. Jammer dat er zo negatief wordt gedaan en zo snel wordt geoordeeld...

Nogmaals, voor de lol kom ik niet in de bijstand terecht. Ben nu al aan het proberen om eruit te komen (zit er nog niet eens in), leuk werk te vinden, zodat ik een leukere moeder wordt en een leukere medeburger. Heeft iedereen baat bij...

Ik ben er niet echt in thuis maar volgens mij is de bijstand niet zodat jij een leuker mens wordt en leuk werk gaat vinden. Daar kun je weer mee aan de slag als je, dan maar even wat minder leuk, werk hebt.

Heb je al een HBO opleiding?
Pippo, besef je wel dat je bij een deeltijdstudie een baan moet hebben? Je hebt een vaste dag om les te volgen en moet daarnaast werk hebben in die richting en opdrachten maken. Je kunt niet zo maar je eigen tijd indelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven