Minnaar deel 23.

15-04-2014 22:14 3008 berichten
Al 22 delen schrijven we over onze minnaars en alle heftige gevoelens die meespelen of juist niet. Hier mogen we schoftig genieten, mijmeren, zeuren over wel of geen contact en aftellen tot de volgende date.

Met andere woorden:

Kan jij een minnaar hebben zonder verliefd op hem te worden? Blijf jij met het grootste gemak hangen in het verlust stadium of liggen heftige gevoelens constant op de loer?

Dit topic is voornamelijk voor gelijkgestemden maar natuurlijk mag iedereen zich in de discussie mengen. Dit kan trouwens ook op een ander topic genaamd: "vind jij een SV ook zo vervelend?"

Kanttekening van Rooss: Ze ziet graag dat de (vaste) schrijvers een avatar naast hun nick plakken. Zo houden we iedereen goed uit elkaar en blijven we lekker kleurrijk!
Jeezzz babe wat ben je weer wakker!
En als je Anouk zegt in plaats van Noek ben je streng

Maar je hebt een punt. Ik kom er op terug. In nuchterder toestand.

Sweet dreams..
O gunst, je hebt gelijk. Een oude gewoonte.

Ik noemde mijn ex altijd bij zijn bijnaam, laten we zeggen.. Pee(ipv Piet). Als ik een beetje knorrepotterig was noemde ik hem Piehiet! (bel 1) Als het helemaal mis was zei ik: "Pieter Polles van der Wal"

Dat was het begin van het eind.

Dus ja, wees gewaarschuwd!

Anouk.
quote:ano*k schreef op 27 mei 2014 @ 01:05:

Jeezzz babe wat ben je weer wakker! En ja. Rooss is een echt nachtbrakertje. Wist je dat nog niet??

Dronken lachje, tikje beverig.

Mw. Pieter Polles van der Wal.

*sluipt nu zachtjes de trap op, heksen en bezemstelen ontwijkend*
Ja. Maar das wel fiktief hè? Dus.
Ha!! Dat helpt niet, ik sluip achter je aan als je pik maar dan ook pikzwarte geweten!

*miauw.... kop dicht rotkat!*
Die heks vind ik anders knap realistisch.

Soepje?

Daar heb je het al. Te laat.

Wijntje dan maar?

Jezus, al dat gewijzig, ik lijk highlander wel:(
Nee dank, ik druk m net uit.

En ja, ik weet zeker dat ik mijn vorige leven heks ben geweest. Met wrat en neus. Thats for sure!!

Ja, ik schenk er net één in!!
Woehahaha ik doe met je mee!!

Alleen wij hebben een excuus mein liebe. Tis de drank zeg ik je!
Pik zwart... What's on a witches brain.
Erkomtnuechthelemaalnikszinnigsmeeruit...Dag lief heksje!

Hops naar je nust! Ik pak de bezem en ga nog een rondje om. Hoeiiiiiiii!!

En die hint naar die zwarte pik negeer ik gewoon, dat snap je.
Alle reacties Link kopieren
Gekke wijven!

En Lillet is onwijs lekker, een aperitief. Mixje getest en goed gekeurd. Ik heb een leuke baan ;).

Nu heb ik wrs idd de beste plek, of tenminste, een hele goede en ik weet niet hoe die plek er in de toekomst uit zou gaan zien. Ik weet wat ik heb, beetje dat idee.

Aan de andere kant, ik ben totaal anders dan zijn vrouw, eenzelfde soort relatie zal het nooit worden. Mijn kroeg houdt hem ook scherp, al die kerels aan mijn bar.. Ik denk dat dat ook een stukje van de reden is dat hij me nu zo vaak wil zien, niet dat ik hem 'vergeet' en een andere man tegen kom.

Als hij snel op me uitgekeken was geweest of zou raken, hadden we het ook nooit zo lang volgehouden en waren we ook niet closer geworden. Hij had mij dan ook veel eerder ingewisseld.

Maar hoe dan ook, mocht zijn vrouw hem eruit zetten, dan is voor hem de weg vrij en hoeft hij niet voor mij te kiezen. Dan zijn alle opties na een bepaalde tijd weer open.

We zullen zien hoe het gaat lopen!

Even een ritje naar school en een ontbijtje halen!
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
quote:lotje_42 schreef op 26 mei 2014 @ 22:26:

Maar vraag me toch af: je gaat toch niet vreemd en alles op het spel zetten wat "zo geweldig is" alleen omdat je wat vuurwerk mist? Dat kun je thuis toch ook proberen aan te wakkeren? Dan moet je toch gewoon iets meer missen? Of je zit in een sleur? Meestal na 7 of 8 jaar of zo toch, weet ik veel?

Toch is het bij mij wel zoals hierboven. 7 year itch (nou ja, ok, iets langer), sleur.. Het vuur was er wel echt uit en ik kreeg het niet zomaar terug. Ik miste spanning. Het mooie is wel dat het nu juist een stuk beter gaat in de slaapkamer tussen mij en nr 1. Dankzij mijn chats met nr 2 (en die ene date die we gehad hebben) weet ik beter wat ik wil, en nr 1 staat er erg open voor! Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik doordat het tussen mij en nr 1 steeds beter gaat qua seks, er steeds vaker over denk om nr 2 aan de kant te zetten. Ik voel me steeds vaker schuldig, want er is voor mij inderdaad weinig "noodzaak" meer om vreemd te gaan. Die was er toch al niet echt en het idee ontstond pas toen ik opnieuw verliefd werd op buitenlander.

Maar goed, neemt niet weg dat ik buitenlander heel graag nog eens wil zien, want die vlinders zijn nog steeds aanwezig en tja, over een paar weken vliegt hij toch hierheen..

Heel raar hoor. Ga ik vreemd, word mijn nr 1 relatie beter ipv slechter.. hoe zit dat?
quote:lotje_42 schreef op 26 mei 2014 @ 22:26:

Maar vraag me toch af: je gaat toch niet vreemd en alles op het spel zetten wat "zo geweldig is" alleen omdat je wat vuurwerk mist? Dat kun je thuis toch ook proberen aan te wakkeren? Dan moet je toch gewoon iets meer missen? Of je zit in een sleur? Meestal na 7 of 8 jaar of zo toch, weet ik veel?

Van Rooss mag de vergelijking met eten niet meer, maar voor mij werkt het wel zo.

Waarom zou je op vakantie gaan als je al een fijn huis hebt? Nieuwe indrukken opdoen, andere smaakjes proeven, bijtanken. Maar in mijn eigen huis staat toch de allerfijnste bank en slaap ik het allerlekkerst in mijn eigen huis. Zoiets.

Heidi, ik vind eigenlijk helemaal niet dat je nu in de allerbeste positie zit. Het blijft maar een beetje surrogaat. Of arm. Lief en leed kan maar tot op zekere hoogte gedeeld worden. En 's avonds lig je toch echt alleen in bed. En als je doodziek bent, ben jij toch de enige die je koter in de kleren moet hijsen om naar school te gaan. Ik ben waarschijnlijk hopeloos ouderwetsch in dat soort dingen, maar ik ben het niet zo met die schrijfsters eens.

Anouk, ik had daar niet zo'n probleem mee, 2 minnaars tegelijk. Maar ik hoefde ook niet zo nodig de zwarte piste af te skieën en verliefd en de hele shabam zijn. Ik hoefde dus ook mezelf niet zo voor de gek te houden

Annabel, zou het ook niet zo kunnen zijn dat die aandacht ook resultaat heeft in je eigen gedrag? Ik herken het wel hoor. Verandering van spijs doet eten, en daar doet thuis ook lekker aan mee. Een minnaar kan echt wel een boost voor je seksleven thuis zijn, totdat het uitkomt.
Look, wat ben je weer wijs zo op de vroege ochtend. Het klopt allemaal wat je zegt. Nieuwe indrukken opdoen, bijtanken, en extra blij zijn thuis, wat uiteraard ook ten goede komt van de relatie thuis. Maar als het uitkomt... oooh..wat een drama zou dat zijn. Is het het risico wel waard?

En ook eens wat betreft Heidi, het blijft toch een halve (of misschien 3-kwart) relatie met Guus. Ik ben daar ook wat ouderwets in. Ik zou hem voor mezelf willen in haar geval, lief en leed delen. Maar iedereen is daar anders in, en ik lees hier wel dat dit voor Heidi goed werkt.
Ah, maar dat komt miss ook omdat ik al 7 jaar eigenlijk alles in mijn eentje rooi? Daar heb ik echt geen man bij nodig, als ik ziek in mijn bed lig. Nu ik tot diep in de nacht soms werk, moet ik ook om kwart over 6 opstaan om mijn zoon naar school te brengen.

Mijn leven heb ik in al die jaren zelf overeind moeten zien te houden, en nu met mijn nieuwe project erbij is het nog een stapje ingewikkelder geworden, maar heb ik echt geen seconde het gevoel dat hij er bijv niet voor me is als ik in nood zou zitten.

Wrs kan ik heel goed alleen leven. Of ben ik niet zo ouderwets. Ik hoef echt geen vaste relatie om op die momenten niet alleen te zijn. Ik ben echt prima gelukkig in mijn eentje. En natuurlijk baal ik soms wel dat ik al die lastige dingen ook zelf op moet lossen, of altijd alles maar zelf moet regelen en nooit iemand kan vragen om me te helpen of om de container aan de weg te zetten.. maar ik leef nog steeds en red dat alles zonder man in mijn huis. Dus nee, daardoor voel ik me niet arm of surrogaaterig.
Heidi, Heidi, Deine Welt sind die Berge - Heidi, Heidi, denn hier oben bist Du zu Haus'
Grappig die ouderwetschheid juist in dit topic.

Arm en surrogaat? Phew wat een grote woorden. Hele volksstammen zitten in armoedige surrogaathuwelijken, al dan niet met onbevredigende jobs. Maar ploeteren halfslachtig voort, omdat ze liever meelopen in een kudde schapen dan zelf de koe bij de horens vatten. Angst is een slechte raadgever en de angst om alleen te zijn wel een van de slechtste.

Geef mij maar Heidi's leven, energierijk en gevuld met passie voor haar bedrijf, Guus...en dan heeft ze ook nog eens een stel goede vriend(inn)en. Eruit halen wat erin zit, risico's nemen en je eigen gezelschap heel prettig vinden. En kijk wat er dan naar je toekomt. Het is toch ook net karma;)
Das wat ik bedoel te zeggen Annabel en Look... inderdaad een soort vakantie, heerlijke tijd, de dates noemen nr2 en ik ook altijd ons wellness- dagje. Heerlijk relaxt, alleen genieten, niks moet, lekker uitgebreid lunchen en in bad hangen (trouwens nu geïnformeerd voor een kamer met 1 groot matras en bubbelbad!).

Maar als je dan thuis alleen, en ik bedoel ook alléén dat beetje vuurwerk mist, is dat het dan waard om alles op het spel te zetten? Niet bij een open of half-open relatie natuurlijk maar wel zoals bij mij, Annabel, mikmakk en vele anderen... die vreemd gaan bedoel ik. Ik kan Annabel haar twijfels ook heel goed begrijpen. Aan de andere kant is je nr1 relatie erop vooruitgegaan Annabel! #piekerpiekerpieker
Nouou Lotje...mist er bij jou "alleen" dat beetje vuurwerk?
Ja Lot, bij jou is het toch wel heel anders dan bij mij! Hell, als ik jou was had ik 3 minnaars!
He hallo, wat een interessante discussie dit. Wel raar om er zo in te vallen. Klein stukje info over mij. Ik ben met mijn nr 1 dus wel gestopt. Na 18 jaar. Met 2 kids. Nr 2 stond toen al aan de horizon maar is niet de reden geweest. Want heb me nog in kunnen houden.

Nr 1 was eerst natuurlijk gekwetst, maar sexleven was nul en daar heb ik de laatste 7 jaar echt alles aan proberen te doen. Maar ik kon het er gewoon niet meer op zonder een hoop drank. Wel een kleine opleving gehad toen ik 4 jaar geleden een flirt heb gehad met een buitenlander. Dat werd al snel te heftig dus mee gestopt. Overigens is ex nr 1 heel snel bijgedraaid en nu blij en trots op mij dat ik de beslissing heb genomen voor ons. Want dat is wel waar het op neerkwam. We wonen nu vlak bij elkaar, zijn goede vriendjes (eten ook wel eens bij elkaar) en de kids zijn er nu ook aan gewend. We zijn allebei een stuk gelukkiger en een stuk leuker met onze kinderen dus zo slecht hoeft het niet te zijn om te stoppen met nummer 1 als het over is, ook al zijn er kinderen in het spel.

Met nr 2 heb ik nu een relatie. Een lat- relatie. Hij heeft ook co ouderschap en woont in een andere stad. Dus is praktisch gezien de enige optie, maar ook wat we willen. Heeft wel wat hick ups en is recent ook uit geweest omdat nr 2 liever alleen nog minnaressen had... Dat was nl altijd zn idee geweest toen hij stopte met zijn nr 1 omdat hij die emotionele binding niet meer wilde. Kostte teveel energie geloof ik. Maar hij kwam erachter dat hij mij te erg miste en vooral die emotionele band (hoe kan een man veranderen) en nu zijn we iets aan het zoeken dat een beetje tussen een relatie en minnaarschap inhangt. We hebben elk nl onze vrijheid zo nodig... Overigens niet perse de vrijheid om met anderen te neuken maar mentale vrijheid. Daarom misschien raar dat ik in dit topic post. Overigens was het wel een beetje freaky dat precies toen het uit was ik een mail kreeg van de buitenlander van 4 jaar geleden.... In dubio wat ik daar nou mee moet. En wil. Dus als jullie het niet erg vinden zou ik het leuk vinden om mee te schrijven.
Hoi
Look, van mij mag je vergelijken met eten hoor, zo vind ik dat taart/kers verhaal over jou en je 1 heel verhelderend. We zijn het niet over alle metaforen eens maar deze mag!

In eerste instantie dacht ik, surrogaat? Nee, meer een soort LAT relatie maar dat klopt natuurlijk niet. Het blijft tussen Guus en Heidi hoe dan ook nog steeds een minnaarrelatie, je staat niet zij aan zij in de beslissingen over de kinderen, je gaat niet mee op kerstdiner en je zit niet samen bij je ouders op de bank. Nu kan het allemaal zijn dat daar geen behoefte aan is maar daar draait het ook niet om, het gaat om het legale samenzijn en een stel genoemd worden met alle rechten en plichten die daar aan hangen.

Wat natuurlijk niet wegneemt dat dit voor Heidi nu volledig bevredigend werkt en ik kan me daar ook beslist iets bij voorstellen.

Ik zal de komende jaren ook alleen zijn als ik ziek ben 's nachts want mocht ik weer een man in mijn leven krijgen dan is samenwonen nog even geen optie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven