PMS
dinsdag 27 mei 2014 om 14:02
Hallo allemaal,
Ik heb in hevige mate last van pms. Zo een acht dagen voor mijn menstruatie ben ik totaal niet mezelf. Ik ondervind een waslijst aan geestelijke en lichamelijke klachten en ben totaal niet mezelf.
Ik ben 29 jaar en heb de afgelopen jaren al verschillende dingen geprobeerd: huisarts, klassieke acupunctuur, homeopathie, progesteroncreme, auriculotherapie, gebruik van allerlei supplementen, veranderen van voeding, superfoods, etc. Ik weet het niet meer. Ik ben gedurende de afgelopen jaren 20 kilo aangekomen en wat ik ook probeer ik krijg het er met geen mogelijkheid af. En dit terwijl ik gezond eet en voldoende sport. Alleen in die pms-week ben ik vraatzuchtig en heb ik veel last van eetbuien die ik niet kan bedwingen. Dit klinkt misschien zwak, maar dat is het niet. Ik MOET het dan gewoon hebben. Niet omdat ik het wil, maar omdat mijn lichaam er om vraagt.
Sinds vorige week ben ik onder behandeling bij Care for Women. Dit zijn consulenten die vrouwen oa behandelen voor overgangsklachten en pms. Dit is mijn laatste hoop om de pms te lijf te gaan. Ik weet het anders niet meer. Helaas kan ik niet normaal functioneren gedurende deze week en de gedachten dat het de volgende maand weer opnieuw begint, maakt me ongelukkig.
Hebben jullie misschien ervaring met Care for Women?
Ik heb in hevige mate last van pms. Zo een acht dagen voor mijn menstruatie ben ik totaal niet mezelf. Ik ondervind een waslijst aan geestelijke en lichamelijke klachten en ben totaal niet mezelf.
Ik ben 29 jaar en heb de afgelopen jaren al verschillende dingen geprobeerd: huisarts, klassieke acupunctuur, homeopathie, progesteroncreme, auriculotherapie, gebruik van allerlei supplementen, veranderen van voeding, superfoods, etc. Ik weet het niet meer. Ik ben gedurende de afgelopen jaren 20 kilo aangekomen en wat ik ook probeer ik krijg het er met geen mogelijkheid af. En dit terwijl ik gezond eet en voldoende sport. Alleen in die pms-week ben ik vraatzuchtig en heb ik veel last van eetbuien die ik niet kan bedwingen. Dit klinkt misschien zwak, maar dat is het niet. Ik MOET het dan gewoon hebben. Niet omdat ik het wil, maar omdat mijn lichaam er om vraagt.
Sinds vorige week ben ik onder behandeling bij Care for Women. Dit zijn consulenten die vrouwen oa behandelen voor overgangsklachten en pms. Dit is mijn laatste hoop om de pms te lijf te gaan. Ik weet het anders niet meer. Helaas kan ik niet normaal functioneren gedurende deze week en de gedachten dat het de volgende maand weer opnieuw begint, maakt me ongelukkig.
Hebben jullie misschien ervaring met Care for Women?
dinsdag 27 mei 2014 om 14:08
Ik ben drie jaar geleden gestopt met het gebruiken van de pil, omdat ik hier na tien jaar gebruik (diverse soorten) zeer onrustig en opgejaagd door werd.
Dit zijn mijn symptomen:
- Stemmingswisselingen
- Geïrriteerd
- Lusteloosheid
- Redeloos gedrag
- Prikkelbaarheid
- Extreem vermoeid
- Depressie met angstige bezorgdheid of emotionele verstoordheid
- Woedeaanvallen en scheldpartijen
- Schuldgevoelens (wegens onheus gedrag)
- Ontbrekend gevoel van eigenwaarde (dik en lelijk voelen, het idee hebben dat ik foute dingen doe en zeg)
- Onvermogen tot concentreren
- Minder productief op mijn werk door verminderde energie
- Moeilijkheden met spreken en het vinden van woorden
- Egoïstisch en minder sociaal actief
- Overgewicht (sinds maart 2011 ben ik 20 kilo aangekomen)
- Geen gewicht kunnen verliezen
- Niet goed voor mezelf zorgen gedurende deze periode
- Vetopslag op buik
- Traag metabolisme
- Snoeplust, vooral trek in zoetigheid
- Eetbuien, veel en ongeremd
- Vraatzuchtig
- Vocht vast houden
- Opgeblazen gevoel
- Veel last van obstipatie
- Onrustig gevoel
- Gespannen
- Niet helder kunnen denken
- Onrustig slapen
- Slapeloosheid
- Angstige of emotionele dromen
- Verminderd libido
- Chronisch terugkerende schimmelinfecties
- Hartkloppingen
- Gezwollen en gevoelige borsten
- Snel last van koude handen en voeten
- Slaperig tijdens het autorijden
- Heftige menstruatie gepaard met buik- en rugkrampen
- Alleen of thuis willen zijn
- Huishoudelijke taken niet of nauwelijks uitvoeren
- Niet in staat tot lichamelijke inspanning
- Teleurgesteld en boos zijn op mezelf
Dit zijn mijn symptomen:
- Stemmingswisselingen
- Geïrriteerd
- Lusteloosheid
- Redeloos gedrag
- Prikkelbaarheid
- Extreem vermoeid
- Depressie met angstige bezorgdheid of emotionele verstoordheid
- Woedeaanvallen en scheldpartijen
- Schuldgevoelens (wegens onheus gedrag)
- Ontbrekend gevoel van eigenwaarde (dik en lelijk voelen, het idee hebben dat ik foute dingen doe en zeg)
- Onvermogen tot concentreren
- Minder productief op mijn werk door verminderde energie
- Moeilijkheden met spreken en het vinden van woorden
- Egoïstisch en minder sociaal actief
- Overgewicht (sinds maart 2011 ben ik 20 kilo aangekomen)
- Geen gewicht kunnen verliezen
- Niet goed voor mezelf zorgen gedurende deze periode
- Vetopslag op buik
- Traag metabolisme
- Snoeplust, vooral trek in zoetigheid
- Eetbuien, veel en ongeremd
- Vraatzuchtig
- Vocht vast houden
- Opgeblazen gevoel
- Veel last van obstipatie
- Onrustig gevoel
- Gespannen
- Niet helder kunnen denken
- Onrustig slapen
- Slapeloosheid
- Angstige of emotionele dromen
- Verminderd libido
- Chronisch terugkerende schimmelinfecties
- Hartkloppingen
- Gezwollen en gevoelige borsten
- Snel last van koude handen en voeten
- Slaperig tijdens het autorijden
- Heftige menstruatie gepaard met buik- en rugkrampen
- Alleen of thuis willen zijn
- Huishoudelijke taken niet of nauwelijks uitvoeren
- Niet in staat tot lichamelijke inspanning
- Teleurgesteld en boos zijn op mezelf
dinsdag 27 mei 2014 om 15:28
quote:..... schreef op 27 mei 2014 @ 14:02:
Ik ben gedurende de afgelopen jaren 20 kilo aangekomen en wat ik ook probeer ik krijg het er met geen mogelijkheid af. En dit terwijl ik gezond eet en voldoende sport.
Alleen in die pms-week ben ik vraatzuchtig en heb ik veel last van eetbuien die ik niet kan bedwingen. Dit klinkt misschien zwak, maar dat is het niet. Ik MOET het dan gewoon hebben. Niet omdat ik het wil, maar omdat mijn lichaam er om vraagt.
nou ja, zie hier je probleem in een notendop. 3 weken gezond eten en sporten en dat in 1 week kapotmaken
Probleem geanalyseerd
Zit maar 1 ding op: niet luisteren naar wat je lichaam roept, hoydt het valzelf op met roepen.
Bij PMS-klachten helpt extra magnesium slikken (goole maar eens)
Ik ben gedurende de afgelopen jaren 20 kilo aangekomen en wat ik ook probeer ik krijg het er met geen mogelijkheid af. En dit terwijl ik gezond eet en voldoende sport.
Alleen in die pms-week ben ik vraatzuchtig en heb ik veel last van eetbuien die ik niet kan bedwingen. Dit klinkt misschien zwak, maar dat is het niet. Ik MOET het dan gewoon hebben. Niet omdat ik het wil, maar omdat mijn lichaam er om vraagt.
nou ja, zie hier je probleem in een notendop. 3 weken gezond eten en sporten en dat in 1 week kapotmaken
Probleem geanalyseerd
Zit maar 1 ding op: niet luisteren naar wat je lichaam roept, hoydt het valzelf op met roepen.
Bij PMS-klachten helpt extra magnesium slikken (goole maar eens)