Gezondheid alle pijlers

Er zo klaar mee !!

27-05-2014 14:25 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil dit even van me afschrijven omdat er eigenlijk niemand is waar ik dit mee kan bespreken...

Ik ben zo ontzettend klaar met alles.

2 maanden terug heb ik een huidtransplantatie gehad in mijn liezen omdat ik erg veel ontstekingen had ( hidradenitis ) hiervoor moest ik ook een stoma zodat het allemaal schoon bleef ( stoma heb ik nu 6 maanden) daar beneden omdat de transplantaten helemaal doorlopen tot aan mijn billen...

Ik had zo gehoopt na dit allemaal gehad te hebben minimaal 1 jaar door kon zonder pijn en ontstekingen. Want ik had ook niet verwacht dat het volledig weg zou blijven.

Is alle pijn en acceptatie dan echt voor niks geweest ?

Gister werd ik wakker met een ontzettend grote ontsteking in mijn lies. Precies naast het litteken van de transplantatie..

En hij doet weer zo een zeer..

Gelijk het ziekenhuis gebeld en kon ook gelijk langskomen. Slecht nieuws het is weer hidradenitis en de arts kan er op dit moment niks aan doen... Ik baal .. De transplantaten zijn nog niet eens helemaal genezen. Ik voel me zo rot. Alsof het allemaal voor niks is geweest. Ik voel me verdrietig omdat ik had gehoopt dat het tijdelijk weg bleef en ik weer leuke dingen kon gaan doen..

Met hidradenitis is het zo , dat als er 1 ontsteking is dat het door gaat en de 2e niet lang kan uitblijven ..

Mijn vriend ziet het allemaal niet zo erg in.. Hij zegt : zolang het weg blijft op de plekken waar je geopereerd ben is dat toch al een stap vooruit... Ik wil helemaal geen stap vooruit... Ik ben 24 jaar.. Ik loop met een stoma , heb zo ontzettend veel littekens dat die alleen met een trui en een lange broek niet zichtbaar zijn. Ik wil gewoon beter worden en zonder pijn door het leven. Is dat nou echt teveel gevraagd ?!? :(
o wat erg voor je, ik begrijp hoe je je moet voelen
Heel veel sterkte!

Het moet moeilijk zijn om op zulke jonge leeftijd al zoveel problemen te hebben met je gezondheid.

Gelukkig heb je wel een meelevende vriend!
Nee dat is niet teveel gevraagd. Ik denk dat je vriend je probeert op te vrolijken. Het is heel vervelend voor jou om het maar zachtjes uit te drukken. Ik hoop voor jou dat het beter gaat en dat je op een dag zonder lange trui en een lange broek kan lopen.
quote:dubbeltje4 schreef op 27 mei 2014 @ 14:29:

Gelukkig heb je wel een meelevende vriend!

Ik vind vriend eigenlijk helemaal niet meelevend.

Tuurlijk hij probeert je vast op te vrolijken.

Maar he wat jij mee maakt is niet niks. Dan is het geen wonder dat je je rot en chagrijnig voelt. Hoop voor je dat het in de toekomst nog beter wordt want dit is wel heel erg balen.
Wat een ellende voor je. Sterkte!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Och jeetje! Wat erg! Alle pijn, moeite en ellende 'voor niets'!

Ik snap heel goed dat de moed je nu in de schoenen zakt. Wat rot dat je er geen moment 'plezier' aan hebt mogen beleven, de voordelen van de operatie. Ik leef met je mee.
Wat rot om te lezen! Ken je de patiëntenvereniging? Misschien hebben ze daar goede tips en adviezen voor jouw situatie?

Mijn vriend bedoelt het goed.. Hij vind het ook erg vervelend maar probeert positief te zijn voor mij.

Ja ik ben lid van de patiëntenvereniging. Maar helaas word er daar op het forum zelden gereageerd .

Wel 1 lichtpuntje... Over 3 weken gaan we lekker op vakantie en even relaxen. Pas daarna gaat de arts veder kijken voor andere behandelingen.. Al zijn die nu wel een beetje op...
Mag ik je een PB sturen Missbluebeer?

Moet je even toestemming geven op je profiel.
odi et amo
Ja hoor

Heb het geloof ik aan gezet en jou een pb gestuurd denk ik
Jeetje dat is ook wel heel erg heftig !!

Sterkte !
Och, dat is wel heel naar allemaal.

En hey, je vriend probeert je vast op te vrolijken. Misschien niet op een manier die jij prettig vindt, en dat mag je hem ook rustig uitleggen natuurlijk, maar hij doet het vast omdat hij van je houdt. Dat is dus eigenlijk wel heel fijn hè.
Kan weinig zinnigs bijdragen, maar wil je wel even een brengen. Je hebt het niet gemakkelijk. Sterkte.
You've got a real problem all right, and a banjo is the only answer!
Oh dit is zeker rot! Nare ziekte is het ook :(

Heb je al tnf remmers geprobeerd?
Zo welkom dat het bijna pijn doet...
Het is een vreselijk nare ziekte,

Ik heb deze ziekte al 30 jaar (ben inmiddels 45) ... de littekens zijn niet te tellen. Sinds een jaar slik ik een onderhoudsdosis antibiotica en heb ik (ik klop het meteen af) maar 3 keer een ontsteking gehad (allemaal ten tijde van enorme stress)

Maar ik denk dat het bij jou heel veel heftiger is dan bij mij, een huidtransplantatie is niet niks. Het is natuurlijk verschrikkelijk balen als dan de ontstekingen terugkomen op een andere plek.

Ik hoop dat je straks op vakantie een beetje tot rust kan komen, en je dat je huid ook rustiger wordt. Ik heb verder geen tips of trucs....
Sterkte to
quote:strandmeisje schreef op 27 mei 2014 @ 18:14:

Het is een vreselijk nare ziekte,

Ik heb deze ziekte al 30 jaar (ben inmiddels 45) ... de littekens zijn niet te tellen. Sinds een jaar slik ik een onderhoudsdosis antibiotica en heb ik (ik klop het meteen af) maar 3 keer een ontsteking gehad (allemaal ten tijde van enorme stress)

Maar ik denk dat het bij jou heel veel heftiger is dan bij mij, een huidtransplantatie is niet niks. Het is natuurlijk verschrikkelijk balen als dan de ontstekingen terugkomen op een andere plek.

Ik hoop dat je straks op vakantie een beetje tot rust kan komen, en je dat je huid ook rustiger wordt. Ik heb verder geen tips of trucs.... Stress werkt dikwijls ontstekingen in de hand.
odi et amo
Ik heb verschillende tnf remmers geprobeerd.

Van 1 keer in de 2 weken een dag aan het infuus.

Tot aan een onderzoek vanuit amerika dat ik mezelf er elke week mee moest injecteren.

Eerst hielp dit erg goed ( bijna 4 maanden zonder ontstekingen) en toen kwam het weer heel erg terug. Erger dan dat het was. Dus daar ben ik helaas ook mee gestopt.

Wel kan ik opnieuw de infuus therapie proberen.. Maar dan moet ik een port a cath.. Omdat ik heeel moeilijk te prikken ben. Dus dat overweeg ik nog te proberen.

Dit was lang niet mijn eerste operatie .. Bij elkaar in de afgelopen 7 jaar ruim 30 keer geopereerd onder narcose. En dan nog niet over de kleinere operaties onder plaatselijke verdoving gesproken.

ook heb ik huidverplaatsingen gehad..De huid van mijn rug is onder mijn arm geplaatst en huid van mijn buik naar mijn lies. Ook dat heeft weinig geholpen.

Na 2 jaar zag je al niet meer dat er nieuwe huid zat.

Ik heb er lang over na gedacht of ik deze operatie wel wou doen..

Ook vooral omdat ik het stoma kreeg.

Ook moet ik nog een huidtransplantatie bij mijn billen. Maar dit komt pas als het weer winter word..

Strandmeisje , Wat voor antibiotica is dat als ik vragen mag ? Misschien kan ik dat met de dermatoloog overleggen of dat misschien voor mij ook een optie is.

Ik hoop ook dat je ook geen ontstekingen meer krijgt !!

ik krijg de ontstekingen helaas niet alleen van stres.. Want ik heb vrijwel geen stress en toch blijft het komen .

Allemaal bedankt voor de lieve woorden
Jeetje wat ontzettend heftig! Ik wil je heel veel sterkte wensen want dit is echt niet niks. En ook een knuffel want die kan je wel gebruiken volgens mij
Ik heb het gewoon via de huisarts gekregen.

Minocycline 50 , ik slik er 2 per dag, het heeft mij heel erg geholpen.

Misschien kan je dermatoloog er meer over vertellen? Volgens mij is het geen specifieke antibiotica maar meer een algemener soort ?

Geen advies, wel een dikke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven