Hoe eng is de Islam?

15-05-2014 14:05 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... er_dood_dan_moslim__.html

Kippenvel toen ik dit bericht las... hoe gestoord kan een geloof zijn!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:impala schreef op 26 mei 2014 @ 21:11:

Je hebt gelijk. Maar de angst voor rechtsextremisme is ook reëel. En laat ik daar het zionisme ook maar onder scharen. Oh ja, laten we het communisme ook niet vergeten.

En ondertussen lekt Fukushima maar door en vergiftigt de hele planeet. En word je in Japan opgesloten als je daar iets over zegt.

Is er leven op Pluto??Zo'n gezeur over dat Zionisme. Heb er zelf totaal geen problemen mee. Moslims moeten gewoon niet zo moeilijk doen ze hebben nog steeds hun meest heilige stad (Mekka) waar overigens niet-Moslims niet mogen komen. In Jerusalem kunnen tenminste Joden, Arabieren, Christenen, ongelovigen, etc allemaal terecht. Daarnaast hebben de Arabieren die in Israel wonen (dus niet Gaza, Westbank) het zo slecht nog niet. Er is ook tenminste één Arabisch volk die voor Israel kiest. Arabische Christenen hebben het in Israel ook beter als in Arabische landen en sinds de jaren 60 kunnen de Israëliërs eindelijk zichzelf weer verdedigen op een klein stukje aarde (kleiner oppervlakte als NL).
De vrouwen in dat geloof zijn niets waad.. Ze worden gezien als het afvalputje voor het gerief van die kerels daar. Verder worden de vrouwen daar als 2e rangsburgers gezien. Wat een fijn & liefdevol geloof is het toch. Vermoord om wat ?? Omdat ze dat enge geloof niet meer aanhangt? En wat een gelijk heeft deze dame. Helaas moet ze het wel met de dood bekopen. Achterlijke bekrompen idioten daar.
De islam is vreselijk. Heb net gelezen dat de vrouw uit Sudan is bevallen van een dochtertje. Ze mag er 2 jaar voor zorgen in de gevangenis en dan krijgt deze lieve moeder 100 zweepslagen en als ze dat al overleefd wordt ze opgehangen. Dit is echt ongelooflijk barbaars, dat iemand dit ooit bedacht heeft. Komt natuurlijk weer uit de koker van een of andere idioot die dit durft te doen, puur en alleen omdat deze vrouw getrouwd is met een Christen. Dat is voor deze "cultuur" al reden genoeg om deze moeder te doden. Je hart huilt, dus ja, ik vind de islam zeer eng. Het spijt me voor degenen die dit geloof aanhangen, ik vind dit vreselijk.
Uuuh, er zijn islamieten die hun geloof op een vreselijke manier beleven. Dat maakt de Islam niet slecht, jo-elise
De Islam is een vreselijk opdringerig geloof inderdaad, zolang mensen daar geslagen worden omdat ze niet met hoofddoek rondlopen, zolang mensen opgehangen worden omdat ze toevallig homo zijn is het een achterlijk geloof.
@JIppie

Toch vind ik dat ze wel een smet werpen op deze religie, net als het misbruik in de katholieke kerk. Daar denk je ook direct aan als die kerk ter sprake komt. Zo ook met deze voorbeelden binnen de Islam-cultuur.
odi et amo
Ik blijf herhalen dat het misbruik door de rk-priesters 'gewoon' misbruik was. Itt deze martelingen, verminkingen, moorden en discriminatie die uit naam van de islam, sharia of islamitische staat gedaan worden, verwijzend naar de koran, door korangeleerden en met instemming van de lokale goegemeente.
quote:ThunderassMan schreef op 27 mei 2014 @ 18:09:

Ik blijf herhalen dat het misbruik door de rk-priesters 'gewoon' misbruik was. Itt deze martelingen, verminkingen, moorden en discriminatie die uit naam van de islam, sharia of islamitische staat gedaan worden, verwijzend naar de koran, door korangeleerden en met instemming van de lokale goegemeente.

Ja, ik snap wat je bedoeld. Het gaat me meer om dat iets wat goed behoort te zijn (God, religie) toch heel slecht kan doen. En dat door dat slechte een groep aangetast wordt.

Ik snap dat het misbruik niet uit naam van de kerk was zoals bij de islam wel uit naam van geloof gemarteld oid. wordt.
odi et amo
Een willekeurige greep artikelen uit de krant van vandaag. Ik kan me voorstellen dat het wat moeite kost om de Islam niet als 'eng' te bestempelen.

Nigeria

Noorwegen

Irak

Maleisie
Ook weer een vrouw in Pakistan gestenigd omdat ze weigerde met een neef te trouwen.
verba volant, scripta manent.
http://www.telegraaf.nl/b ... kind_na_doodvonnis__.html
quote:jippie55 schreef op 27 mei 2014 @ 17:43:

Uuuh, er zijn islamieten die hun geloof op een vreselijke manier beleven. Dat maakt de Islam niet slecht, jo-eliseDe islam is geen geloof maar een politieke ideologie die vrouwen, homo's, joden en alle niet-moslims openlijk en met de wet aan hun kant openlijk discrimineren. De islam heeft niets met vredelievendheid te maken, integendeel.
quote:ThunderassMan schreef op 27 mei 2014 @ 18:50:

Een willekeurige greep artikelen uit de krant van vandaag. Ik kan me voorstellen dat het wat moeite kost om de Islam niet als 'eng' te bestempelen.

Nigeria

Noorwegen

Irak

Maleisie

Inderdaad, en helemaal achterlijk is dit stukje uit het artikel Maleisie;

"Meer dan twintig islamitische groepen hebben opgeroepen tot een landelijke boycot van alle Cadbury producten. Ze eisen een verontschuldiging van het bedrijf. Anderen riepen dat er een heilige oorlog gevoerd moet worden tegen de snoepgoedgigant voor de poging om de moslims in het land te 'verzwakken'."

Echt, wat is je denkvermogen als je denkt dat varkensdna in snoepgoed gestopt is om de moslims te verzwakken...
Die gasten leven nog in de Middeleeuwen.
odi et amo
http://www.ad.nl/ad/nl/10 ... t-onmiddellijk-vrij.dhtml

'Geketende moeder met baby moet onmiddellijk vrij'

27-5-14 - 20:55 bron: Daily Mail

Amnesty International vindt dat de 27-jarige vrouw, Meriam Ibrahim, onmiddellijk vrij moet komen. De Soedanese is vandaag in een dodencel bevallen van haar baby, Maya. De vrouw is ter dood veroordeeld omdat ze een christelijke Amerikaan trouwde en ze weigert te leven als moslim.

De trouwfoto van Daniel en Meriam © Twitter.

Ze zit al vier maanden onder erbarmelijke omstandigheden vastgeketend aan de vloer als ze bevalt van haar kindje. 'Goed nieuws in een periode die een ware kwelling is voor Meriam,' vertelt haar advocaat aan de Mail Online.

Meriam staat een dood door ophanging te wachten, omdat ze zich onlangs bekeerde tot het christendom en trouwde met een Amerikaan. Voor ze wordt opgehangen ontvangt ze nog honderd zweepslagen. Toch claimt ze liever te sterven dan haar geloof op te geven, ondanks dat ze haar straf kan ontlopen als ze openlijk het christelijke geloof afzweert en de islam omarmt.

Ondertussen probeert haar man Daniel hun twintig maanden oude zoontje vrij te krijgen. Ook het jochie zit in de gevangenis, vastgeketend naast zijn moeder. De Soedanese autoriteiten willen het kindje niet meegeven aan de vader, omdat de kleine Martin ook een moslim zou zijn. In de afgelopen vier maanden was Daniel slechts tien minuten gegund met zijn zoontje.

Overbevolkt

Mensenrechtenorganisatie Human Right Watch claimt dat de gevangenis overbevolkt is, dat de sanitaire voorzieningen slecht zijn en dat Meriam gedurende haar zwangerschap slecht te eten heeft gekregen. Zo zouden zowel zij als haar zoontje al meerdere malen een ziekte opgelopen hebben.

Volgens haar advocaat heeft Meriam ook de publieke opinie tegen zich. Zo zou een groot deel van de bevolking willen dat ze wordt opgehangen. 'Zelfs als ze vrij zou komen zou ze niet veilig zijn. Er zijn hier veel moslims die boos zijn en zeggen dat ze haar willen vermoorden als ze op vrije voeten komt.'

Druk op autoriteiten

Amnesty International is al sinds de veroordeling een actie gestart om Meriam vrij te krijgen. Sindsdien zijn er 660.000 handtekeningen opgehaald, om op die manier druk uit te voeren op de autoriteiten in Soedan. 'De geboorte van dit kindje maakt de situatie nog schrijnender. Het was al erg dat ze daar met één kind zat, maar nu met twee is helemaal erg. Ze zou onmiddelijk vrijgelaten moeten worden, al zie ik dat niet zomaar gebeuren,' aldus Ruud Bosgraaf namens Amnesty.

Verder heeft minister Timmermans van Buitenlandse Zaken de ambassadeur van Sudan al op het matje geroepen en heeft Nederlands samen met Amerika en Groot-Brittannië hun ongenoegen geuit over de gang van zaken. 'Vrijheid van godsdienst en levensovertuiging is een universeel mensenrecht. Sudan heeft de VN-verdragen waarin dat staat ondertekend. En het staat zo in de eigen grondwet van Sudan', zegt Timmermans.

ander artikel:

http://www.dailymail.co.u ... by-girl-squalid-jail.html
Ik kom ook even het plasje doen, die zich steeds weer aan mij opdringt wanneer ik de titel van dit topic voorbij zie komen.

De islam is net zo eng als het christendom. Of eender welke religie die door mensen aangehangen kan worden.

Want religie is niet eng, de mens is eng.
quote:lizzebeestje schreef op 28 mei 2014 @ 01:24:

Ik kom ook even het plasje doen, die zich steeds weer aan mij opdringt wanneer ik de titel van dit topic voorbij zie komen.

De islam is net zo eng als het christendom. Of eender welke religie die door mensen aangehangen kan worden.

Want religie is niet eng, de mens is eng.Kun je jouw stelling onderbouwen dat de islam net zo eng is als het christendom en andere religies of roep je maar wat in het wilde weg?
Mensen zijn niet eng. Ze worden niet eng geboren maar onschuldig. Ideologieën kunnen eng zijn. Want dat is waar mensen mee worden opgegroeid en hun ideeën vandaan halen op bijvoorbeeld straffe van uitstoting of beloningen met 72 maagden.
Klopt Peakzwart

De mens wordt als een kleine en onschuldige baby geboren. De indoctrinatie in dat soort landen is enorm. Het feit dat men niet eens mag bepalen welk geloof men aan wil hangen , zegt toch genoeg. Men slacht elkaar af als beesten, ook als men wel moslim is. De ene aanslag na de andere. Geweld en moord is het toverwoord lijkt het wel. En het wordt alleen maar erger volgens mij. Het woordje liefde kan ik nergens vinden als ik zoveel bloed zie vloeien elke dag weer. Heb zo met die mensen te doen die dit soort gruwelijkheden moeten ondergaan uit naam van allah of zoiets. Ze doen iets vreselijks en roepen dan hun " god " aan .Bizar toch.
Schandalig dat een jonge vrouw de doodstraf krijgt omdat ze een Christen huwde en na de bevalling de doodstraf zal krijgen.

Moet onze minister Timmermans niet in zijn vliegertje stappen om excuses gaan aanbieden omdat er "één minister met stickertjes-pubergedrag" rond loopt in Nederland?
LOEP ME MAAR aub.
Gisteren bij de uitzending van knevel & van de Brink: Aarnoud van Doorn. Uit de PVV gezet. Nu bekeerd tot de islam en komt even namens het hof van Saoedi Arabie mededelen dat we hier in Nederland niet goed met islamieten omgaan.

Dat was even een momentje voor mij. Volgens zijn opponent van de vvd heeft hij zelfs nog meegewerkt aan de film Fitna. Over enge moslims gesproken.
odi et amo
In ieder geval hebben de Islam Boys het in het voetbal nog niet geleerd:

http://www.telegraaf.nl/b ... Geweld_goedgepraat__.html

en uiteraard probeert weer een of andere knuffelaar het goed te praten
Men is gewoon bang voor dit soort gasten. En daarom gaat het ook hier totaal uit de hand lopen. Als ze met 14 jaar dit gedrag vertonen, zijn ze ook oud genoeg om gestraft te worden hiervoor. Juist door die slappe houding van leidinggevenden , en de ouders niet te vergeten , ontspoord deze jeugd finaal. En o wee als je er wat van zegt. Dan bellen ze die lekkere vriendjes van ze , en dan komen ze jou even verbouwen. Laat die gasten maar lekker een poosje zitten daar in die bak. Daar horen ze op dit moment.
quote:lizzebeestje schreef op 28 mei 2014 @ 01:24:

Want religie is niet eng, de mens is eng.Dan ben jij dus ook eng.
quote:MarianneDavids schreef op 28 mei 2014 @ 17:01:

[...]

Dan ben jij dus ook eng.

Ja, potentieel wel.

Plaats dit viva forum eens in een SA setting met meerderheid de normen en waarden vanuit SA )en vergeet eventjes dat een vivaforum niet zou bestaan) en bespreek dan eens zo een vrouw.. de meerderheid van de mensen hier, zou die christelijke vrouw veroordelen en die doodstraf goedkeuren.

We zijn hier geen haar beter, we leven alleen in een andere (gelukkig) setting. Lemming gedrag zie je overal, en de massa bepaald.

Dat beseffen is beseffen dat onze vrijheid niet vanzelfsprekend is en onszelf moeten behoeden voor het opgeven daarvan met alle risico's vandien in plaats van ons verheven voelen boven een ander.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven