Werk & Studie alle pijlers

Gelijk gekregen!

29-05-2014 15:15 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry.
Ik zou een oprotpremie eisen.
Niet gaan zitten glunderen omdat je van hem gewonnen hebt, dan staan jullie direct lijnrecht tegenover elkaar - in zoverre dat natuurlijk niet al het geval is.

Ga gewoon rustig met elkaar om tafel zitten en bespreek welke werkzaamheden jij voort gaat zetten. Spreek af dat jij alle vrijheid krijgt om te kunnen solliciteren.
Waarom geen zak met geld meekregen omdat de arbeidsverhouding verstoord is?
Heb ik ook ooit gehad: leuk om te winnen, maar hoe moet je dan verder?

Bij ons was het zo dat de werkgever uiteindelijk op de juiste manier het ontslag heeft aangevraagd, met de juiste financiële vergoeding. Misschien kun je dat bespreken. De verhoudingen zijn nu toch verstoord.
Dat lukt niet eens whatsgoesaround. Ik vind het nog steeds een shit situatie.

Hoe moet je verder inderdaad. Ik denk dat ik maar even afwacht wat hij wil/voorstelt en daar over na denk. Maar ik heb echt geen idee.

Oprot premie is wel het minste wat hij kan doen.
Waarom vecht je je ontslag aan als je daar niet wenst te blijven werken? Je had dan toch beter kunnen onderhandelen over een ontslagvergoeding en deze vastleggen in een beëindigingsovereenkomst
Die had ik zeker niet gekregen Naomii.

Nou de rekeningen moeten ook gewoon betaald blijven. En zoeken vanuit een baan is wel iets relaxter als vanuit de ww.
Eens met Naomii
I am surrounded by morons
Als jullie trouwens niet samen uit de onderhandelingen waren gekomen dan had je daarvoor nog naar de rechter kunnen stappen.

Waarom heb je volgehouden dat je weer aan het werk wil? Ben je zo in je boosheid blijven hangen en wou je daardoor je

gelijk halen of ben je zo slecht geïnformeerd door je advocaat? Begrijp me niet verkeerd, ik begrijp je boosheid. Ik heb zelf ontslag aangezegd gekregen (tijdens reintegratie notabene) maar nu de boosheid is gezakt ben ik wel gaan onderhandelen ipv aanvechten

En nu? Maar het eerste het beste baantje accepteren omdat je zo snel mogelijk weg wil? Zonder ontslagvergoeding en zonder ww tijd waarin je wat rustiger op zoek zou kunnen gaan naar werk? Je werkgever zal blij met je zijn dan. Je hebt gelijk gekregen en uiteindelijk doe je je werkgever een plezier doordat hij over een paar maanden alsnog kosteloos van je af is
Hoezo zou je geen ontslagvergoeding hebben gekregen? Je werkt er blijkbaar niet kort anders zou je waarschijnlijk niet succesvol je ontslag hebben kunnen aanvechten (last in, first out). Omdat je werkgever het niet aanbied betekend niet dat je het niet kan krijgen (kantonrechtersformule)
Nu nog om een oprotpremie vragen lijkt me kansloos. Je geeft daarmee aan dat je eigenlijk wel weg wil en graag ook. Werkgever wacht waarschijnlijk tot je zelf vertrekt en met een beetje pech zal hij je daarbij de komende tijd 'motiveren'
Heb je al juridisch advies ingewonnen? Het is niet gebruikelijk dat je in deze situatie weer 'gewoon' aan het werk moet. Meestal ga je onderhandelen om tot overeenstemming te komen hoe en waarmee weg te gaan. Ik zou eens goed uitzoeken wat de mogelijkheden zijn en niet direct akkoord gaan in het gesprek. Zijn aanbod eerst voorleggen aan een adviseur. Ik zou ook iemand meenemen naar het gesprek. Sterkte!
quote:pippip schreef op 29 mei 2014 @ 16:15:

Heb je al juridisch advies ingewonnen? Het is niet gebruikelijk dat je in deze situatie weer 'gewoon' aan het werk moet. Meestal ga je onderhandelen om tot overeenstemming te komen hoe en waarmee weg te gaan. Ik zou eens goed uitzoeken wat de mogelijkheden zijn en niet direct akkoord gaan in het gesprek. Zijn aanbod eerst voorleggen aan een adviseur. Ik zou ook iemand meenemen naar het gesprek. Sterkte!Ze 'moet' weer aan het werk omdat ze haar ontslag heeft aangevochten. Ze heeft onderhandelingen geweigerd en werkgever voor de rechter gesleept. Ze heeft tot nu toe dus gezegd, ook voor de rechtbank, dat ze in dienst wil blijven. Nu nog/weer juridisch advies inwinnen is rijkelijk laat
quote:mexico211 schreef op 29 mei 2014 @ 15:58:

Die had ik zeker niet gekregen Naomii.

Nou de rekeningen moeten ook gewoon betaald blijven. En zoeken vanuit een baan is wel iets relaxter als vanuit de ww.Zoeken vanuit non-actief stelling of ziekmelding tijdens minimaal 2 maanden opzegtermijn van de werkgever ervaar ik toch echt als veel prettiger dan vanuit de stress van een baan waar je jezelf elke dag met lood in de schoenen naar toe moet slepen
Ik begrijp het ergens wel. Je wilt voor je eigen rechten opkomen en als je eenmaal in die modus zit dan ga je door. Het heeft echter altijd consequenties en die zul je moeten aanvaarden. Kijk eens of je de verhouding weer wat kunt verbeteren. Bekijk het niet persoonlijk maar zakelijk. De eerste periode zal best lastig zijn, maar kop in de wind en ga ervoor.
He Naomi?? Volgens mij klopt er iets niet. Of je begrijpt me niet of verkeerd uitgelegd. Maar ik heb helemaal niks bij de rechter uitgevochten. Uwv heeft mijn ontslagaanvraag afgekeurd op mijn bezwaar

Er zijn geen onderhandelingen geweest. Je klinkt een beetje gefrustreerd.

Pfff
quote:Naomii schreef op 29 mei 2014 @ 16:21:

[...]

Ze 'moet' weer aan het werk omdat ze haar ontslag heeft aangevochten. Ze heeft onderhandelingen geweigerd en werkgever voor de rechter gesleept. Ze heeft tot nu toe dus gezegd, ook voor de rechtbank, dat ze in dienst wil blijven. Nu nog/weer juridisch advies inwinnen is rijkelijk laatJe vult behoorlijk wat in, terwijl TO al schreef dat het om een UWV-procedure schreef. Jouw ervaring is niet ieders ervaring!
quote:Tuorrebout schreef op 29 mei 2014 @ 16:28:

Ik begrijp het ergens wel. Je wilt voor je eigen rechten opkomen en als je eenmaal in die modus zit dan ga je door. Het heeft echter altijd consequenties en die zul je moeten aanvaarden. Kijk eens of je de verhouding weer wat kunt verbeteren. Bekijk het niet persoonlijk maar zakelijk. De eerste periode zal best lastig zijn, maar kop in de wind en ga ervoor.Helemáal mee eens, goed advies!
Okee, geen gang naar de rechter blijkbaar. De uitkomst is hoe dan ook hetzelfde en je zit nog net zo klem
Ben ik het niet mee eens Naomi. Maar dank je turrebout daar heb ik meer aan.
quote:Naomii schreef op 29 mei 2014 @ 16:59:

Okee, geen gang naar de rechter blijkbaar. De uitkomst is hoe dan ook hetzelfde en je zit nog net zo klemNee, dat is niet waar. Of ze behoudt haar baan, of de werkgever doet alsnog een aanbieding. En in het laatste geval, staat zij sterker in de onderhandelingen, omdat nu al duidelijk is dat er geen objectief aanvaardbare ontslaggrond is.
Dank je, nummer zoveel.

Hier heb ik meer aan omdat dat juist de vraag is. Hoe ga ik dat gesprek in en wat zijn nuijn opties. Heb al advies gekregen nergens zomaar mee akkoord te gaan, gaat in overleg met mijn juriste. Maar vraag me af wat ik kan verwachten.
Het is vaak zo dat je niet eens een uitkering krijgt als je je ontslag niet aangevochten hebt dus TO had niet eens een keus maar moest het wel aanvechten
quote:granny71 schreef op 29 mei 2014 @ 17:07:

Het is vaak zo dat je niet eens een uitkering krijgt als je je ontslag niet aangevochten hebt dus TO had niet eens een keus maar moest het wel aanvechtenDat is echt pertinente onzin. Alleen tijdens een loonsanctie van uwv (als na 2 jaar ziekte blijkt dat werkgever te weinig reintegratie inspanning heeft verricht) kan je je recht op ww verliezen bij het ondertekenen van een beëindigingsovereenkomst. Het ondertekenen daarvan tijdens ziekte kan gevolgen hebben voor je ziektewet uitkering maar niet voor je ww. Mits de overeenkomst aan bepaalde voorwaarden voldoet, aangezien het hier om ontslag om economische redenen gaat kan het geen kwaad om te onderhandelen en te tekenen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven