Werk & Studie alle pijlers

Gelijk gekregen!

29-05-2014 15:15 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sorry.
Toch vaag dat ik dan 4 jaar geleden eerst mijn ontslag aan moest vechten voordat ik uberhaupt een uitkering aan kon vragen. Vast contract en "gewoon" ontslagen.

Dus zulke onzin is het blijkbaar niet.
De wetgeving is sowieso aan verandering onderhevig dus het kan dat het nu anders is dan toen of de situatie was gewoon anders (geen economische redenen bv). Ik zit er nu middenin, geniet zelfs 'ontslagbescherming' vanwege ziekte, maar kan gewoon onderhandelen. Ik heb een advocaat via fnv die prima weet wat wel en niet kan en heb daarnaast zelf het een en ander uitgezocht. Ik zuig dit niet uit mijn duim
He Naomii,

Als jij je nu eerst eens gaat verdiepen in het verschil tussen ontslag via de rechter of beëindigingsovereenkomst, en ontslag via een ontslagvergunning van het UWV en dan terug komt om te blaten. Ja? Dank u.

Je mag tegenwoordig akkoord gaan met een beëindigingsovereenkomst zonder daarbij je recht op ww te verspelen, mits in de overeenkomst staat dat jou als werknemer niets te verwijten valt.

Bij een ontslagaanvraag via het UWV moet je zeer zeker in verweer gaan, wil je recht hebben op een ww uitkering. De aanvraag kan namelijk onterecht zijn zoals bij TO het geval bleek.

quote:Naomii schreef op 29 mei 2014 @ 17:15:

[...]

Dat is echt pertinente onzin. Alleen tijdens een loonsanctie van uwv (als na 2 jaar ziekte blijkt dat werkgever te weinig reintegratie inspanning heeft verricht) kan je je recht op ww verliezen bij het ondertekenen van een beëindigingsovereenkomst. Het ondertekenen daarvan tijdens ziekte kan gevolgen hebben voor je ziektewet uitkering maar niet voor je ww. Mits de overeenkomst aan bepaalde voorwaarden voldoet, aangezien het hier om ontslag om economische redenen gaat kan het geen kwaad om te onderhandelen en te tekenen
Dank je wel Mariejan

@Naomii: jouw situatie is niet maatgevend hoor
quote:mexico211 schreef op 29 mei 2014 @ 17:07:

Dank je, nummer zoveel.

Hier heb ik meer aan omdat dat juist de vraag is. Hoe ga ik dat gesprek in en wat zijn nuijn opties. Heb al advies gekregen nergens zomaar mee akkoord te gaan, gaat in overleg met mijn juriste. Maar vraag me af wat ik kan verwachten.En ga je dan weer de OP verwijderen als je alle nuttige adviezen binnen hebt?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Wat maakt dat uit?

Voor m'n herkenbaarheid haal ik het weg. Je weet maar nooit. Ik verwijder het toch niet meteen.
quote:mexico211 schreef op 29 mei 2014 @ 18:46:

Wat maakt dat uit?

Voor m'n herkenbaarheid haal ik het weg. Je weet maar nooit. Ik verwijder het toch niet meteen.

Je kunt ze ook laten staan zodat andere mensen, die misschien in eenzelfde situatie zitten, er iets aan kunnen hebben.

Ik vind het behoorlijk asociaal gedrag van je.
quote:granny71 schreef op donderdag 29 mei 2014 17:24 Toch vaag dat ik dan 4 jaar geleden eerst mijn ontslag aan moest vechten voordat ik uberhaupt een uitkering aan kon vragen. Vast contract en "gewoon" ontslagen.

Dus zulke onzin is het blijkbaar niet. Als je "gewoon ontslagen" wordt, dan moet je inderdaad in verweer. Als je een beëindigingsovereenkomst tekent die aan alle voorwaarden voldoet, dan hoeft dat niet.
quote:mexico211 schreef op donderdag 29 mei 2014 17:07 Dank je, nummer zoveel.

Hier heb ik meer aan omdat dat juist de vraag is. Hoe ga ik dat gesprek in en wat zijn nuijn opties. Heb al advies gekregen nergens zomaar mee akkoord te gaan, gaat in overleg met mijn juriste. Maar vraag me af wat ik kan verwachten. Je moet niets doen. Afwachten is het enige wat je kunt doen. De bal ligt nu bij jouw werkgever: die zal besluiten of hij jou wil laten blijven (en dan moet je dus gewoon werken) of dat hij van jou af wil (en in dat geval kan hij kiezen voor wegpesten, een overeenkomst aanbieden of naar de kantonrechter). Het is dus nog niet gezegd dat de werkgever zal willen onderhandelen. Maar als de werkgever dat wel wil, dan sta je sterker in de onderhandelingen.
Maar wel een gesprek aanvragen nummerzoveel? Wat de plannen zijn?
quote:mexico211 schreef op donderdag 29 mei 2014 20:07 Maar wel een gesprek aanvragen nummerzoveel? Wat de plannen zijn?Nee. Als de werkgever die plannen met jou wil delen, dan komt hij er zelf wel mee. Daar naar vragen levert vermoedelijk geen of een oneerlijk antwoord op.
En wéér een lege OP van TO
quote:Tickel schreef op 30 mei 2014 @ 18:00:

En wéér een lege OP van TO

Voortaan maar geen advies meer geven dus. Ik let er steeds vaker op want ik HAAT verwijderde OP's! (uitzonderingen daargelaten)

Domme wichten, vertoon je dan niet op een openbaar forum.
quote:mexico211 schreef op 29 mei 2014 @ 18:46:

Wat maakt dat uit?

Via je OP was je echt niet herkenbaar hoor ik ken massa's mensen die aan jouw beschrijving voldoen.

Maar om toch maar te reageren op je OP: be carefull with what you wish, you might get it, Of te wel: bezint eer ge begint. Want nu heb je wel via de rechter bereikt dat je mag blijven maar dat wil je niet eens. Echt heel suf van je, dat je het zo hebt gespeeld. Beter was je gegaan voor een goede/betere afkoopsom.... maar helaas, zo slim was je niet Tja dan moet je nu op de blaren zitten. Jouw baas kan je nu het leven zo zuur maken als hij wil, waarom zou nog meewerken aan een beëindiging die hem dan ook nog geld moet kosten? Echt mutserig, dit.
Echt suf mensen die niet kunnen lezen.
Ik ken 3 mensen die ook hebben gewonnen en nu, na zo'n 2 tot 3 jaar nog steeds met hernieuwde energie en plezier naar hun werk gaan. Zij konden het als iets zakelijks zien en zijn gewoon hun best blijven doen. Probeer de knop om te zetten en wie weet valt het allemaal best mee.
quote:thee schreef op 30 mei 2014 @ 18:07:

[...]

Voortaan maar geen advies meer geven dus. Ik let er steeds vaker op want ik HAAT verwijderde OP's! (uitzonderingen daargelaten)

Domme wichten, vertoon je dan niet op een openbaar forum.Deze TO heeft alleen maar lege OP's. Wel de adviezen willen, maar verder niets delen.
quote:Naara schreef op vrijdag 30 mei 2014 20:02 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="mexico211 in "Gelijk gekregen!"" class="messagelink">mexico211 schreef op 29 mei 2014 @ 18:46</a>:</b>

Wat maakt dat uit?

Voor m'n herkenbaarheid haal ik het weg. Je weet maar nooit. Ik verwijder het toch niet meteen.</div></blockquote>

Via je OP was je echt niet herkenbaar hoor ik ken massa's mensen die aan jouw beschrijving voldoen.

Maar om toch maar te reageren op je OP: be carefull with what you wish, you might get it, Of te wel: bezint eer ge begint. Want nu heb je wel via de rechter bereikt dat je mag blijven maar dat wil je niet eens. Echt heel suf van je, dat je het zo hebt gespeeld. Beter was je gegaan voor een goede/betere afkoopsom.... maar helaas, zo slim was je niet Tja dan moet je nu op de blaren zitten. Jouw baas kan je nu het leven zo zuur maken als hij wil, waarom zou nog meewerken aan een beëindiging die hem dan ook nog geld moet kosten? Echt mutserig, dit. Naara, er is geen rechter aan te pas gekomen. TO heeft bij het UWV bezwaar aangetekend mbt de vergunning.
quote:thee schreef op 30 mei 2014 @ 18:07:

Domme wichten, vertoon je dan niet op een openbaar forum.+1

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven