Malm dekenlade
vrijdag 30 mei 2014 om 20:17
Heeft iemand ervaring met de Malm dekenlades? Deze horen onder het Malm bed en valt als het waren over de bedranden heen. Ik vraag me alleen af of het ook onder een ander bed geplaatst zou kunnen worden, die ook hoog genoeg is uiteraard, maar meer ivm die hogere randen (zie foto's). Iemand?
de lades
de lades
vrijdag 30 mei 2014 om 20:55
Meer een denkfout door die hoge rand. Ik heb een bed zonder dik frame/rand, matras ligt gewoon op het spiraal. Het zou dan naar mijn idee iets voor het matras komen, die rand van de lade, wat op zich geen probleem lijkt. Maar goed, daar twijfel ik dus over. Bed is 27cm hoog en die rand van de lade 29cm.
vrijdag 30 mei 2014 om 21:27
quote:Philein schreef op 30 mei 2014 @ 20:55:
Meer een denkfout door die hoge rand. Ik heb een bed zonder dik frame/rand, matras ligt gewoon op het spiraal. Het zou dan naar mijn idee iets voor het matras komen, die rand van de lade, wat op zich geen probleem lijkt. Maar goed, daar twijfel ik dus over. Bed is 27cm hoog en die rand van de lade 29cm.Dan komt de laatste 2 cm tegen het frame van het bed. heb je die ruimte over zonder dat de rand in de weg zit met in en uit bed stappen?
Meer een denkfout door die hoge rand. Ik heb een bed zonder dik frame/rand, matras ligt gewoon op het spiraal. Het zou dan naar mijn idee iets voor het matras komen, die rand van de lade, wat op zich geen probleem lijkt. Maar goed, daar twijfel ik dus over. Bed is 27cm hoog en die rand van de lade 29cm.Dan komt de laatste 2 cm tegen het frame van het bed. heb je die ruimte over zonder dat de rand in de weg zit met in en uit bed stappen?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
vrijdag 30 mei 2014 om 21:30
Lijkt mij dat ik er geen last van heb inderdaad met in-en uitstappen, misschien even opletten, maar zo dik is die rand van de lade nu ook weer niet.
Misschien is het antwoord op mijn vraag simpel en kan die lade onder elk bed wat hoog genoeg is, maar het brengt me toch in verwarring omdat op de website van Ikea word genoemd dat het echt bij het Malm bed hoort.
Misschien is het antwoord op mijn vraag simpel en kan die lade onder elk bed wat hoog genoeg is, maar het brengt me toch in verwarring omdat op de website van Ikea word genoemd dat het echt bij het Malm bed hoort.
vrijdag 30 mei 2014 om 21:33
vrijdag 30 mei 2014 om 23:00
Wij hadden ze onder een ander bed. Geloof de 'Hopen' van Ikea? Bed wel even opgehoogd met viltjes, want paste nét niet.
Nu onder de Brimnes. Past prima.
De bedden van Ikea vind ik overigens echt bagger. Echt waaibomenhout.
Als ik m'n linker kleine teen op til, kraakt het al als een dolle. Maar voor nu ff een goedkope noodoplossing.
Nu onder de Brimnes. Past prima.
De bedden van Ikea vind ik overigens echt bagger. Echt waaibomenhout.
Als ik m'n linker kleine teen op til, kraakt het al als een dolle. Maar voor nu ff een goedkope noodoplossing.
zaterdag 31 mei 2014 om 06:52
quote:Philein schreef op 30 mei 2014 @ 21:33:
Ik weet niet precies wat je bedoelt, Tickel, maar ik heb zo gemeten dat ik er vier lades onder zou kunnen plaatsen. De lades zijn een meter breed en ongeveer 70 centimeter diep. In het midden van het bed zijn ook nog poten, dus die moet ik dan vrij houden.Tussen de poten moet je wel steeds die meter vrij hebben. Anders passen ze er wel onder, maar niet tussen.
Ik weet niet precies wat je bedoelt, Tickel, maar ik heb zo gemeten dat ik er vier lades onder zou kunnen plaatsen. De lades zijn een meter breed en ongeveer 70 centimeter diep. In het midden van het bed zijn ook nog poten, dus die moet ik dan vrij houden.Tussen de poten moet je wel steeds die meter vrij hebben. Anders passen ze er wel onder, maar niet tussen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
zondag 1 juni 2014 om 12:57
quote:Philein schreef op 31 mei 2014 @ 13:59:
Klopt, die ruimte is er gelukkig, Tickel!
En tja, stof, dat geloof ik graag. Maar wel een handige opbergplek. Ik ga er ook geen kleding of dekens e.d. in doen, maar fotoboeken en dat soort spul.Ik gebruik hier van die bakken op wieltjes speciaal voor onder het bed, met deksel, vindt ik veel fijner, want stofvrij.
Klopt, die ruimte is er gelukkig, Tickel!
En tja, stof, dat geloof ik graag. Maar wel een handige opbergplek. Ik ga er ook geen kleding of dekens e.d. in doen, maar fotoboeken en dat soort spul.Ik gebruik hier van die bakken op wieltjes speciaal voor onder het bed, met deksel, vindt ik veel fijner, want stofvrij.