Een nieuw hoofdkussen?
zondag 1 juni 2014 om 09:05
Hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Ik heb sinds een week of vier last van mijn schouders, als ik op sta last van een stijve nek. Moet bekennen heb de laatste tijd echt veel tijd achter mijn laptop op werk gezeten, stressy zeg maar. Heb door de jaren heen verschillende (soms dure!) kussens geprobeerd. Iemand tips voor een betaalbaar lekker stevig kussen? Bedankt alvast!
Ik heb sinds een week of vier last van mijn schouders, als ik op sta last van een stijve nek. Moet bekennen heb de laatste tijd echt veel tijd achter mijn laptop op werk gezeten, stressy zeg maar. Heb door de jaren heen verschillende (soms dure!) kussens geprobeerd. Iemand tips voor een betaalbaar lekker stevig kussen? Bedankt alvast!
anoniem_201491 wijzigde dit bericht op 01-06-2014 09:07
Reden: aanpassing
Reden: aanpassing
% gewijzigd
zondag 1 juni 2014 om 09:45

zondag 1 juni 2014 om 10:02
quote:Desperate_Housewive schreef op 01 juni 2014 @ 09:54:
Zo'n kussen met nekrol kon ik niet aan wennen. Verschrikkelijk, veel te hard en lag gewoon niet lekker. Ik heb een kussen met veren erin, van kwantum. Maar dat is niks speciaals, dus zal je probleem denk ik niet oplossen En je moet wel wennen aan zo.n kussen he, kijk ik lig ook het liefst op een kussen waar ik helemaal inzak, maar dan wordt ik na een paar uur wakker omdat ik geen steun heb
Zo'n kussen met nekrol kon ik niet aan wennen. Verschrikkelijk, veel te hard en lag gewoon niet lekker. Ik heb een kussen met veren erin, van kwantum. Maar dat is niks speciaals, dus zal je probleem denk ik niet oplossen En je moet wel wennen aan zo.n kussen he, kijk ik lig ook het liefst op een kussen waar ik helemaal inzak, maar dan wordt ik na een paar uur wakker omdat ik geen steun heb
zondag 1 juni 2014 om 10:24

zondag 1 juni 2014 om 10:30
zondag 1 juni 2014 om 10:46
zondag 1 juni 2014 om 11:04
Welk kussen geschikt is is zo persoonlijk.
Heeft ook te maken met je lichaamsbouw en hoe breed je schouders zijn.
Ook de combinatie met je matras kan veel bepalen.
Ga naar een beddenspeciaalzaak, en vraag of je mag proberen.
En ga even na of je matras nog wel goed is, daar zit ook meestal het probleem.
Heeft ook te maken met je lichaamsbouw en hoe breed je schouders zijn.
Ook de combinatie met je matras kan veel bepalen.
Ga naar een beddenspeciaalzaak, en vraag of je mag proberen.
En ga even na of je matras nog wel goed is, daar zit ook meestal het probleem.

zondag 1 juni 2014 om 11:10
Ik ben voor een nieuw kussen naar een speciaalzaak gegaan. daar heb ik kosteloos een aantal weken een kussen mogen uitproberen.
Is je matras nog goed? Kussen en matras moeten goed bij elkaar passen.
Als je verder een makkelijke slaper bent, kun je misschien een goedkoper kussen bij de ikea of kwantum proberen.
Maar in mijn geval was goedkoop duurkoop en was binnenstappen bij een speciaalzaak uiteindelijk het beste.
Is je matras nog goed? Kussen en matras moeten goed bij elkaar passen.
Als je verder een makkelijke slaper bent, kun je misschien een goedkoper kussen bij de ikea of kwantum proberen.
Maar in mijn geval was goedkoop duurkoop en was binnenstappen bij een speciaalzaak uiteindelijk het beste.

zondag 1 juni 2014 om 11:47
Lastig, ik ben geneigd het niet het kussen op de schuld te geven maar de (verkeerde) houding achter de pc. Of stress, of verkeerd getilde boodschappen of wat ook. Maar nogmaals, het is heel lastig om het vanaf hier te beoordelen. Als je een ander hoofdkussen wil proberen zou ik je adviseren om naar een goede beddenzaak te gaan. Daar kunnen ze je het beste adviseren. Alleen zijn de prijzen er ook naar. Om die reden heb ik al een schrikbarend aantal jaren hetzelfde hoofdkussen
woensdag 4 juni 2014 om 22:00
Bedankt voor jullie feedback allemaal! Ben uiteindelijk voor advies naar een fysio gegaan. Deze heeft mijn schouders gemasseerd, mijn nek en bovenrug los gemaakt, oefeningen gegeven. Hij gaf aan dat een kussen zeker geen heilige graal is maar dat een goede ondersteuning 's nachts wel belangrijk is om beknellingen te voorkomen. Hij gaf aan dat een goed kussen geen duur kussen hoeft te zijn en raadde mij een Pillow Perfect aan (pillowperfect.nl) Kussen is heel stevig, moest er aan wennen maar ondersteund mijn nek en schouders, eindelijk weer doorgeslapen!
anoniem_201491 wijzigde dit bericht op 04-06-2014 22:02
Reden: typefout
Reden: typefout
% gewijzigd