Grote brand bij Shell Moerdijk.

03-06-2014 23:39 120 berichten
Dit is nu de tweede keer dat er zoiets groots gebeurt daar. Ik ga nu op zoek naar meer nieuws erover. Ik hoop dat niemand van ons in dat aangrenzende dorp woont.

Bij Shell in Moerdijk is brand uitgebroken na een aantal explosies. Op het industrieterrein woedt een vuurzee met metershoge vlammen. Het vuur is tot in Rotterdam te zien. De explosies waren te horen tot in de wijde omtrek. Er kwamen meldingen uit onder meer Bleiswijk, Delft, Zevenbergen en Lekkerkerk.

Over een oorzaak of over gewonden is niets bekend. De explosies waren om kwart voor elf, tijdens de wisseling van ploegen bij Shell. De brandweer heeft schuimblusvoertuigen ingezet.

Hulpverleners roepen het publiek op uit de buurt te blijven.

Het Shellcomplex ligt aan de Chemieweg in Moerdijk, in de buurt van het terrein waar begin 2011 een enorme brand woedde bij Chemie-Pack. Het bedrijf ging volledig in vlammen op en dat leidde tot ernstige milieuvervuiling.

Sinds mei werd er onderhoud gepleegd aan twee van de vier fabrieken van het Shell-complex in Moerdijk. Op het chemiecomplex worden bouwstoffen gemaakt waarvan andere bedrijven chemicaliën en kunststoffen maken. Bij Shell Moerdijk worden vier miljoen ton chemische producten per jaar gemaakt.

(later meer)

Bron NOS
Sorry, nu wel :(
Alle reacties Link kopieren
omroep brabant alleen nog radio voor nu
extra radio uitzending bij omroep Brabant.
quote:SeBastassaUnaCanzone schreef op 03 juni 2014 @ 23:55:

Nou sorry Cateautje, maar als ze daar nu al ruim een uur over doen vind ik dat wel echt idioot lang hoor!Ja, vind ik ook!
Grip 3 is wel degelijk van kracht.
Toch wel grip 3
op internet staat in ieder geval geen slachtoffers.
Hier de eerste beelden.

http://www.rijnmond.nl/ni ... plosie-bij-shell-moerdijk
verba volant, scripta manent.
quote:Cateautje schreef op dinsdag 03 juni 2014 23:42 Ik heb TV Rijnmond aangezet, want dat is onze rampenzender. Het kan zijn dat er mensen uit bed gehaald moeten worden en daar natuurlijk naartoe moeten worden gestuurd en dat kan even duren.Ik schakel zo ook even over..
Even googelen op 112 meldingen, Grip 3 dus:

23:45:42 03-06-14 melding PRIO 1 GRIP 3 SHELL HAVEN 450 CHEMIEWEG 25 MOERDIJK (1129) BR OMS OPENBAAR MELDSYSTEEM (INC: 05) (ONTPLOFFING: ) (OGS ONGEVAL GEVAARLIJKE STOFFEN: ) (TRAUMAHELI) (ZEER GROTE B
De toekomst is niet meer wat het was
Nu op ned.1
TV Rijnmond is niet de rampenzender, Radio Rijnmond wel.
De rookpluim drijft richting tholen.
Inderdaad, nu bij het journaal. Ik heb ook de ontploffingen gehoord en de vuurgloed gezien, toen besefte ik alleen nog niet wat het was (omgeving Rotterdam).
23:45:42 03-06-14 melding PRIO 1 GRIP 3 SHELL HAVEN 450 CHEMIEWEG .. MOERDIJK (1129) BR OMS OPENBAAR MELDSYSTEEM (INC: 05) (ONTPLOFFING: ) (OGS ONGEVAL GEVAARLIJKE STOFFEN: ) (TRAUMAHELI) (ZEER GROTE B...

Aldus site 112 meldingen
Breda en Roosendaal te zien. Heb t ook gehoord in Roosendaal
Het is ook spitsuur op Facebook..
Er is een reactor ontploft, komt benzeen uit. Ramen sluiten.
Ik hoorde net ook een flinke klap maar dat kan ook een aanrijding zijn geweest, gebeurt heel vaak in het centrum. De site van 112 is ook een beetje overbelast.
quote:Daantje1970 schreef op 03 juni 2014 @ 23:52:

Ik stond in de keuken en draaide me om en zag een fel licht, daarna nog een keer en toen hoorde ik de knal. Deur van het balkon trilde hard en zagen meteen een dikke rookwolk. En dan woon ik in Dordrecht.Hee, leuk, een mede-Dordtenaar! Ik heb niets gezien of gehoord, maar goed, wij lagen te slapen.
http://www.mmk.be/afbeeldingen/File/Fiche_Benzeen.pdf
Dordtenaren! Hier ook niks gehoord, maar schoonzus in Sterrenburg heeft de klap wel gehoord.
Sorry, dubbele post ivm vertraging
quote:mater_matuta schreef op 04 juni 2014 @ 00:08:

[...]

Hee, leuk, een mede-Dordtenaar! Ik heb niets gezien of gehoord, maar goed, wij lagen te slapen.en toen schrok je wakker van dit topic?
Er zullen best slachtoffers zijn, het is daar 24 uur per dag werken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven