Mode & Beauty alle pijlers

Bruidsmakeup

04-06-2014 23:32 18 berichten
Het begint steeds af te korten voordat we ons romantische "ja we doen het er wel mee" tegen elkaar zeggen voor een huwelijksambtenaar en ik wil er wel goed uit zien op de foto voor de verandering

Heeft iemand wat aardige tips welke kleuren / make-up je het beste kan gebruiken of kan ik dit het beste door iemand professioneel laten doen? Heb naar het laatste wel gekeken maar aangezien ik nooit een of ander salon binnenwandel heb ik daar ook geen ervaringen mee wat ik wel of niet kan verwachten.

Elke input wordt gewaardeerd!
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dat ook nooit maar voor me bruidsmake up heb ik wel professioneel iemand ingeschakeld! Wat leuk dat je gaat trouwen gefeliciteerd
Liever spijt van iets wat je heb gedaan, dan spijt van iets wat je niet heb gedaan
Ik heb via via iemand gevonden die dit in haar vrije tijd doet. Haar en make-up samen. Laten doen is toch wel het mooist, als je er zelf verder niet zo in thuis bent. Kent niemand in je omgeving zo iemand? Via zussen, schoonmoeder, vriendinnen ofzo? Of anders bij de kapper? Onze kapper doet geen make-up, maar er zijn er die het beide doen. Rondvragen in je omgeving dus
Wat mag het kosten?
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Hoi dames, erg bedankt!

Wat betreft mijn haar was ik gelukkig al van plan om dat te laten doen, daar ben ik ook al niet handig mee en mijn aanstaande nog minder .

Er is hier wel iets in de buurt maar de professionele zaken in de buurt die ik op zoek op internet zijn al snel ¤ 200 of meer en de ervaringen die mensen posten op die websites zijn natuurlijk ook heel bevooroordeeld.

@ Tickel: onder de 150 euro voor make up en haar samen vind ik wel meer dan schappelijk

Is een gesluierde bruiloft anders iets?
200 euro is prijzig idd! Ik was nog geen 100 euro kwijt voor een proef en de dag zelf.
Oh dat is wel heel fijn Desperate_Housewive! Was het toevallig in de omgeving 5611 (Noord Brabant)? Mag ik vragen wat je hebt laten doen?

Ik ga nu wel slapen maar ik lees morgen nog bij, alvast welterusten
Ik heb me bij douglas helemaal laten adviseren. Het was toen net zo'n dag dat je je als member kon laten opmaken door een visagiste. Die heeft het net zo vaak opnieuw gedaan tot ik het zelf heel mooi vond en daarna heeft ze het mij stap voor stap uitgelegd.

Ik moest het toen op mijn trouwdag wel zelf doen, maar dankzij de vele uitleg is het goed gelukt. Ik vond dit wel fijn omdat ik zo helemaal zelf kon weten wat ik wilde en toch zeker wist dat ik de goede producten had voor mijn huid (wat kleur betreft dan, teveel betaald zal ik toch wel hebben daar, maar dat moest kunnen voor zo'n dag ;))
De einge tip die ik heb is zorg dat de makeup bij je past.

Ik ben voor een bruiloft waarbij ik getuige was eens opgemaakt door een visagiste, en ofschoon het best mooi was, voelde ik me de hele dag raar.

Zelf gebruik ik eigenlijk alleen mascara. Ben dus gewend aan mezelf terwijl ik er bijna puur natuur uitzie.

De visagiste had vrij zware makeup gebruikt.

Voor mij zou het ws prettiger geweest zijn als de makeup heel natuurlijk was gehouden.

Ik herkende mezelf amper.
Het was zo donker dat ik overal lichtpuntjes zag.
Vraag jouw kapper eens of hij iemand kan aanbevelen. Je bent natuurlijk niet de eerste die haar en visagie nodig heeft voor een "ja we doen het er wel mee" . Vaak is het een ons kent ons cultuurtje.

Gefeliciteerd met jullie voorgenomen huwelijk! Maak er een heerlijke dag van samen.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik zou make up wel door een prof laten doen, vooral als je er zelf niet zo veel mee doet. Tegen de tijd dat je alles ervoor gekocht hebt (als je mooi en goed spul wilt) ben je bijna net zo veel kwijt als voor een visagiste.
Niet in die omgeving helaas fruit.

Ik zal straks even een foto plaatsen van mijn haar toen
Als je niet gewend bent aan make-up, laat het dan professioneel doen. Bruids make-up moet in principe de hele dag blijven zitten zonder dat iets uitloopt of gaat vlekken. Er zijn wel trucjes waarmee je e.e.a. kunt fixeren, primer, lichte foundation in een tint die precies bij je huid past, licht afpoederen en dan water vernevelen bijvoorbeeld (spuitbus bij de parfumerie of een vernevelaar), even stil blijven zitten tot je bent opgedroogd.
verba volant, scripta manent.
Hierbij de foto's van mijn haar en make-up op de dag zelf

Ene kant (steentjes zaten ook in de "staart" zeg maar) :

Andere kant :

Steentjes heb ik destijds bij Claire's gekocht, zijn van die dingen met een spiraaltje eraan. Dat andere ding is zo'n soort smalle tiara met een kammetje aan de achterkant. Bij bijou brigitte vandaan. Kostte allemaal geen drol. Bij de bruidsmodezaak lagen die dingen ook, hartstikke duur!
@DH mooi! je zag er stralend uit :-)

Zou het ook laten doen. Regio Achterhoek heb ik nog wel een goed adresje voor je.
quote:groenebroek schreef op 05 juni 2014 @ 08:18:

@DH mooi! je zag er stralend uit :-)

Zou het ook laten doen. Regio Achterhoek heb ik nog wel een goed adresje voor je.

Dank je

Je word trouwens gezocht in dit topic

Ik zoek.... een broek!
Bedankt voor de tips en de felicitaties, ik ga het dan aan de kapper vragen of hij een goede professional weet . Groenebroek, je mag het me altijd PMen!

Desperate_Houswive, wat mooi! Je ziet er prachig uit De haar decoraties zijn ook heel mooi, ik was aan het denken aan een sluier en voor in de avond iets van een bloem erin maar dit zou misschien nog mooier zijn
Dank je ik vond een sluier iets te. Ligt ook aan je jurk, mijn lijfje was al best druk. Kant met kraaltjes bewerkt enzo. Een sluier kan heel mooi zijn, als je jurk niet te druk is vind ik.

Voor die haaraccesoires moet je gewoon even rondkijken. Claire's heeft heel veel van dit soort prulletjes en bijou brigitte is iets chiquer maar heeft ook heel veel. Six of v&d is ook nog een optie misschien.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven