Gezondheid alle pijlers

"aanvallen" van 11 jarige

05-06-2014 11:24 133 berichten
Alle reacties Link kopieren
Getwijfeld of ik dit bericht onder kinderen zou zetten, toch maar besloten om het hier te zetten, laat ik vooraf vast even melden dat ik uiteraard al bij de Huisarts ben geweest en er nu een afspraak voor morgen gepland staat bij de neuroloog, ik ben alleen benieuwd in welke hoek jullie dit zouden zoeken.....

2 weken terug ongeveer kwam zoonlief 's avonds laat de huiskamer in vanuit bed met de mededeling dat hij even ging plassen; kind slaapt dan nog voor 90% en weet de volgende morgen vaak dan niet eens meer dat hij is gaan plassen en al zeker niet dat hij ons dat gemeld heeft, want dat is uiteraard niet nodig, maar doet hij wel.

Gezegd, okee schat ga maar plassen en dan weer lekker verder slapen, maar ipv zich om te draaien en naar de wc te gaan, valt hij gewoon stijl en recht achter over; spieren verkrampt, kaken op slot en ligt een beetje te 'trillen' ; ogen weg gedraaid, totaal niet aanspreekbaar of reactie op mij gevend....

Duurde een minuut of 2 a 3 (volgens de klok; mn gevoel zei uren )

Volgende dag direct huisarts gebeld, heeft het hele verhaal aangehoord, zn spieren, pupillen, reflexen etc gecheckt, en alles was in orde....

Nu vanmorgen, eigenlijk exact hetzelfde verhaal; alleen was hij op dit moment in de badkamer om zijn tanden te poetsen voor school en zijn kaken waren IETS losser als de vorige keer (nu kon ik zijn kaken van elkaar af krijgen en dat was de vorige keer echt onmogelijk)

Verder is hij een gezonde knul van 11 jaar, mankeert verder op een snotneus nooit wat, heeft ook eerder nooit wat gemankeerd, zoals gezegd, vanmorgen direct de huisarts terug gebeld en morgen worden we bij de neuroloog verwacht, maar ben benieuwd in welke hoek jullie het zouden zoeken zodat ik dat morgen evt in mijn achterhoofd mee kan nemen naar de neuroloog.
romany wijzigde dit bericht op 05-06-2014 11:26
Reden: typ foutjes
% gewijzigd
Waarom dit melden Jeroen, dat is toch helemaal niet van belang voor TO? Houd je buiten het stellen van een diagnose op een forum. Je zaait eerder verwarring dan dan het wat oplevert. Als jij studeert voor neuroloog, ben je zeker in staat om de forumregels te lezen.

TO, wacht het gesprek met de neuroloog af. Je hebt zelf vast ook wel in de richting van epilepsie gedacht. De neuroloog zal waarschijnlijk eerst een aantal onderzoeken laten uitvoeren en op basis daarvan een diagnose stellen.
quote:jeroenvenema schreef op 05 juni 2014 @ 12:06:

[...]

En dat is nu het verschil tussen sensitiviteit en specificiteit. Geen tongbeet houdt dus niet in dat het geen insult is geweest, maar wél een tongbeet houdt in dat het wél een insult is geweest.

Doe dit nou gewoon NIET. Je kunt en mag niet op basis van een geschreven verhaal zoiets heel stellig neerzetten.

Ik geloof er geen zak van dat je een neuroloog i.o. bent. Degenen die ik heb leren kennen zouden echt niet op viva in hun studietijd een beetje het interessante mannetje willen uithangen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Fijn dat jij het zegt Mal, hoef ik het niet te doen
quote:Dahlia74 schreef op 05 juni 2014 @ 12:11:

Houd je buiten het stellen van een diagnose op een forum.

Hier wil ik dan nog wél even op reageren, ik stelde geen diagnose.

Of heb ik de uitslagen van de MRI, EEG en bloedonderzoek van haar zoon in handen?

Nee, ik zei alleen maar dat het verhaal heel goed zou kunnen passen bij epilepsie, net als 4 andere gebruikers voor mij. Dat ík dan weer het middelpunt van de belangstelling ben, zegt meer over hoe slecht jullie kunnen omgaan met iemand die vakinhoudelijke kennis heeft, dan over mij.

En hiermee wil ik afsluiten, voordat óók dit topic verstrand in beledigingen van jullie kant (omdat ik de enige lijk te zijn die zijn composure weet te behouden).

Groet,

Jeroen
Though lovers be lost, love shall not and death shall have no dominion
quote:Suze02 schreef op 05 juni 2014 @ 11:51:

Weet je, je kan met zoveel mogelijk medische termen strooien als je wil: je bent geen neuroloog dus hou je er buiten. Ik heb je al gestraft op mod topic.heb je die andere 4 ook gestraft
Jij zou toch niet meer reageren?

Jouw eigen woorden waren dat als hij op zijn tong had gebeten het zo goed als zeker epilepsie zou zijn.

Dat noem ik een diagnose geven.

En met dure moeilijke schuingetypte woorden typen maakt het niet beter. Eerder erger.

Gefeliciteerd zodra ik weer op de pc zit ga jij op negeer. Je bent de eerste in ooit, heel wat mutsen gezien hier. Jij bent de eerste aan wie ik me zo erger dat je de negeer haalt.
Jeroen, je schrijft dat hij de leeftijd heeft voor een idiopatische vorm en dus dat er ws geen gekke dingen zijn die het veroorzaken (maar dat dat moet worden onderzocht)

Ik weet niet hoor, maar dat klinkt wel erg diagnose-achtig.
@Romany,

Wat een eng verhaal. De volgende keer dat 't gebeurt zou ik met hem naar de Eerste Hulp gaan. (Dus even de huisarts omzeilen.) Of 112 bellen.

Het zou dan al de derde keer zijn namelijk. Dit lijkt me niet goed hoor, dit moet gewoon echt onderzocht worden.

Als de huisarts meewerkt kun je natuurlijk ook meteen nu om een verwijsbrief vragen. Lijkt me nog beter.
Ik vind het benoemen van een vermoedelijk idiopatische vorm echt veel en veel te ver gaan. Als je echt neuroloog i.o bent dan weet je best dat dit te veel te ver gaat om tegen een wildvreemde op een forum te zeggen.

Je hebt ook nog te maken met een moeder, die zich misschien kapot schrikt van wat er wordt gezegd, thuis achter haar PC, en waar geen nazorg is zoals in het ziekenhuis.

Bij dit laatste mag iedereen trouwens wel even bij stil staan.
Welke 4 Jeroen? Vind je mijn reactie een diagnose?

En verder:

Romany maakt zich zorgen, een zoon die zomaar omkiept is niet niks. Laten we kappen met dat traditionele Viva-gekissebis en ons op haar focussen ipv op elkaar!
(Ik kan hier wel mee kappen, schrijf steeds hetzelfde als Maleficient)

@ Romany, ik hoop dat je hier blijft schrijven en nog laat weten hoe het verder gaat. Een aantal van ons hebben ervaring met de situatie waarin jij nu zit.
Ik ben het trouwens eens met Noesa, mocht het nu weer gebeuren dan zou ik 112 bellen. Dan is het wel vaak in korte tijd en zou ik geruster zijn als hij in een ziekenhuis is tot er meer duidelijk is over wat het is.
quote:jeroenvenema schreef op 05 juni 2014 @ 12:10:

[...]

Maar zal in dit topic ook verder niet meer off topic reageren.

On topic ook maar niet meer, als het je niet uitmaakt. Fijn voor TO, al die non-info waar ze niks mee kan voordat ze überhaupt een neuroloog gesproken heeft.

Sterkte, TO! In elk geval prettig dat je morgen al bij de neuroloog terecht kunt.
Hey Romany,

Het lijkt wel veel op epilepsie (na 24 jaar geleefd te hebben met een zusje met epilepsie en nog steed). Maar ik geloof dat de neurlogen dat altijd als laatste optie houden.

Ik las ergens dat je de volgende keer naar de EHBO moet gaan.

Ik zeg niet doen, alleen je zoon echt iets fysieks mankeert.

Wij hebben geleerd als familie dat ze op de EHBO ´panieken´ en hem volstoppen met medicijnen of je weer naar huis sturen omdat er niets meer te zien is.

Maar goed, wacht af wat de neurloog zegt, ga zelf op je gevoel af en misschien is het een tijdelijk iets, alles is mogelijk
The best way to get along with people is to expect them not to like you
quote:Lateral tongue biting was 100% specific to grand mal seizures.

Honden hebben 4 poten, mijn huisdier ook, dus ik heb een hond.

Als ik bij het eten van een pizza ernstig op m'n tong bijt, dat doe ik nl wel eens, dan heb ik dus epilepsie volgens jou?
quote:Maleficent schreef op 05 juni 2014 @ 12:33:

Ik ben het trouwens eens met Noesa, mocht het nu weer gebeuren dan zou ik 112 bellen. Dan is het wel vaak in korte tijd en zou ik geruster zijn als hij in een ziekenhuis is tot er meer duidelijk is over wat het is.

Wat ik eerder zei over EHBO

Dat geld ook heel vaak, jammer genoeg, voor de ambulances.

Meerdere keren zo heftig verdoofd, dat ze voor bewaking in het ziekhuis moet blijven omdat de medicijnen gevaarlijk zijn.... echt huisarts, als die zegt bel 112 of ga naar de EHBO gaan. Maar goed wij hebben enorm vertrouwen in onze huisarts.

PS ik zeg niet dat EHBO en ambulance niet weten dat ze doen, en ik neem aan dat ze naar handleiding handelen, maar toch :-) )
Nou inderdaad. Ik heb een keer meegemaakt dat iemand naast me in een winkel zo'n aanval kreeg. Schrok me dood. Hoe erg moet het niet zijn als het je eigen kind is!

Verder jeroen, door van die ontzettende medische termen te gebruiken (of je nou dokter bent of niet) irriteer je hier iedereen al zonder een echte diagnose te stellen. Misschien heb je gelijk, want als iets loopt en klinkt als een eend dan is het er vaak ook een (niet voor niets dat een aantal anderen ook dat vermoeden uitspraken). Maar ik kan je een ding vertellen. Dure medische termen gebruiken tegen geen medisch publiek maakt je echt niet een slimmere of betere dokter, sterker nog ik zou denken dat je probeert te verhullen dat je het juist niet weet.. Mocht je echt een een aio zijn dan wil je de tip geven om dat in je werk tegen patienten niet te doen. Jip en Janneke taal is misschien te simpel. Maar normale taal werkt prima en mensen zullen je een veel betere dokter vinden.
Naar de SEH gaan heeft meestal geen meerwaarde. De aanval is dan al voorbij, op de SEH kunnen dan verder niet zoveel en zullen ze adviseren om een afspraak met de neuroloog te maken. En die afspraak heb je al voor morgen.

Overleg met de neuroloog morgen wat jij kun/moet doen als je zoon weer zo'n aanval krijgt. Wanneer wel of geen medische hulp inschakelen? Een goede vraag om morgen voor te leggen.

Romany, ik wens je sterkte. Wat het ook is, het is niet niets om dit soort aanvallen te zien bij je kind.
Sweetmadness, op een EHBO geven ze niks zonder overleg met een neuroloog. Voor jouw zusje zal er wel een noodprotocol bestaan waarin staat wat ze moet krijgen als ze bij de EHBO komt. Dat is er niet voor TO's zoon, bovendien zal hij alweer bij kennis zijn voor hij in het ziekenhuis aankomt (als ze hem al meenemen). Wel zal hij door 112 te bellen of naar de EHBO te gaan, begeleiding door deskundigen krijgen en krijgt hij in het beste geval zo snel mogelijk wat onderzoeken.
Wacht de onderzoeken van de neuroloog af. Doet mij denken aan een jongen met wie een keer uit was. Hij ging na de bios ineeens tegen de grond. Hij had niet durven vertellen dat hij epilepsie had.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
voor zoon en voor jou, Romany . . . .

Bij mij gaat er weer iemand onder de negeer knop
Ik heb me net aangemeld op dit forum en stuit meteen op dit topic.

Je verhaal komt mij helaas bekend voor, mijn zoontje van 4 heeft ook soortgelijke aanvallen. Wat de neuroloog erg prettig vindt, is dat de aanval gefilmd wordt. Ik weet uit ervaring dat je hier op zo'n moment absoluut niet aan denkt, maar als het je lukt...
Lunae
Lunae, echt een top advies!
quote:yette schreef op 05 juni 2014 @ 12:49:

Sweetmadness, op een EHBO geven ze niks zonder overleg met een neuroloog. Voor jouw zusje zal er wel een noodprotocol bestaan waarin staat wat ze moet krijgen als ze bij de EHBO komt. Dat is er niet voor TO's zoon, bovendien zal hij alweer bij kennis zijn voor hij in het ziekenhuis aankomt (als ze hem al meenemen). Wel zal hij door 112 te bellen of naar de EHBO te gaan, begeleiding door deskundigen krijgen en krijgt hij in het beste geval zo snel mogelijk wat onderzoeken.

Er is niet speciaal een nood protecol voor haar

Maar goed mijn zusje is speciaal geval, maar ik denk dat de EHBO bij de aanvallen van de zoon van romany niet veel kan doen.

Maar ik ben geen dokter, kan alleen mijn/onze ervaring delen.

Morgen Neuroloog, en dan zegt die misschien wel iets heel anders. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven