Irritaties

05-06-2014 14:39 78 berichten
Ik moet even gillen, even mijn ei kwijt.

Want GVD wat ben ik het zat thuis. Zodra ik thuis ben is het van 'Doe dit, doe dat, doe nu, doe straks' Jezus zeg. Kan er niet een 'hallo, hoe gaat het van af. Wat heb je gedaan? Wat heb je niet gedaan? Nog iets nieuws gehoord, nog iets ouds gehoord, wist je dat, wist je dit' Ik wil een gesprek, niet gelijk een pokken bevel.

Ik krijg niet eens de kans om zelf iets te vragen. Het (ouderlijk)huis waar ik jaren lang woon, voelt niet langer als mijn thuis. Ik ben hier alleen maar geërgerd. Maar geld om op me(ons)zelf te gaan is er nog niet.

Ik ben er zo klaar mee
Alle reacties Link kopieren
Een wc moeten delen boehoe.

Verwend nest.

Ik ben maar een paar jaar ouder dan jij en woon 5+ jaar op mezelf en betaal alles zelf.

En nee ik heb geen eigen wc. Wil ik wel graag hoor, maar zit er nu nog even niet in. That's life.
Je klinkt als iemand van 15. Maar even afgezien daarvan: er zijn toch best betaalbare appartementen of beneden/bovenwoning te vinden? Of is dat beneden je stand?
Ik heb een vriendin net als jij. Ik vind haar een ontzettende lieve meid en ze is een geweldige vriendin, maar ze blijft ook maar klagen over thuiswonen bij haar ouders. Zij verandert niet, haar ouders veranderen niet dus de enige oplossing is op kamers gaan. Wil ze niet, ze wil gelijk een huis. En ook al is dat niet realistisch als arme student zijnde, ze blijft (ongelukkig en met veel ruzie) thuiswonen. Omdat ze net als jij te beroerd is om op kamers te gaan. Op kamers gaan is juist helemaal niet puberaal maar een start voor het volwassen leven. Je leert er zoveel van. Want af en toe thuis koken en je kamer opruimen is iets heel anders dan je eigen broek ophouden en voor jezelf zorgen. Aardbeienthee heeft gelijk, je hebt geen idee wat voor ervaring je misloopt.
Some flies are too awesome for the wall
quote:Doreia schreef op 05 juni 2014 @ 15:08:

[...]

Dan mag je dus nu niet mee rklagen. Er is een escape, maar die pak je niet aan. Betaal je kostgeld of mogen je ouders als daklozenopvang fungeren (waar je overigens ook 5 euro per dag voor neer moet tellen)

16,80.

I kid you not.
Er bestaan ook studio's en appartementen hè? Er zit heel wat tussen een kamer delen en een eengezinswoning.
Als ik je vader was had ik je 3 maanden de tijd gegeven om een kamer te zoeken.
En weleens een wasje draaien bij je ouders thuis is niet hetzelfde als financieel verantwoordelijk zijn voor jezelf en je eigen huishouden te runnen.
Inderdaad, je hoeft toch niet meteen in een studentenkamer van 9m2?

Je kunt ook gewoon een studiootje huren. En zo steeds iets verder opklimmen.

Ik verbaas me er soms over, alles moet nieuw en kant en klaar zijn. Ik heb een huis gekocht, maar ik heb geloof ik nog nooit een nieuwe bank gekocht. Staat nog steeds een tweedehands. Prima toch? Mijn eetkamerset ga ik aankomend weekend opknappen. Is ook een tweedehands, maar ik heb het geld voor een nieuwe nu niet over, dus ik ga hem pimpen.

Maar ik heb zat mensen van mijn leeftijd die daar écht geen genoegen mee nemen. Een nieuwbouwhuis met compleet nieuwe inrichting, voor minder doen ze het niet. En eerder gaan ze het huis dus ook niet uit.

Wat is er mis met dingen stukje voor stukje opbouwen?

Op zich is er ook niets mis met thuis blijven wonen en zo sparen, maar ik snap de redenatie nooit dat mensen vinden dat ze daar recht op hebben. Een groot deel van je inkomen sparen en geen vaste lasten hebben is een voorrecht, geen recht. Maar de prijs van dat voorrecht heb ik nooit willen betalen: niet zelfstandig zijn.
Grow up. Echt.
Thanx Thordis!

En TO: als ze lief, leuk en aardig doen, dan zit je er met 40 jaar nog Het is vast een strategie van je ouders om je eruit te krijgen! Wel lief, ze kunnen natuurlijk ook op het einde van de dag de sloten hebben vervangen zodat je sleutel niet meer past!
Wonen klasgenoten en vrienden ook nog thuis? En vraag ook eens aan je ouders hoe zij begonnen zijn. Echt, het is tijd dat je de realiteit ziet. Je klinkt dus echt heel verwend.
Ze zijn inderdaad heel puberaal die jongeren die op een kamer wonen of in een appartementje, en die zelf hun inkomen generen en financieel onafhankelijk zijn. Hun eigen huishouden runnen.

Heel kinderachtig allemaal.

Nee bij papa en mama wonen, dat is pas stoer
Mijn schoonzusje is ook 23, werkt en studeert ook nog. Over een paar weken gaat ze in haar eigen piepkleine appartementje wonen met haar vriend die ook nog studeert. Prima om mee te beginnen, nee het is niet groot, maar dat kan later nog wel. Maar mijn schoonmoeder is het er niet mee eens. Ze kan beter thuis blijven wonen en straks een mooi huis kopen.
quote:depster schreef op 05 juni 2014 @ 15:02:

Met huisje bedoel ik een eengezinswoning

@Egidus: Waarom verwend?
Niet geschoten is altijd mis
Mooi wel, "kinderen" die op hun 23e nog thuis wonen, en zo weinig kostgeld betalen dat ze intussen voor een huis kunnen sparen. Fijn als je dat soort ouders hebt die dat normaal vinden, lijkt me.
quote:okkervil schreef op 05 juni 2014 @ 15:43:

Mijn schoonzusje is ook 23, werkt en studeert ook nog. Over een paar weken gaat ze in haar eigen piepkleine appartementje wonen met haar vriend die ook nog studeert. Prima om mee te beginnen, nee het is niet groot, maar dat kan later nog wel. Maar mijn schoonmoeder is het er niet mee eens. Ze kan beter thuis blijven wonen en straks een mooi huis kopen.

Ik was in mijn omgeving ook de enige die het anders deed. Op kamers dus. De rest blijft idd thuis wonen tot halverwege de 20 en er een huis beschikbaar is. Wel koop, huur is 'weggegooid geld'. En dan vaak alleen als er een partner is eigenlijk, dan wordt er meteen samengewoond, eerst apart gaan wonen is raar. En alleen krijg je geen hypotheek, dus mijn 30 jarige neefje woont nog steeds thuis, want geen relatie, dus geen reden om uit huis te gaan. Ookal werkt hij al vanaf zijn 17e.

Dus de meesten wachten tot ze 24/25 zijn, kopen dan een huis, gaan daar vanuit huis met partner in wonen. Ik was oprecht de vreemde eend in de bijt en ben jaren met medelijden bekeken. Gelukkig heb ik nu ook een koophuis, dus nu krijg ik 'poeh, het is toch nog goedgekomen met je'
Zucht. Boohoo. Ik had even een zeikmoment en ben gelijk een verwend nest? Alsof zeiken het enige is wat ik doe over thuis wonen.

Zeik moment is voorbij. Jullie kunnen verder wandelen met jullie vooroordelen ;)
Je bent niet een verwend nest omdat je een zeikmoment hebt. Je bent een verwend nest omdat je op je 23e nog thuis woont, op kamers gaan te min voor je is (en denkt dat dat normaal is ook) en je blijft klagen over je thuissituatie terwijl je dankbaar mag zijn dat je ouders je nog thuis laten wonen.

De letter V van verwend zit zowat op je voorhoofd getatoeëerd.
Ik ben pas op mijn 23e echt uit huis gegaan (op mijn 22e half jaartje in spanje gewoond) door druk vanuit thuis. En dan niet om om mijzelf te gaan, nee om juist thuis te blijven wonen.

Toen ik de sleutel van mijn kamer (met eigen keukentje!) kreeg zeiden mijn ouders: weet je zeker dat je in dit vieze hok wilt wonen ipv die mooie kamer bij ons thuis. Ook ik had toen al bijna 6,5 jaar een relatie en hij vond het ook niet leuk. (is (gelukkig) daarna ook uit gegaan)

Maar wat ben ik blij dat ik op kamers ben gaan wonen. Wat heb ik genoten van de vrijheid, ook al moest ik de wc en douche delen. Wat heb ik al veel dingen geleerd, niet in de laatste plaats over mijzelf. En wat ben ik nog steeds blij met de eettafel die in de kamer was achtergelaten en ik dus al 10 jaar gebruik.

Nu heb ik al 6 jaar een koophuis met tuin en 3 slaapkamers, maar ik voel mij echt niet meer (of minder) thuis dan toen ik op kamers zat.

Ik vind het, net zoals in eerder reacties, erg puberaal hoe je spreekt over op kamers gaan. Ik denk dat jij je zult verbazen over hoeveel positiefs het je kan brengen. Maar het klinkt nu echt als een gevalletje: je hebt geen idee waar je over praat...
De volgende keer bij binnenkomst gelijk gillen wat je allemaal gaat doen! Ma aan de kant, ik ga direct een was aanzetten, badkamer eens flink soppen en wat wil je eten? Haal ik dat daarna.. Dikke zoen erbij, je mag namelijk in handen klappen met zulke lieve ouders... Jij voelt je een sloof? Hoe denk je dat je moeder zich voelt? Na 23 jaar een verwend, ontevreden gezicht op de bank, dat is geen feest!! Die je ook nog moet aansporen tot het doen van enig huishoudelijk werk...
wat hyale en lucifers zeggen....
Lorem Ipsum
quote:depster schreef op 05 juni 2014 @ 15:49:

Zucht. Boohoo. Ik had even een zeikmoment en ben gelijk een verwend nest? Alsof zeiken het enige is wat ik doe over thuis wonen.

Zeik moment is voorbij. Jullie kunnen verder wandelen met jullie vooroordelen ;)

Ui je OP: Ik krijg niet eens de kans om zelf iets te vragen. Het (ouderlijk)huis waar ik jaren lang woon, voelt niet langer als mijn thuis. Ik ben hier alleen maar geërgerd. Maar geld om op me(ons)zelf te gaan is er nog niet.

Ik ben er zo klaar mee

Wat voor leuks had je dan nog te vertellen over thuis bij je ouders wonen? Heb ik nog niet gelezen.
lol, really? kamers te min? En direct een kant en klare woning?

well shut up then en aanvaard het feit dat uw ouders zo doen tegen u. Ge zijt geen kind meer maar een volwassene, die zijn steentje kan bijdragen. Dus reken maar dat uw ouders blij zijn dat ge thuis zijt zodat ze aan u kunnen vragen om dit te doen , of om dat te doen.

En trouwens? Vraag jij wel eens aan je ouders hoe hun dag was? Praat jij wel eens met hun?

Als je nu niet leert zelfstandig te zijn, ook al is dat maar op kamers, ( of zelfs studio's met eigen wc, zo duur hoeven die ook niet te zijn hoor ) dan voorzie ik later nog veel problemen als je effectief alleen woont in je eigen huisje. Of gaat je vriendje het allemaal moeten doen?
Ik heb nu makkelijk praten, vanuit een mooi huis die ik déél met een huisgenootje maar mijn studentenhuis was fantastisch. De douche was meer koud dan warm, de keuken altijd vies maar wat hebben we gelachen. Vaak op gemopperd (vies!! ) maar had het niet willen missen.
Wat verwend ben jij zeg. Toen ik zo oud was als jij (lol, vorig jaar) droeg ik al meer dan 3 jaar samen met mijn vriend een hypotheek. Sterker nog, toen ik 23 was, was ik zo'n 5 jaar uit huis.

Grow up. Zeik niet zo op die lieve mensen. Als je daar net zo'n muts opzet als hier zijn zij ook blij als je vertrekt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven