Hoe eng is de Islam?

15-05-2014 14:05 1978 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... er_dood_dan_moslim__.html

Kippenvel toen ik dit bericht las... hoe gestoord kan een geloof zijn!
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
quote:MarianneDavids schreef op 05 juni 2014 @ 17:35:

Kindhuwelijken.

http://www.trouw.nl/tr/nl ... kindhuwelijken-voor.dhtml

Ja jammer allemaal, dat dit gebeurt. Drie generaties terug hadden we nog de illusie dat eerwraak en andere religieuze en culturele uitwassen wel zouden verdwijnen na de derde generatie.

Elke keer als er nu weer een nieuwe generatie moslims uit een ander land komt begint het weer van voor af aan.
odi et amo
quote:lamaatje schreef op 05 juni 2014 @ 18:09:

[...]

Ja jammer allemaal, dat dit gebeurd. Drie generaties terug hadden we nog de illusie dat eerwraak en andere religieuze en culturele uitwassen wel zouden verdwijnen na de derde generatie.

Elke keer als er nu weer een nieuwe generatie moslims uit een ander land komt begint het weer van voor af aan.De gelukzoekers vluchtelingen uit Eritrea zijn ook moslim, vorige week vrijdag stond er een hele groep bij een moskee waar we langs reden. Er stond een hoogzwanger meisje bij, ik gaf het kind zelf niet ouder dan een jaar of veertien. Een Koerdische vriendin van me werd op haar 6e uitgehuwelijkt aan een neef, toen ze 12 was werd er getrouwd, tot haar 35e werd ze stelselmatig mishandeld. Het is nu jaren verder maar ze is nog steeds niet veilig, haar ex vindt haar overal.
verba volant, scripta manent.
quote:MarianneDavids schreef op 05 juni 2014 @ 18:21:

[...]

De gelukzoekers vluchtelingen uit Eritrea zijn ook moslim, vorige week vrijdag stond er een hele groep bij een moskee waar we langs reden. Er stond een hoogzwanger meisje bij, ik gaf het kind zelf niet ouder dan een jaar of veertien. Een Koerdische vriendin van me werd op haar 6e uitgehuwelijkt aan een neef, toen ze 12 was werd er getrouwd, tot haar 35e werd ze stelselmatig mishandeld. Het is nu jaren verder maar ze is nog steeds niet veilig, haar ex vindt haar overal.Grote kans dat vrouwelijke besnijdenis ook weer in het geheim gaat plaatsvinden. Daar moet je toch niet aan denken. Ik heb daar eens een reportage over gezien. En dan echt ook vrouwen die het toejuichen dat het bij jonge meisjes gebeurd. Daar draait je maag echt van om. Dan denk je: gelukkig is dat hier niet.
odi et amo
Is dat het enige zinnige woord wat je hebt kunnen uitbrengen?? Iemand vroeg hier om bewijzen, ik heb duidelijke bewijzen gegeven.

Bovendien ben je zeker niet de eerste of laatste die God belachelijk probeert te maken.

Dit is wat God letterlijk zegt:

Hebt gij niet gezien, dat God alles wat in de hemelen en op aarde is in uw dienst heeft gesteld en Zijn gunsten rijkelijk aan u heeft geschonken, zowel uiterlijk als innerlijk? En onder de mensen zijn er, die over God twisten, zonder kennis of enige leiding of een verlichtend Boek. (Soera Loqmaan, 20)

En:

Het volk van Noach voor hen en andere groepen na hen verloochenden ook en elk volk besloot zijn boodschapper te vangen en twistte door leugen om de Waarheid er mee te niet te doen. Dan greep Ik hen en hoe verschrikkelijk was Mijn straf! (Soera el-Momin, 5)

En:

Het volk van Noach voor hen en andere groepen na hen verloochenden ook en elk volk besloot zijn boodschapper te vangen en twistte door leugen om de Waarheid er mee te niet te doen. Dan greep Ik hen en hoe verschrikkelijk was Mijn straf! (Soera el-Momin, 5)

En:

En voorzeker Wij wekten onder elk volk een boodschapper op, zeggende: "Aanbid Allah en vermijdt de Taghoet." Toen waren er sommigen onder hen die Allah leidde en er waren sommigen die bleven dwalen. Reis daarom op aarde rond en zie wat het einde was van de ontkenners. (Soerate 16 vers 36)

En:

Toen Mozes met bewijzen kwam en de tovenaars van de Farao uitdaagde en daarna hen versloeg, wisten ze op een gegeven moment dat Mozes met de waarheid kwam. Ze waren daar zelfs van overtuigd. Maar toch weigerden ze de waarheid te aanvaarden:

?13 Toen dan Onze tekenen duidelijk zichtbaar tot hen kwamen zeiden zij: ?Dit is duidelijk toverij.? 14 En zij verwierpen ze uit onrechtmatigheid en hoogmoed, hoewel zij zelf overtuigd waren. Kijk dan hoe het einde was van de verderfbrengers.? (De Mieren: 13-14)
quote:mariamm schreef op 05 juni 2014 @ 18:45:

Is dat het enige zinnige woord wat je hebt kunnen uitbrengen?? Iemand vroeg hier om bewijzen, ik heb duidelijke bewijzen gegeven.

Bovendien ben je zeker niet de eerste of laatste die God belachelijk probeert te maken.

Hebt gij niet gezien, dat God alles wat in de hemelen en op aarde is in uw dienst heeft gesteld en Zijn gunsten rijkelijk aan u heeft geschonken, zowel uiterlijk als innerlijk? En onder de mensen zijn er, die over God twisten, zonder kennis of enige leiding of een verlichtend Boek. (Soera Loqmaan, 20)

En:

En:

En:

En voorzeker Wij wekten onder elk volk een boodschapper op, zeggende: "Aanbid Allah en vermijdt de Taghoet." Toen waren er sommigen onder hen die Allah leidde en er waren sommigen die bleven dwalen. Reis daarom op aarde rond en zie wat het einde was van de ontkenners. (Soerate 16 vers 36)

En:

Toen Mozes met bewijzen kwam en de tovenaars van de Farao uitdaagde en daarna hen versloeg, wisten ze op een gegeven moment dat Mozes met de waarheid kwam. Ze waren daar zelfs van overtuigd. Maar toch weigerden ze de waarheid te aanvaarden:

?13 Toen dan Onze tekenen duidelijk zichtbaar tot hen kwamen zeiden zij: ?Dit is duidelijk toverij.? 14 En zij verwierpen ze uit onrechtmatigheid en hoogmoed, hoewel zij zelf overtuigd waren. Kijk dan hoe het einde was van de verderfbrengers.? (De Mieren: 13-14)Over welke gunsten heb je het? In vrijwel alle landen waar de islam de staatsgodsdienst is kreperen de mensen van de honger, althans degenen die nog niet zijn afgeslacht door een stelletje extremisten.
quote:lamaatje schreef op 05 juni 2014 @ 18:27:

[...]

Grote kans dat vrouwelijke besnijdenis ook weer in het geheim gaat plaatsvinden. Daar moet je toch niet aan denken. Ik heb daar eens een reportage over gezien. En dan echt ook vrouwen die het toejuichen dat het bij jonge meisjes gebeurd. Daar draait je maag echt van om. Dan denk je: gelukkig is dat hier niet.Dat schijnt ook te gebeuren. Trouwens, als het hier niet gebeurt sturen ze ze wel weer terug naar hun eigen land, dat is dan ook plotseling veilig, ook zo raar, wel met vakantie gaan naar het land waarvandaan je bent gevlucht omdat je vreesde voor je leven maar wel op familiebezoek.

En:

En:

En:

En:

?13 Toen dan Onze tekenen duidelijk zichtbaar tot hen kwamen zeiden zij: ?Dit is duidelijk toverij.? 14 En zij verwierpen ze uit onrechtmatigheid en hoogmoed, hoewel zij zelf overtuigd waren. Kijk dan hoe het einde was van de verderfbrengers.? (De Mieren: 13-14)

Bewijzen? Je hebt helemaal NIETS bewezen; je typt wat teksten over uit een sprookjesboek. Dat is niet bepaald bewijs hè.

Zal ik anders even citeren uit 'Assepoester' of 'Ali Baba'?
quote:ThunderassMan schreef op 05 juni 2014 @ 18:52:

[...]

Bewijzen? Je hebt helemaal NIETS bewezen; je typt wat teksten over uit een sprookjesboek. Dat is niet bepaald bewijs hè.

Zal ik anders even citeren uit 'Assepoester' of 'Ali Baba'?

Helemaal mee, ik heb ook nog niets gezien wat ook maar een beetje op een bewijs leek.

Maar misschien moeten we een zijspoor bewandelen en ons buigen over de vraag wat geldt of zou kunnen gelden als een godsbewijs? Ik denk dat gelovigen en ongelovigen daar heel anders over denken.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
http://www.demorgen.be/dm ... elijk-voor-kinderen.dhtml

Sprookjes
De Islam als de religie van God is een ding en de mensen die gruwelijke dingen doen uit de naam van zijn religie is wat anders.

Ik als moslim vind het verschrikkelijk om te zien en lezen wat 'moslims' elkaar en 'niet-moslims' aandoen uit naam van de islam. Maar dat is niet waar God en de boodschapper vzm ons toe heeft aangespoord.

Iemand vroeg hoe ik sta tegenover Christenen en Joden. Nou ik woon in een land met meer dan alleen Christenen en Joden. Allereest zijn wij allemaal mensen voordat wij aanhangers zijn van een bepaalde religie of niet. En daar heb ik respect voor. Vanuit mijn religie gezien hebben bepaalde mensen ook een bepaald recht op mij en zijn er duidelijke omgangsvormen. Bijvoorbeeld de buur, ongeacht zijn achtergrond heb ik bepaalde verplichtingen tegenover hem/haar. Familie (niet-moslim) ook. Etc.

De Islam is hierin heel duidelijk. Bovendiien had onze profeet vzm hierin een voorbeeldfunctie.

Als de meeste mensen maar zijn voorbeeld zouden opvolgen.

Wat betreft specifiek de Joden en de Christenen, zij worden in de koran genoemd als de Lieden van het Boek. En wij als moslims geloven net zo in Jezus as en Mozes as en de voorgaande boodschapper als in Mohammed vzmh.
Ongelovelijk sommige reacties. En heel kinderachtig.

Vooral zo doorgaan.

Je had jezelf de moeite kunnen besparen. Heb je nu nog niet door dat we geen interesse hebben in jouw gezwam en gespam.

En zoals iemand al eerder zei, iets overschrijven uit dubieuze bron is geen bewijs te noemen.
quote:mariamm schreef op 05 juni 2014 @ 19:09:

Vooral zo doorgaan.Dat doen we zeer zeker, wanneer mensen zo dom leuteren als jij.
quote:mariamm schreef op 05 juni 2014 @ 19:06:

De Islam als de religie van God is een ding en de mensen die gruwelijke dingen doen uit de naam van zijn religie is wat anders.

Ik als moslim vind het verschrikkelijk om te zien en lezen wat 'moslims' elkaar en 'niet-moslims' aandoen uit naam van de islam. Maar dat is niet waar God en de boodschapper vzm ons toe heeft aangespoord.

Iemand vroeg hoe ik sta tegenover Christenen en Joden. Nou ik woon in een land met meer dan alleen Christenen en Joden. Allereest zijn wij allemaal mensen voordat wij aanhangers zijn van een bepaalde religie of niet. En daar heb ik respect voor. Vanuit mijn religie gezien hebben bepaalde mensen ook een bepaald recht op mij en zijn er duidelijke omgangsvormen. Bijvoorbeeld de buur, ongeacht zijn achtergrond heb ik bepaalde verplichtingen tegenover hem/haar. Familie (niet-moslim) ook. Etc.

De Islam is hierin heel duidelijk. Bovendiien had onze profeet vzm hierin een voorbeeldfunctie.

Als de meeste mensen maar zijn voorbeeld zouden opvolgen.

Wat betreft specifiek de Joden en de Christenen, zij worden in de koran genoemd als de Lieden van het Boek. En wij als moslims geloven net zo in Jezus as en Mozes as en de voorgaande boodschapper als in Mohammed vzmh.

Dat hebben er een aantal geprobeerd, maar 'Martijn' is toch echt verboden sinds dit jaar.

Verder heb ik geen boek nodig om mij te vertellen hoe fatsoenlijk met m'n omgeving om te gaan, het zit gewoon in me.

Zou ik dan Allah zijn? Zou iedereen Allah kunnen zijn?

Vooral zo doorgaan.Actie = reactie.
ThunderassMan, als Martijn van jou ook niet mag ben je Allah niet.
odi et amo

Vooral zo doorgaan.Sommige reacties verdienen inderdaad geen schoonheidsprijs, maar de oorzaak is volgens mij dat degenen die zo reageren jouw bijdragen ook nogal ongelofelijk en kinderachtig vinden. Ik vind het in elk geval lastig om je bijdragen serieus te nemen. Bij sommige denk ik echt: "dat meent ze toch niet echt he?" Maar je meent het wel. Dat maakt met elkaar praten een stuk moeilijker.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
quote:lamaatje schreef op 05 juni 2014 @ 19:21:

ThunderassMan, als Martijn van jou ook niet mag ben je Allah niet.

Oh ja, stom van me.

*gaat sollicitatiebrieven schrijven*

Vooral zo doorgaan.

Mariamm, als iemand hier citaten van de bijbel zou neerzetten met al wat van de Heer niet mag en moet en de straffe daarop, die zou dezelfde reactie krijgen.

Het is in Nederland not done om je geloof te promoten. De meeste mensen hebben daar een gruwelijke hekel aan. Het is opdringerig en arrogant.
odi et amo
Mariamm, er zijn heel veel mensen die nergens in geloven, die mensen hebben ook normen en waarden, doen geen dingen die bij wet verboden zijn, hebben hun naasten lief en niet omdat een boek dat voorschrijft, nee, dat komt uit die mensen zelf, ze staan klaar voor familie, vrienden, buren, zijn niet bang voor een sprookjesfiguur. Religie is dwang.
quote:mariamm schreef op 05 juni 2014 @ 19:06:

Als de meeste mensen maar zijn voorbeeld zouden opvolgen.Waarom zou ik? Mijn vriend is een geweldige kerel die graag een biertje en hamkaastosti lust. Echt niet dat ik hem zou laten lopen omdat jouw profeet zegt dat ik als vrouw uit een moslimgezin, niet met hem zou mogen trouwen.
quote:lamaatje schreef op 05 juni 2014 @ 16:28:

dit gebeurt in Nederland

Een ontzettend moedige vrouw die er voor koos haar eigen weg te gaan. Weg uit een gezin met zware mishandelingen van de moeder, haar zus, die zelfs bijna door haar vader werd vermoord en haarzelf. Een gezin waarbij haar moeder geheel niet buiten mocht komen omdat andere mannen niet naar haar mochten kijken. En zijzelf uiteindelijk werd uitgehuwelijkt aan een veel oudere man waarbij ze zelf ook niet meer naar buiten mocht en geheel bedekt moest met zwarte kleren en zwarte handschoenen en nog erger was dan haar vader.

Ze ging weg uit een voor haar vertrouwde wereld waarin ze geen contact meer kan hebben met hen die haar hebben opgevoed maar ook mishandeld. Ze moest wegen vinden om een scheiding te kunnen aanvragen vanuit een blijf-van-mijn-lijf-huis. Een weg vinden in een andere cultuur, andere gebruiken zonder opvang van mensen die vertrouwd zijn.

Erg knap dat ze het geluk gevonden heeft, liefde voor haar kinderen kan tonen en in betere omstandigheden daarvoor kan opvoeden en daar ook uiteindelijk blij mee durfde te zijn.
islam is een sekte
odi et amo
quote:MarianneDavids schreef op 05 juni 2014 @ 18:21:

[...]

..Een Koerdische vriendin van me werd op haar 6e uitgehuwelijkt aan een neef, toen ze 12 was werd er getrouwd, tot haar 35e werd ze stelselmatig mishandeld. Het is nu jaren verder maar ze is nog steeds niet veilig, haar ex vindt haar overal.

Dit zijn de vrouwen waarom uithuwelijking niet plaats hoort te vinden. Waarbij volwassen vrouwen zelf hun partner mogen uitkiezen en ook weer bij kunnen weggaan omdat ze zelf beslissingen kunnen en mogen nemen als de volwassen vrouwen die ze zijn. Die zelf mogen bepalen wat goed is en eventueel fouten bij kunnen maken maar niet dat een ander hen in dit soort grove ellende laat belanden en ze daar zelf niet uit kunnen komen.

En dat we hen zoveel mogelijk een beschermde wereld kunnen bieden door openheid waarbij vrouwen zichtbaar zijn in onze samenleving, nee leren, kunnen en mogen zeggen en wij hen tegen mishandelingen thuis beter kunnen beschermen en het niet normaal meer wordt dat een ex nog wraak kan komen nemen en we dat, zoals in ons rechtssysteem staat aangegeven, ook hopelijk deze mannen kunnen aanpakken.

Dat zal het nooit helemaal kunnen voorkomen, maar dan zorg je er wel voor als maatschappij dat je niet die vrouwen ook nog eens verplicht te blijven bij mishandelende partners terwijl ze nog zo jong zijn dat ze niet tegen de vaak veel oudere mannen op kunnen en kunnen handelen met wetten vanuit hun eigen individualiteit.

Mariamm, wat vind je van de volgende teksten in de Koran die gebruikt worden door moslims voor de jihad:

De basis voor Jihad, volgens Islamitische geleerden, zijn verzen uit de Koran zoals:

“Vechten is U geboden” (Koran 2:216)

http://mquran.org/content/view/223/4/

“Grijpt hen en doodt hen waar je hen ook vindt” (Koran 4:89)

http://mquran.org/index.p ... =display&option=com_quran

“Bestrijdt de afgodendienaren allen tezamen” (Koran 9:36)

Andere verzen in die categorie:

"En bestrijdt hen, totdat er geen vervolging meer is en de godsdienst alleen voor Allah wordt. Maar indien zij (met strijden) ophouden, dan is er geen vijandelijkheid meer toegestaan, behalve tegen de onrechtvaardigen." (Koran 2:193)

"En bestrijdt hen totdat er geen vervolging is en de godsdienst geheel voor Allah wordt. Maar als zij ophouden dan ziet Allah voorzeker hetgeen zij doen." (Koran 8:39).

Bovenstaande is van de Shafi’i school, één van de vier grote scholen van de soennitische Islam en wordt wereldwijd door ongeveer 28% van de moslims en door de religieuze overheden van volgende landen gevolgd: Egypte, Somalië, Yemen, Saoedi-Arabië, Indonesië, Thailand, Singapore, de Filippijnen, Vietnam, Cambodja, de Malediven, Sri Lanka, bepaalde staten in India, Mauritanië, Ethiopië, Israel, de Palestijnse gebieden, het grootste deel van Libanon, Syrië, Brunei, Maleisië en Indonesië.

http://www.exmoslim.org/doodsvonnis%20v ... ligen.html

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven