Gezondheid alle pijlers

Steken in mijn hoofd

06-06-2014 10:47 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb al 3 dagen last van enorme steken in mijn hoofd. Zo erg dat ik s avonds naar de huisartsenpost ben gegaan. Eenmaal daar zei de arts dat het lijkt op clusterhoofdpijn. Maar ik dacht dat dat altijd rond je oog en slaap zat. Bij mij zit het echt aan de zijkant van mijn hoofd alsof er iemand met een mes in steekt.... De hele dag al 3 dagen! Ik heb een lichte vorm van hypochondrie dus ben bang dat ik wat engs heb. Ondanks de arts een uitgebreid onderzoek heeft gedaan. Heb medicijnen gekregen die je ook voor migrane krijgt maar die helpen niet.... Vandaar ook mijn angst. Zijn er meer mensen die dit hebben?

Liefs Peetje
Pluk de dag.
Welk uitgebreid onderzoek?

Ontstekingen aan je kies kunnen ook voor (heftige) hoofdpijn zorgen, in ieder geval veel sterkte, hoofdpijn sucks
Als je er niet gerust op bent, vraag dan een verwijsbrief.

Ik heb jaren lang aanvallen gehad van clusterhoofdpijn, het zat vaak rond mijn oog en slaap maar echt niet altijd. Geen licht, geen geluid en geen warmte, misselijk. Medicijnen hielpen niet, de overgang wel, nooit meer last van gehad.
verba volant, scripta manent.
Ik heb ook wel eens een steek in mijn hoofd, maar dat houdt dan eventjes aan en trekt het weer weg. Bij mij is het vooral als ik erge spanning heb. Het voelt als een mes die in mijn hoofd wordt geduwd, de plek wordt dan ook heet.

Wel eens gemeld aan de huisarts maar die deed er niks mee. Ik heb het ook al mijn hele leven.
No worries
Je zegt zelf dat je hypochonder bent, waarom ga je niet dáárvoor naar een arts?
Soms heb ik ook een stekende hoofdpijn die op zijn langst een week blijft hangen.

En het maakte bij mij niet uit wat we proberen, stoppen met de pil, medicijnen veranderen etc.

Dus het is afgedaan met migraine.

Daar heb ik sterke medicijnen voor gekregen die de ergste pijn gelukkig wel onderdrukken.

Gewoon naar de huisarts gaan , die hebben er voor geleerd en weten het altijd beter
Er zitten supergevoelige zenuwen in dat gebied. Druk eens flink met je vingertoppen op het pijnlijke gebied om te kijken of het dan erger wordt. In dat geval zit de oorzaak van de pijn vlak onder de huid. Sterkte!
quote:SpringDing schreef op 06 juni 2014 @ 10:58:

Je zegt zelf dat je hypochonder bent, waarom ga je niet dáárvoor naar een arts?Hahahaha dat vind ik een goeie! Nou ik zei al een lichte vorm. Maak me snel druk om dingen maar dat beheerst niet mijn dagelijks leven ofzo. Hihiiiiiii vind het wel een goeie!
Pluk de dag.
Van de week had ik een pokkenhoofdpijn. Gelukkig is het nu weer weg. Een vriend stak per ongeluk met gestrekte vingers in mijn wang en toen brak de pleuris los.
Ontstoken ader?

Redelijk makkelijk te behandelen met prednison, maar kan wel heel vervelend zijn.
Geniet van elke dag!
Drink je genoeg?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Wat voor medicijnen tegen migraine heb je gekregen dan?

Mijn man is al jaren clusterhoofdpijnpatient en het is niet niks. Hij is nu 10 maanden aanvalsvrij en gaat revalideren maar in theorie kan het morgen weer op komen zetten en dan weken/maanden aanhouden.

Als de verdenking van clusterhoofdpijn serieus is, laat je dan doorverwijzen naar een neuroloog die zich verdiept heeft in clusterhoofdpijn. Neurologie is al ingewikkeld maar clusterhoofdpijn is echt een vak apart. Een autoriteit op dit gebied is prof Ferrari in het LUMC.
Ik heb ook wel eens steken aan de zijkant schuin boven op mijn hoofd gehad, maar die steken trokken ook weg en kwamen onregelmatig terug. Dit bleek een kauwspier te zijn die wat overbelast was. Triggerpoints (spierknopen) kunnen ook zulke pijn veroorzaken.

Maar als het niet over gaat, zou ik zeker terug gaan naar de huisarts voor verder onderzoek.
Hoi Peetje,

Ik heb hier jaren last van (gehad). Precies zoals jij het omschrijft. Het lijkt ergens op migraine, zonder de misselijkheid. Medicijnen helpen niet.

Wat mij goed helpt is fysiotherapie. Bindweefselmassage tussen mijn schouderbladen heeft mij enorm geholpen.

Waar ik vroeger wekelijks 3 dagen plat lag vanwege deze pijn, is dat terug gebracht naar 2-3 x per jaar.

Wil je meer weten, stuur me een PM. Ik help je graag verder, omdat ik weet hoe het je leven en functioneren kan beïnvloeden.
Advies: Ga eens langs bij de fysiotherapeut. Het kan heel goed vanuit de nek komen. Heb ik ook een paar jaar geleden gehad . Had de laatste weken ook weer regelmatig last deze klacht , ben gisteren weer goed losgemaakt in de nek en schouders. Alles staat met elkaar in verbinding en de bloedtoevoer is dan verstoord door de stramme spieren. Probeer het maar. 9 van de 10 keer helpt het echt heel goed. Succes.
ik heb stekende hoofdpijn bij stress en hormonale schommelingen.

En het kan inderdaad ook uit de nek komen.

Heb je al gewoon paracetamol en ibuprofen geprobeerd?
quote:mrsnem schreef op 06 juni 2014 @ 11:07:

Ontstoken ader?

Redelijk makkelijk te behandelen met prednison, maar kan wel heel vervelend zijn.

Vergeet dat redelijk makkelijk te behandelen maar. Ik ga ervan uit dat je arteriïtis temporalis bedoelt, dat kreeg ik zo'n vijf jaar geleden, spoedopname, drie nachten aan een infuus met 1000 mg prednison (lekker voor je botten maar ik kon kiezen, dat of blind), een stuk uit de slagader aan mijn slaap gehaald om zeker te zijn van de diagnose, die ader is dichtgebrand, levenslang bloedverdunners slikken, toen drie jaar Prednison, te beginnen met 100 mg per dag en pas na een jaar naar 60 mg, toen nog meer dan een jaar afbouwen naar nul.

Overigens is de kans dat je dat krijgt niet groot als je een eind onder de zestig bent. De hoofdpijn lijkt ook niet op clusterhoofdpijn, bijna altijd krijg je een harde bobbel bij een, of beide, slagaders aan je slapen, daarnaast krijg je blinde vlekken, als je er snel bij bent kan dat stoppen door die stootkuur, bij mij zijn ze uiteindelijk weggetrokken maar volgens de behandelend arts was ik "een spekkoper" maar mijn ogen zijn er wel slecht door geworden (zie geen diepte).
verba volant, scripta manent.
quote:miedo schreef op 06 juni 2014 @ 14:05:

ik heb stekende hoofdpijn bij stress en hormonale schommelingen.

En het kan inderdaad ook uit de nek komen.

Heb je al gewoon paracetamol en ibuprofen geprobeerd?Alles al geprobeerd
Pluk de dag.
quote:Carma schreef op 06 juni 2014 @ 13:50:

Hoi Peetje,

Ik heb hier jaren last van (gehad). Precies zoals jij het omschrijft. Het lijkt ergens op migraine, zonder de misselijkheid. Medicijnen helpen niet.

Wat mij goed helpt is fysiotherapie. Bindweefselmassage tussen mijn schouderbladen heeft mij enorm geholpen.

Waar ik vroeger wekelijks 3 dagen plat lag vanwege deze pijn, is dat terug gebracht naar 2-3 x per jaar.

Wil je meer weten, stuur me een PM. Ik help je graag verder, omdat ik weet hoe het je leven en functioneren kan beïnvloeden.Inmiddels wederom contact gehad met arts. Neem maar een paracetamol dan, en anders moet je het gewoon uitzingen.... Wat is dat voor een antwoord! Ik huil niet snel maar lig nu te huilen van de pijn op de bank! Heb niet het gevoel dat het uit mijn nek oid komt ... Mijn vriend is nu zo boos, als het morgen niet over is brengt die me naar eerste hulp. Maar ja, wat willen ze daar doen? Ik geef de hoop nu even op
Pluk de dag.
quote:bij_zonder schreef op 06 juni 2014 @ 12:53:

Wat voor medicijnen tegen migraine heb je gekregen dan?

Mijn man is al jaren clusterhoofdpijnpatient en het is niet niks. Hij is nu 10 maanden aanvalsvrij en gaat revalideren maar in theorie kan het morgen weer op komen zetten en dan weken/maanden aanhouden.

Als de verdenking van clusterhoofdpijn serieus is, laat je dan doorverwijzen naar een neuroloog die zich verdiept heeft in clusterhoofdpijn. Neurologie is al ingewikkeld maar clusterhoofdpijn is echt een vak apart. Een autoriteit op dit gebied is prof Ferrari in het LUMC.sumatriptan
Pluk de dag.
quote:nlies schreef op 06 juni 2014 @ 11:24:

Drink je genoeg?Liters
Pluk de dag.
Sumatriptan werkt maar zelden bij clusterhoofdpijn. Let wel: ik bedoel daarmee dus niet dat je clusterhoofdpijn hebt omdat de sumatriptan niet werkt.

Hoofdpijn sucks, ongeacht hoe het heet en waar het precies door komt. Laat je doorverwijzen naar een neuroloog, er kan zo veel aan ten grondslag liggen en er zijn zoveel verschillende vormen en medicatie, dat het voor een huisarts vaak zoeken naar een speld in een hooiberg is.

Sterkte!
Inmiddels kan ik melden dat het een stuk minder is :-) Maar dan nog vind ik het maar vreemd!
Pluk de dag.
Ik heb dat ook wel eens en bij mij is er echt een relatie met te veel spanning in mijn schouders en nek. Een goede massage maakt de klachten eerst erger, maar een dag erna gaat het een stuk beter.

Het is heel erg vervelend, vooral omdat het bij mij ook stress-gerelateerd is en ik in tijden van stress helemaal niet op die vervelende pijn zit te wachten.
Als er echt met een mes in je/jullie hoofd werd geprikt dan had je dit wrschnlk niet meer kunnen tikken ;) Klinkt beetje flauw maar als ik een arts was en mensen komen met dat soort beschrijvingen dan zou ik zoiets hebben van "sure".

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven