Het mooie inrichtingen-topic.

07-08-2013 10:34 2267 berichten
Alle reacties Link kopieren
De titel zegt het al: ik kijk graag naar mooie interieurs om inspiratie op te doen voor mijn eigen huis(je). Ik zou graag zienw at jullie als forummers nu mooie inrichtingen vinden en hoop vooral dat er veel plaatjes geplakt worden hier.

TO begint: ik hou van brocante, lief en romantisch. En van oudere huizen met balkenplafonds, rare hoekjes en vides.

Schattige studio (al mis ik persoonlijk een beetje kleur)

usb
usb
Hoera, mijn stoeltjes zijn terug van de stoffeerder.

Voor:

Na:

@ Hiltje: mooi geworden zeg! Prachtige kleur.
@ Hiltje: wow, mooi die stoeltjes! Ben eigenlijk voor in onze woonkamer op zoek naar zoiets, qua vorm. Hebben dergelijke stoeltjes een naam of merk?
ja mooi!. Daar moet je wel ruimte voor hebben.

Mooi totaalplaatje ook.
usb
@misspeeseend:

Vaak foutief op MP aangeboden onder de noemer 'cocktailfauteuil' (en iedere denkbare spellingswijze van het woord fauteuil). Zoeken op jaren 50 stoeltjes of jaren 60 stoeltjes. Soms ook onder vintage/retro stoeltjes (veel mensen snappen het verschil niet).

Bekende merken: artifort, leolux.
Hiltje, je stoeltjes zijn heel mooi geworden!!!

Lemoos, over de schrijfwijze van fauteuil gesproken een leuke herinnering: bij een dictee in groep 6,7,8 (?) kregen we dat woord, mijn associatie: foute uil... maar dan ook meteen heel "faut" geschreven :-)
Mooie stoeltjes Hiltje!
quote:NYC schreef op 06 juni 2014 @ 20:06:

Hiltje, je stoeltjes zijn heel mooi geworden!!!

Lemoos, over de schrijfwijze van fauteuil gesproken een leuke herinnering: bij een dictee in groep 6,7,8 (?) kregen we dat woord, mijn associatie: foute uil... maar dan ook meteen heel "faut" geschreven :-)

@Hiltje: heel mooi, is het velours of mohair? Als ik ze zo zie zijn het bijna exact dezelfde stoeltjes. Alleen heeft de set van mij ook nog koperen 'sokjes'.
quote:lemoos2 schreef op 06 juni 2014 @ 21:58:

[...]

@Hiltje: heel mooi, is het velours of mohair? Als ik ze zo zie zijn het bijna exact dezelfde stoeltjes. Alleen heeft de set van mij ook nog koperen 'sokjes'.

Thanks. Ik heb idd ook een jaren 50 bureautje met koperen sokjes, extra chique denk ik.

De stof is een synthetische velours die expres 'vintage' is gemaakt met een extra duidelijke vleug in de stof.

Iemand vroeg me hoe de stoeltjes heten. Geen idee. Ik heb op marktplaats gezocht op 'retro' en op 'vintage'. Duurde best een tijdje en eerder gingen andere mooie stoeltjes al aan mijn neus voorbij. Deze heb ik uiteindelijk voor 100,- per stuk gescoord en dat was omdat de verkoper ze me gunde, ze kreeg later nog meer biedingen. Dit soort mid-century spul is erg gewild (en wordt met containers naar LA en Tokio verscheept, hoorde ik.

Stofferen was ook niet goedkoop, was 500,- per stoel en dan had ik nog de beste uit 4 offertes.

Maar erg blij mee en omdat het echte 'bezoek' stoelen zijn kunnen ze weer een leven lang mee.
En weer wat nieuwe plaatjes van Emily Henderson. Lichtroze, blauw, mosterdgeel en veel neutraal zoals rotan (dat dat weer in is) en hout.

En de kunst is van Kiki en Poli. Ik had die etsy shop al eerder gezien. Maar wat een gave afbeeldingen en ook heel betaalbaar. ( De grootste maat 36 inch is 92 cm bij 92 cm. Behoorlijk groot dus en kost ongeveer 360,-. Maar een klein formaat heb je al vanaf 17 euro.

https://www.etsy.com/nl/s ... psection_shophome_leftnav

Een paar favorieten:

En een huis van Emily Henderson waar mijn eigen huis best wel op gebaseerd is. Had ik volgens mij nog nooit alle foto's van geplakt.

Erg mooi!!!
Mooie stoelen geworden Hiltje!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Heb bij de kringloop wat chinees aandoende vazen voor 7,50 per stuk zien staan. Er stonden chinese tekens aan de onderkant.

Het was een set van 2 en een had een kleine beschadiging.

Die plantenbak voor het raam is mooi. En die kattenverblijfbak staat er ook leuk bij. Zonder kat zou er ook een leuke plant in kunnen. (Kattenkop steekt er wel eigenwijs bovenuit. ) (Foto is van @Hiltje)
Aparte kleurencombinatie, dat donkergrijs met mintgroen en wat donkergroen en dan dat roze. Mooi gedaan. Mis alleen iets aan de wand boven de bank.

Wat een heerlijk topic is dit.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat mijn stijl is. Vind alles wel leuk.

Als het maar niet te rommelig oogt daar kan ik niet goed tegen.
Hiltje, had ik al gezegd dat je stoeltjes prachtig zijn geworden? Echt superkleur en het maakt de kamer direct een stuk frisser.

Ook weer wat mooie plaatjes erbij. Dat laatste huizen hebben voor de verandering eens opbergruimte en zien eruit alsof er geleefd wordt. Het laatste huis heeft een kast zoals ik die nog zoek voor mijn kantoor.

De lampen vind ik echt supergaaf, volgens mij heb ik ze al eens eerder hier geplakt. Maar zoals altijd is de keukentafellamp snel gevonden, want ik zie dat ze in het woonkamergedeelte nog geen oplossing voor het licht hebben gevonden (dat kale peertje lijkt me in elk geval geen bewuste keuze).
Iemand vroeg hier naar soortgelijke stoeltjes als de mijne. Toevallig staat er een paar op mp

http://www.marktplaats.nl ... 6db858f31&previousPage=lr

Wel aanzienlijk veel duurder (395 per stoel, ik betaalde 100.-) maar hiervan is de bekleding nog goed.
Leuke stoeltjes hoor!
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
@Hiltje: dat was ik, dankjewel! Op MP al veel leuks voorbij zien komen, maar vind deze ook super (twijfel alleen over de kleur).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven