Gezondheid alle pijlers

Positieve ervaringen met mirena?

07-06-2014 16:49 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren het mirena spiraaltje laten zetten en nu ben ik zo stom geweest om ervaringen op internet te lezen, maar veel waren negatief waardoor ik een beetje bang ben geworden. Metname over pukkels, haaruitval ( ook gehad toen ik met de pil begon) en gewichtstoename..

Maar nu wil ik graag horen of er ook dames zijn die weinig/geen negatieve bijwerking hebben. Ze zeggen dat er meestal alleen negatieve ervaringen op worden gezet maar ik heb nu wel wat positiviteit nodig.
Tien jaar mirena gehad en erg tevreden over. Heb de eerste maanden wat last gehad van (lichte) krampjes maar daarna niet meer. Verder wel wat bijwerkingen maar minder dan met de pil.
Realiseer je dat er miljoenen vrouwen zijn die ene Mirena hebben. Vooral de vrouwen met slecht ervaringen zullen dit melden. Men is nu eenmaal geneigd om een negatief verhaal eerder op het internet te schrijven dan een positief verhaal.

Ik ben tot nu toe prima tevreden over de Mirena. Ik ben niet in gewicht toegenomen, heb geen puistjes, nog steeds heel mooi dik haar enz. enz.
inmiddels ruim een jaar de tweede, dus nu zo'n 6 jaar aan de mirena. Zou het iedereen aanraden, vooral omdat het voor mij een hele fijne vorm van AC is: niet steeds het risico om de pil te vergeten (onregelmatig werk) en na een paar maanden niet meer ongesteld. Soms wat krampen, maar dat is niets vergeleken met een menstruatie.Verder geen last van bijwerkingen
Het enige echt vervelende aan de mirena vond ik het plaatsen.
Ik heb nu ruim een half jaar mijn derde en ik vind het nog altijd fantastisch!
Mirena nu ruim 15 jaar. Geweldig!
Ik heb gelukkig niks gelezen voordat ik een Mirena liet plaatsen. Ik ben er uiteindelijk blij mee, ik was gruwelijk ongesteld, ik had zwaar bloedarmoede, en dat is nu gewoon over. M'n ijzergehalte is weer normaal, ik ben niet meer een aantal dagen uit de running als ik ongesteld ben (ik word vrijwel niet meer ongesteld), en ik voel me gewoon beter. In het begin leek het wel of mijn lijf eraan moest wennen, maar na een paar maanden was ik er echt blij mee. Als ie er over 4 jaar uit moet dan hoef ik hopelijk geen nieuwe meer, dan ben ik 54 en hoop ik gewoon sowieso niet meer ongesteld te zijn
Ook ik ben tevreden. Kan het vergelijken met bijna 10 jaar pilgebruik (Microgynon en Diane 35) waar ik nogal last van bijwerkingen had en 4 jaar koperspiraal waar mijn jongste gewoon langszwom. Van de Mirena heb ik amper bijwerkingen, ben er alleen iets afgevlakter (of evenwichtiger ) door dan mijn aard is.
Ik vind het een erg fijn middel.

De eerste maanden soms nog wat bloedverlies maar daarna niets meer. En nooit meer ongesteld zijn vind ik ronduit heerlijk!

Ik heb nu mijn derde mirena en ga er zeker nog mee door totdat ik de menopauze bereik.
Bezig aan mijn derde mirena en ook ik wil niet anders meer!
Hier sinds een half jaar Mirena, bevalt heel goed!
Hier 3,5 jaar de mirena, wil nooit meer iets anders. Ik ben niet meer depressief geweest, geen zware bloedingen, meer zin in sex, en je hoeft er gewoon niet aan te denken.

Overigens duurde het 4 maanden voor dat het regelmatige bloeden/spotting stopte. En tot 2 maanden terug werd ik iedere maand 'ongesteld'. Maar dat was met 2 dgn en inlegkruisjes zo voorbij.

Maar momenteel dus al een poosje niet ongesteld geweest.
Het enige jammere aan de Mirena vind ik, dat de PMS gewoon blijft. Door de lage hormonen heb je nog iets van een eigen cyclus. Dus ik weet precies wanneer ik ongesteld zou moeten zijn..... Maar de rest (bloeden, buikpijn, etc) is meestal weg. Dus ik ben er heel blij mee!
Zonder oorzaak geen gevolg
Ik heb nu een jaar mijn derde Mirena, inmiddels al 11 jaar niet meer ongesteld geweest (heerlijk!)

Alleen het plaatsen is erg vervelend en daarna de rest van de dag de buikkrampen, daartegenover staat dat ik 5 jaar lang niet ongesteld ben, geen buikkrampen, geen gedoe... dus ik vind het ideaal.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven