Hoe heet deze kamerplant

10-06-2014 13:08 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie kan mij de naam van deze kamerplant vertellen?

De plant groeit wijd uit en is nu ongeveer 60 cm hoog en wijd.

Het is een plant met groene stevige blaadjes. Aan de stam (met meerdere vertakkingen) zitten dunne steeltjes en aan deze steeltjes zitten (meestal) 8 (uitgerekte druppelvormige) blaadjes.

Je zou kunnen zeggen een ster met 8 punten.

Ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben geweest.

Nadat deze plant gebloeid heeft, zat er allemaal kleverig spul op de bladeren en zit het spul op het raam en de vensterbank. Ik heb de blaadjes al driemaal schoongeveegd met water, maar het blijft terugkomen. Wie weet hoe ik van het kleverige spul kan afkomen.

Zover ik kan zien zit er geen ongedierte op de plant.
Kun je misschien een foto plaatsen?
No worries
Hoe zagen de bloemen er uit?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Een schefflera?
Zonder foto komen we niet ver.
Kunnen het luizen zijn? Die scheiden van dat kleverige spul af, honingdauw.
Een Chlamydia officinalis. Die prut moet je gewoon op de blaadjes laten zitten.
quote:Cateautje schreef op 10 juni 2014 @ 13:14:

Een Chlamydia officinalis. Die prut moet je gewoon op de blaadjes laten zitten.Weet je dat heel zeker? Waar groeit die plant precies, in je onderbroek?

quote:zoembaya schreef op 10 juni 2014 @ 13:17:

[...]

Weet je dat heel zeker? Waar groeit die plant precies, in je onderbroek?Mijn onderbroek? Hallo laat mij gezellig buiten. Ik heb op de slaapkamer een Fatsia japonica staan en daar laat ik het bij.
Bestaat er echt een plant die naar een geslachtsziekte heet?
een Hoya verliest ook nectar - ik kan geen plaatjes plakken dus zelf effe googelen.
Het klinkt erg BEO, tuinieren in de onderbroek.

Sorry, mijn fantasie slaat even op hol.
quote:zoembaya schreef op 10 juni 2014 @ 13:25:

Bestaat er echt een plant die naar een geslachtsziekte heet? Nee joh.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Nouschi schreef op 10 juni 2014 @ 13:27:

[...]

Nee joh.Jammer. Ik heb al hoopvol zitten googelen.
Zal wel een soort luis zijn.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Als die plakkerige laag ven binnen uit komt dan moet je die laten zitten, vaak is het een beschermingsmechanisme van de plant, bv tegen uitdrogen en vraat..
Nou, we zijn eruit TO. Je plant heeft schaamluis en een druiper.
quote:zoembaya schreef op 10 juni 2014 @ 13:11:

Een schefflera?

Bedankt zoembaya voor de snelle en goede reactie.

Aan luizen heb ik ook al gedacht, maar ik kan ze niet zien of voelen.

Zal er maar eens een loep bij pakken. Zou het aan te raden zijn om de plant te bespuiten met een oplossing van water / groene zeep / spiritus. Of heb je een andere suggestie?

Een Chlamydia officinalis. Die prut moet je gewoon op de blaadjes laten zitten.Klinkt als een leuke plant Cato
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik ben niet echt een plantenkenner hoor, maar het zou dopluis kunnen zijn of wolluis. M.n. dopluis is lastig te bestrijden. Mijn vader maakte vroeger een soort brouwsel van tabak, geen idee meer hoe dat precies werkte. Ik zou eerst eens in een tuincentrum gaan kijken of ze daar advies en/of bestrijdingsmiddel hebben.

Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Een schefflera?

Die kun je gewoon af en toe onder de douche zetten, of een uurtje lekker buiten in een zomers regenbuitje zoals vandaag. Wel een beetje uit de wind.

Dat vinden de meeste kamerplanten trouwens heerlijk, een douche of regenbuitje op z'n tijd.
dana wijzigde dit bericht op 10-06-2014 15:43
Reden: plaatje toegevoegd
% gewijzigd
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven