gevaren van opium
woensdag 11 juni 2014 om 19:45
Hey
Volgende vragen zijn gaan niet over mijn relatie. Wel over een vriendin haar vriendje.
Het gaat al heel lang slecht tussen hun. Nu heeft ze aan ons, de vriendeklik, toegeven dat hij altijd drugs heeft gebruikt. Namelijk opium. Hij zou dit roken... Nu ken ik daar zelf niets van, en ik ben al helemaal tegen drugs. Maar wat houdt dit eigenlijk in? Hoe gevaarlijk is dat? Hoe verslavend? Heeft hier iemand ervaring mee want weet niet goed wat ik allemaal tegen haar moet zeggen van raad...
Sorry als ik mij vergist heb van groep. Maar wist niet waar dit in thuis hoorde.
Bedankt
Volgende vragen zijn gaan niet over mijn relatie. Wel over een vriendin haar vriendje.
Het gaat al heel lang slecht tussen hun. Nu heeft ze aan ons, de vriendeklik, toegeven dat hij altijd drugs heeft gebruikt. Namelijk opium. Hij zou dit roken... Nu ken ik daar zelf niets van, en ik ben al helemaal tegen drugs. Maar wat houdt dit eigenlijk in? Hoe gevaarlijk is dat? Hoe verslavend? Heeft hier iemand ervaring mee want weet niet goed wat ik allemaal tegen haar moet zeggen van raad...
Sorry als ik mij vergist heb van groep. Maar wist niet waar dit in thuis hoorde.
Bedankt
woensdag 11 juni 2014 om 20:10
En dat is inderdaad wat er nu onder andere aan de hand is. Al beseft vriendin de ernst van de situatie niet helemaal. Zij denkt dat dit soft drugs is. En ze heeft het nu al zo mogelijk dat het moeilijk is om het haar allemaal te doen inzien.
Maar idd van zijn beloftes komt weinig ban in huis. Zij hoopt op afkicken maar daar vrees ik voor. Al weet ik niet hoe haar dit duidelijk te maken
Maar idd van zijn beloftes komt weinig ban in huis. Zij hoopt op afkicken maar daar vrees ik voor. Al weet ik niet hoe haar dit duidelijk te maken
woensdag 11 juni 2014 om 20:14
Eigenlijk wist ze al van in het begin dat hij gebruikte. Maar hij was aan het afkicken met methadon. Dat zo een jaar of twee gelukt zijn. Al bleef ze af en toe aan zijn kleren die geur ruiken. Nu had ze hem betrapt op snuiven enkele maanden terug, hij beweert dat dit eenmalig was...
Nu heeft hij toegegeven dat hij altijd is blijven gebruiken.
Nu heeft hij toegegeven dat hij altijd is blijven gebruiken.
woensdag 11 juni 2014 om 20:36
quote:mlsc schreef op woensdag 11 juni 2014 20:14 Eigenlijk wist ze al van in het begin dat hij gebruikte. Maar hij was aan het afkicken met methadon. Dat zo een jaar of twee gelukt zijn. Al bleef ze af en toe aan zijn kleren die geur ruiken. Nu had ze hem betrapt op snuiven enkele maanden terug, hij beweert dat dit eenmalig was...
Nu heeft hij toegegeven dat hij altijd is blijven gebruiken. Vrij vertaald: hij is helemaal niet voornemens om af te kicken en zijn zogenaamde pogingen leiden nergens toe. Dit verhaal bewijst des te meer dat dit een ernstig verslaafde man is, die er ook niet vanaf gaat komen. En bovendien een man die zelfs tegen zijn eigen vriendin geen enkele moeite heeft om daar dus keihard over te liegen.
Nu heeft hij toegegeven dat hij altijd is blijven gebruiken. Vrij vertaald: hij is helemaal niet voornemens om af te kicken en zijn zogenaamde pogingen leiden nergens toe. Dit verhaal bewijst des te meer dat dit een ernstig verslaafde man is, die er ook niet vanaf gaat komen. En bovendien een man die zelfs tegen zijn eigen vriendin geen enkele moeite heeft om daar dus keihard over te liegen.
woensdag 11 juni 2014 om 20:38
quote:strikjemetstippels schreef op woensdag 11 juni 2014 20:18 opium, dat is niet echt een doorsnee soort drugs.
Ik zou niet kunnen samen leven met iemand die continu versuft is, of dat nu komt door opium of de kalmeringspillen die men wel accepteert. Iemand die versuft is door voorgeschreven medicatie, doet dat niet om zichzelf te plezieren maar omdat dat kennelijk nodig is. Vind ik een ander verhaal.
Ik zou niet kunnen samen leven met iemand die continu versuft is, of dat nu komt door opium of de kalmeringspillen die men wel accepteert. Iemand die versuft is door voorgeschreven medicatie, doet dat niet om zichzelf te plezieren maar omdat dat kennelijk nodig is. Vind ik een ander verhaal.
woensdag 11 juni 2014 om 20:40
quote:Mies85 schreef op woensdag 11 juni 2014 20:29 O God snuiven. Coke? Brrr daar moet je echt je tijd niet in willen steken. Je blijft dan maar proberen te redden. Vaak iemand die dat zelf niet echt wil.Een opium/heroïne verslaving is erger dan snuiven. Er zijn geen gelegenheids-heroïnejunkies. Als je verslaafd bent aan die rotzooi dan is dat 24/7. Met coke heb je wel gelegenheidssnuivers; mensen die af en toe gebruiken op een feestje. En die kunnen er dan ook redelijk makkelijk afscheid van nemen. (Tenzij ze al voor de bijl zijn gegaan, en het niet meer bij een gelegenheidssnuif blijft). N