Mode & Beauty alle pijlers

Blazer voor zandloperfiguur

13-06-2014 19:09 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
First world problems. Ik heb last van een heel smalle taille. Ik zoek al jaren naar fatsoenlijke blazers. Zeker afgelopen jaar was er veel mouwloze kleding (topjes, jurken) waar wel iets overheen moest. Maar bijna alle blazers zijn heel recht gesneden, zoals deze:

Of een beetje getailleerd, maar nog steeds veel te breed in de taille, zoals deze (prachtig ontwerp trouwens):

Als ik zoiets draag, lijk ik veel dikker dan ik ben (er ontstaat één blok met mijn borsten, heupen, kont en benen) en lijkt mijn figuur vierkant, en het ziet eruit alsof ik iemand anders kleding aan heb. Het past en staat me niet. Als ik een blazer dicht heb, ontstaat er zelfs een soort bobbel in de stof op mijn taille omdat de stof gaat zwemmen of zo. Mijn taille is 2 maten smaller dan de rest.

Hoe doen anderen dit? Zijn er winkels die sterk getailleerde blazers verkopen (welke dan)? Wat is er nog meer mooi bij een zandloperfiguur voor boven een mouwloze jurk, rok of broek (kantoorkleding)?

Liefst onder de 100 euro.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Wat vind je van een kort net jasje dan?
Wat vind je hiervan? http://m.hm.com/nl/product/24068?articl ... HION_FRONT
Je taille is twee maten kleiner dan de rest? Wow, dan heb je echt een superslanke taille! Ik zou mijn blazers laten vermaken bij een kleermaker.
+
Of deze. http://m.hm.com/nl/product/23657?articl ... HION_FRONT. Zo blijft je taille wel zichtbaar
Stretch en dan een kleinere maat. Ik heb ook een kleine taille voor de rest van mijn, dikke, lijf en draag de blazers van de Hema en andere stretch blazers. Deze vallen dan mooi in mijn taille en wijder bij mijn borsten en heupen.
Koop gewoon een mooie blazer en laat em innemen :-)

Ik draag zelf overigens alleen maar korte jasjes, dat accentueert juist mijn taille.
Wat is het verschil tussen een kort jasje en een blazer? Misschien een domme vraag hoor.

Deze hierboven uit de eerste link vind ik mooi, maar hij is erg recht, dan leunt hij op mijn heupen en lijk ik breed.

Die hieronder uit je tweede link vind ik wel een goed idee! Ik ben helaas nog klein ook, dus misschien valt hij bij mij wel te lang, maar dat korter laten maken is misschien makkelijker dan hem smaller laten maken.

Scamp, bedankt voor de tip! Ik ga de HEMA zeker proberen.
moonlight: Hoezo is een comfortabele slip aandoen ook een must tijdens een wandeling? En als het die avond nou op meer uitloopt?
Ooh, die laatste vind ik erg mooi!
Vestje met riem? Kan sportief, netjes, casual, etc.

Drykorn.
Wat gekleder:

Bedankt voor de tips alvast! Zo'n vestje vind ik ook een leuk idee, daar heb je natuurlijk ook eindeloos veel variatie in.

Ik heb ook even de collectie van Drykorn bekeken, maar op het oog zijn die net zo recht als andere merken.. Moet ik naar een specifiek model zoeken?
Drykorn is over het algemeen erg getailleerd. Probeer ze maar eens in de winkel.
Hier ook een zandloper (waar ik overigens erg trots op ben) en ik draag juist korte jasjes omdat die lange dingen ook niks voor mij doen. Jasjes die op de taille vallen dus. Draag sowieso graag kleding die in de taille valt, zoals rokken. Maakt mij ook nog eens langer met mijn 1.60.
Waar haal je die jasjes vandaan tantejo? Misschien kun jij wat merken noemen? (Haal zelf de 1.60 niet, dus alle beetjes helpen )
Oh, Lemoos, ik heb ze al jaren van toen ze nog in de mode waren, haha. Twee van H&M en eentje van Mango.

Zoek ze nu ook maar kan ze nergens vinden!
Ik zal ze dan toch eens in de winkel proberen!

Tantejo, jammer dat je ze niet pas gekocht hebt, maar bedankt voor de reactie.
De blazers zijn nu minder getailleerd dan vroeger valt me op. Ook die rare pofmouwen en schoudervullingen, maar dat is weer een ander verhaal.

Scarlett Johansson heeft een mooi zandloperfiguur en dat valt ook minder op als ze een blazer aanheeft. Misschien hoort het er dus bij dat je niet en een blazer en nog de taille hebt.
Perzika, blazers hangen al vaak over de billen heen, korte jasjes niet. Als kort jasje tot je taille komt zit dat anders dan dat er een blazer helemaal overheen valt
quote:lemoos2 schreef op 13 juni 2014 @ 19:31:

Wat gekleder:

[img]http://www.dameskledingwebshop.com/uplo ... nardia.jpg[/img]Ik heb ook meestal zo'n Action-ceintuurtje om (wel geen zandloperfiguur maar toch naar verhouding een dunne taille)
Oh dit is een interessant topic! ( ook hier een taille die niet bij de rest hoort.
Zelfde hier, alleen ben ik eerder een peer dan een zandloper. Ik laat het jasje gewoon open, kan niet dicht doordat ik wel weer wat grotere borsten heb, maar past dan wel goed (genoeg) in de taille. Of passen je schouders er dan niet in? Soepele stoffen zoals Jersey passen het beste, de stof van de jasjes op de foto's zijn waarschijnlijk niet soepel genoeg om je rondingen te volgen. En anders toch maar laten innemen inderdaad.
De blazers van superstar zijn gemaakt voor een smalle taille. Zitten bij mij altijd fantastisch!
Nogmaals bedankt voor de tips! Ik zal ze van Superstar ook proberen. Jersey had ik ook nog nooit geprobeerd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven