Gezondheid alle pijlers

koortslip

16-06-2014 11:14 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ongeveer elke maand heb ik er wel last van, meestal komen ze overdag opzetten zodat ik er gelijk koortslipcreme op kan doen. Maar vanochtend werd ik wakker met een koortslip die zo groot is dat hij gewoon pijn doet. Zijn er meer mensen die er wel eens last van hebben? Zoja, wat doen jullie er tegen en hoe gaat hij het snelste weg? Alle tips zijn welkom!
Ja, die had ik ook een poos heel vaak. Ik heb toen bij de natuurwinkel capsules gehaald met Lysine en dat werkte. Overigens kreeg ik het iedere keer nadat ik een antischimmel infectie pil had geslikt.

Ik heb er nu gelukkig al jaren geen last meer van gehad
Je hebt hierin natuurlijk geen goed of fout maar dat wat jij zegt is het dus niet...
enig idee waarom je ze vaker krijgt? Misschien eens aan de HA vragen? wellicht zijn ze te voorkomen?
Ik kreeg altijd een koortslip als ik ongesteld moest worden. Elke maand was het dubbel feest dus.

Gelukkig heb ik daar nu al een paar jaar geen last meer van, maar nu ben ik de pineut na dagen waarop ik veel in de zon ben geweest.

Heel irritant inderdaad en voor zover ik, of mijn huisarts, weet is er ook niet echt wat aan te doen.

Lysine heeft bij mij niet geholpen, maar het is het proberen waard.

Zelf zweer ik bij koortslip gel van Zinoleum. Dat legt een doorzichtig blaasje over de koortslip, zodat je er af blijft (is voor mij heel moeilijk) en de koortslip snel herstelt.
Met je gezicht naar de zon, valt de schaduw altijd achter je
Mijn zoon heeft een halfjaar praktisch alleen maar koortslippen gehad. Toen is hij lysine gaan nemen (halve capsule per dag) en zijn ze een paar maanden weggebleven. Toen we aan het verslappen waren (één pil per week nog maar), kwamen ze meteen weer terug.

De huisarts heeft wel een kuur voorgeschreven van vijf dagen. Volgens mij die werkzame stof uit de crèmes in pilvorm. Maar nog niet genomen. Hoop wel dat hij weer van de lysine afkomt.
Ik had er eerst ook best vaak last van.

Bij de apotheek haalde ik altijd Akolip, tenminste niet zo'n witte troep.
You only live once, if you do it right: once is enough..
Ik had de laatste tijd heel vaak een koortslip maar sinds ik lysine slik (ongeveer 11/2 maand nu) geen last meer van gehad.
Mijn man heeft het ook heel vaak ennis er ook bij de h.a geweest.

Die zei dat het dus zoals iedereen weet herpes virus is en dus ook nooit merr je lichaam verlaat.

De reden waarom sommige mensen het elke maand bijna krijgen en anderen die het virus hebben misschien maar 1x in het jaar heeft met bepaalde factoren temaken en verschillen dus per persoon.

Het virus kan vaak op gaan spelen als mensen gevoelig zijn voor stress, verminderde weerstand, tot rustkoming van het lichaam en zonlicht.

Zorgen dat je optijd begint tesmeren en verder kun je er dus niet veel aan doen.
quote:felice71 schreef op 16 juni 2014 @ 11:42:

Ik heb toen bij de natuurwinkel capsules gehaald met Lysine en dat werkte. Dit spul is geniaal inderdaad. Het enige dat echt werkt bij mij!
Sorefix kun je preventief smeren, dat helpt bij mij goed!
Bij mij werkt tee trea olie. Pure olie er op smeren en om de paar uur herhalen.
Ik heb altijd een tubetje Zovirax bij me, en als ik 's nachs wakker word met een tintelende lip ga ik er speciaal uit om het op te doen. Daarmee blijft het altijd wel binnen de perken en loop je tenminste niet compleet voor joker met een enorm dikke lip.
Wat bij mij goed werkt nadat de koortslip er eenmaal is, is deppen met pure alcohol. Ik heb dit gewoon bij apotheek gehaald, wattenstaafje erin dompelen en vervolgens op de koortslip (en dan flink aantal keer herhalen en enige tijd erop drukken). Geen fijn gevoel, maar de cellen sterven door de alcohol en koortslip is binnen een dag weg!
Het belangrijkste is dat het helemaal niet meer zover komt dat een koortslip een feit is. Ik kan iedereen aanraden lysine te gaan slikken. Ik had echt heel vaak een koortslip het laatste jaar maar sinds ik lysine slik er gelukkig geen meer gehad.
Ik heb de koortsplekken ook regelmatig op mijn kin of wang. De laatste maand, anderhalve maand heb ik er veel last van, laatst zelfs drie plekken tegelijk op mijn bovenlip! Telkens lijken ze helemaal ingedroogd en gaan dan toch weer opspelen. Ik weet niet precies waarom nu opeens, ik denk wat weinig slapen en af en toe in de zon geweest? Ik smeer met koortslippenzalf, maar ben vaak te laat. Het tintelt bij mij niet altijd meteen en dan heb ik het niet op tijd door, dat er weer iets door zit te komen.

Ik ben altijd erg bang dat er virus in mijn oog komt. Ik heb een lui oog en als het goede oog een virus op zou lopen... dan ben ik zo goed als blind. Niemand kan mij echter vertellen hoe groot de kans is dat je een herpesinfectie in je oog krijgt en of dat alleen kan door directe besmetting, ook de huisarts weet dit niet. Iemand hier toevallig?
Ook last van gehad, elke keer als ik ongesteld werd, en elke keer op vakantie.

Is verdwenen nadat ik alle geraffineerde suikers heb geschrapt.

(ben gestopt met suikers eten om hoofdpijn/migraine aanvallen te verminderen).
lysine had er eerst ook iedere maand last van .

nu nog maar 1 keer per jaar
het is zoals het is,daar moet je het mee doen
quote:paprika300 schreef op 16 juni 2014 @ 11:14:

Ongeveer elke maand heb ik er wel last van, meestal komen ze overdag opzetten zodat ik er gelijk koortslipcreme op kan doen. Maar vanochtend werd ik wakker met een koortslip die zo groot is dat hij gewoon pijn doet. Zijn er meer mensen die er wel eens last van hebben? Zoja, wat doen jullie er tegen en hoe gaat hij het snelste weg? Alle tips zijn welkom!
Ik had vroeger regelmatig last van een koortslip, dit komt omdat een herpesvirus in je lichaam zit en die steekt de kop op bij een mindere weerstand, ik heb de laatste jaren geen koortslip meer gehad, omdat ik mijn weerstand met spirulina en chlorella opgekrikt en stabiel mee houdt, probeer dat eens nu te koop voor de helft van de prijs bij de Tuinen.nl tis het proberen waard, sterkte en succes ermee
Ik heb er ook een hele periode last van gehad. Elke keer weer een koortslip. De ene was nog niet weg en de andere kwam alweer opzetten.

Ik heb zelf koortslip pleistertjes in huis van Zovirax. Die werken bij mij heel goed. Het zorgt ook voor een beschermlaagje waardoor je het virus niet snel verder verspreidt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven