Gezondheid alle pijlers

Hoelang nog? Als je niks meer eet en drinkt.. en ziek bent!

16-06-2014 12:55 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
2.5 week geleden kregen we te horen dat opa maagkanker heeft met heel veel uitzaaiingen! 

Sinds afgelopen woensdag gaat het steeds slechter met hem! Sinds die tijd kan hij niet meer lopen en zitten, dus ligt hij thuis in het ziekenhuisbed.. hij heeft blaasonsteking, heel lage pols die niet eens meer gemeten kan worden en ook eet en drinkt hij niet meer sinds woensdag! Drinken alleen zon mini beetje om het wat nat te houden.. Soms praat hij ook erlangs..

Gister waren we daar en schrok er wel van hoe mager hij was geworden! Ik heb vast afscheid genomen, want het kan nu dus ieder moment gebeurd zijn

Hij zou snachts ook terminale zorg krijgen, maar daar hadden ze te weinig mensen voor pffff

Maar hoelang kan een mens nu eigenlijk leven zonder eten en drinken? Hij heeft "nog" geen pijn gelukkig!
Je kunt best lang zonder eten. Zonder drinken is het binnen een paar dagen wel klaar.

Maar kanker is een onvoorspelbare ziekte, kan heel snel gaan en kan ook nog wel even duren.

Sterkte
Zonder drinken nog geen 3 dagen... sterkte!
Als je opa geen infuus krijgt en niksmeer drinkt: maximaal drie dagen.

Zonder eten kan het nog wel een paar weken duren.
Als je echt helemaal niets drinkt gaat het snel (binnen enkele dagen). Mijn oma heeft echter nog een maand geleefd nadat ze (spontaan, zonder ziekte) besloot om te stoppen met eten en drinken. In die maand heeft ze af en toe nog wel wat gedronken, en kreeg dan vooral Nutridrink om zich wat beter te voelen. Door de verzwakking kreeg ze veel pijn, en toen er eenmaal begonnen was met morfine is ze na 1,5 dag overleden.

Sterkte!
Hij heeft geen enkele zorg 's nachts? De familie kan ook niet waken?
But if you hurt what's mine. I'll sure as hell retaliate.
Als het vochtgehalte ''op peil'' blijft, kan iemand zichzelf toch doen versterven.

Echter dit kan wel even duren, als je bv een sterk hart hebt.

Ik vind het vreselijk voor je opa, ik hoop oprecht dat er wel 24/7 iemand bij de arme man is.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
3 dagen? Iemand in mijn omgeving bleef na palliatieve sedatie gewoon 6 dagen leven.. Dus geen kleine slokjes, wel lippen / ogen insmeren.
Geniet van elke dag!
Na drie dagen zonder drinken is de schade aan de organen onherstelbaar. Dat betekent nog niet dat iemand direct overlijdt, dat kan nog veel langer duren.

Kleine beetjes drinken kan dit proces rekken.

Sterkte met je opa.
Ik moet helemaal niks!
Dankjulliewel! Net met mn moeder gebeld en hij krijgt nu medicijnn om zoveel mogelijk in slaap te blijven omdat hij erg onrustig was! De dokter zei einde vd week als hij dat nog redt...

Mn moeder en haar zus gaan nu dus waken daar snachts! Eerst wou oma dat niet, maar het moet wel..
3 minuten zonder zuurstof, 3 dagen zonder water en 3 weken zonder eten, is de globale regel.

Sterkte deze dagen
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Opa is net overleden.. nog snel gegaan, want hij kreeg blauwe nagels, mn moeder is er gelijk naartoe gegaan en 2 uur later was hij overleden..
Gecondoleerd. Jeetje dat is echt wel heel erg snel gegaan!
Gecondoleerd Joy. Het is snel gegaan, wel fijn voor je opa ook al klinkt het hard.

Sterkte
Gecondoleerd to, veel sterkte
Sterkte, meisje.
Gecondoleerd
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Gecondoleerd
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Och gecondoleerd. ;flower:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven