Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.

Is iemand hiermee bezig?
Ik ben ook niet echt weg van frituur! Maar kan er soms ook best van genieten hoor! Maar de gele M daar heb ik een hekel aan, daar lust ik echt niks!
Zo'n kleffe cheeseburger zou ik anders best lusten! Van de Burgerking vind ik ze trouwens wel lekkerder dan van de Mac. Gelukkig hebben we deze zaken hier niet in de buurt. Vooral voor de BK is dat goed, want die hebben ook allerlei heerlijkheden als chilicheese nuggets en onionrings: jammie!!
Ja kan me vaag herinneren van 14 jaar terug dat ik op mijn werk een whopper had en die smaakte me beter. Maar ik heb het sowieso niet zo op die fastfood ketens. Terwijl je in Leiden zo'n beetje de beste snackbar hebt met de beste patat! *vind ik dan...*
Die Whoppers zijn echt heerlijk! Alleen jammer dat ze zo snel afkoelen door die plak tomaat. Een Whopper smaakt gezonder dan een Big Mac maar in werkelijkheid zal het weinig uitmaken.

Gisteren een bord vol spercieboontjes en een klein kipfiletje op. Had wel een beetje trek tegen halftien maar ben lekker in bad en naar bed gegaan.

Ik las al dat sommigen van jullie HIIT doen en ik dacht dat dat zo'n zwaar vergevorderde sportbezigheid was in de sportschool met gewichten etc. waar ik me verre van houd. Toch maar eens opgezocht en wat blijkt; ik kan dit ook doen!!! Thuis staat er een roeimachine te verstoffen die vanavond er flink van langs krijgt
Poep, wie heeft jou gescheten?
Goedzo "Loesje"...;-) Maar je doet toch ook bootcamp? Dat is alleen maar HIIT!
Ahh loesje...zo heette mijn lieve hond die ik vroeger had

Nou ja, bootcamp doen. Ik heb het één keer gedaan. Maaaarrrr, ik ga straks in mijn pauze een tweede inplannen. Ik voel nog steeds een restantje spierpijn van vorige week vrijdag. Watje ben ik toch.
Nee hoor Loesje ( ) je bent geen watje, het is alleen maar goed dat je je lijf niet aan 1 sport laat wennen en juist bootcamp (HIIT) leent zich heel erg goed voor de afwisseling. Als je weken achter elkaar alleen maar het zelfde doet op bijvoorbeeld een crosstrainer of een loopband, ja zelfs met krachttrainen, doe je je lijf geen goed. Het is juist de afwisseling die je lichaam "wakker" houdt en waardoor je spierpijn krijgt. Maar daar wordt je alleen maar sterker (lees: mooier gevormd) van. Dus hup, inplannen die tweede les.

Je zal zien dat het steeds beter gaat!

Mijn groepje wasgister ook weer zo ethousiast en daar word ik weer enthousiast van. Ik heb er weer een klant bij en 2 die toezeiden het wel vaker te willen doen maar dan met losse lessen. Vanochtend via Facebook al weer positieve geluiden van ze gehoord dus dat zit wel snor.

En nu weer ontopic: Vandaag heb ik dus mijn vastendag. Ik heb vanaf gister 18.00 nog niks gegeten. Ik ga er geen super calorie restrictie op na houden. Rond een uur of 13.30 neem ik een bakje kwark met magere yoghurt en een handje oergranen, mijn smoothie en misschien en gekookt ei. En vanavond neem ik een salade met walnoten en olijfolie, dus ik zal wel boven de 500 caoloriën komen. Maar vind ik niet erg. Zag vanochtend wer die spiegel en die stemde me tevree!
Ahh Edna, ook aan de yoghurt

Ik zit nu aan een bakje magere yoghurt met bio-ongesuikerde- meusli met noten. Ik heb een beetje staan rekenen en volgens mij kom ik nu op zo'n 350 cal.Vanochtend grote mok koffie gehad met melk en de rest van de cal. bewaar ik voor vanavond als ik trek krijg.
Milouda, houd je het een beetje vol op zo weinig calorien? Had jij niet binnekort een bruiloft of vergis ik me?

Ik heb net een plakje roggebrood op met één haring en nog één harinkje erbij. En daarvoor een paar happen van mijn overnight oats.
Voor wie aardappelzetmeel gebruiken en toevallig zelf bloeddruk meten, merk je daar ook 'n verlaging? Bij mij is het de afgelopen dagen namelijk behoorlijk gedaald. Mijn normale waarden waren zo'n 120/130 op 80-90 en nu zit ik op 100/110 en 70/80.
Oh, ik heb toevallig gister nog geHIIT. Normaal vind ik dat best wel leuk, maar gisteren was het echt een loodzware les . Ook allemaal strakke, slanke meiden om me heen, dus ik voelde me een beetje misplaatst (niet dat ik een walvis ben hoor). Maar goed, had wel een voldaan gevoel na die tijd (en spierpijn vandaag).

Ik dacht trouwens dat een kroketje nog best een verantwoorde snack was qua kcal. Stuk beter dan een broodje "gezond" bv. (oef, wat duurde het lang voordat ik doorhad dat een broodje gezond helemaal niet zo gezond was).

Oke, nu heb ik zin in een lekkere hete kroket met mosterd, maar ik vast vandaag, dus helaas pindakaas.
Ednaloy had ook iets een lagere bloeddruk gekregen, Elninjoo. Ikzelf meet mijn bloedruk niet, die is bij mij altijd rond de 100/60. Wel een teken dat het iets positiefs doet dan, lagere bloeddrukwaardes zijn sowieso beter voor je lichaam.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Elnien; toevallig vorige week nog bloeddruk gemeten (en 6 weken geleden) en er was bij mij bijna geen verschil te merken, iets hoger zelfs. Tot nu toe nauwelijks effect dus maar ik eet heel onregelmatig azm. Maar het vasten heeft ook nog geen of weinig effect op mijn bloeddruk.
Kroketten een verantwoorde snack? Ik heb weleens ooit zoiets gelezen, maar ik geloof er geen hol van dat gefrituurd voedsel goed voor je is. Er zou meer ijzer in zitten en veel minder caloriën, dat maakt het niet automatisch een gezondere keuze.

In kroketten zit allerlei afvalvlees, nou is dat op zich niet zo'n probleem als je zelf van een geslacht dier alles gebruikt, maar dat separatorvlees uit fabrieken, brrr. Separatorvlees zijn vleesresten die na het slachten van de botten onder hoge druk van de botten gespoten wordt met water. Die restjes worden opgevangen en van het water ontdaan en behandelt met allerlei chemicaliën en heel veel zout en smaakmakers om het 'lekker' te maken. Zelfgemaakte kroketten zijn wel lekker, maar die fabriekszooi? Lekker laten liggen in de vriezer van de supermarkt.
Louise1, jij maakt toch gebruik van een eetraam? Zou dat ook je bloeddruk moeten beïnvloeden?
quote:louise1 schreef op 17 juni 2014 @ 12:55:

Milouda, houd je het een beetje vol op zo weinig calorien? Had jij niet binnekort een bruiloft of vergis ik me?

Ik heb net een plakje roggebrood op met één haring en nog één harinkje erbij. En daarvoor een paar happen van mijn overnight oats.Nee, ik heb geen bruiloft, maar de ramadan.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 17 juni 2014 @ 13:19:

In kroketten zit allerlei afvalvlees, nou is dat op zich niet zo'n probleem als je zelf van een geslacht dier alles gebruikt, maar dat separatorvlees uit fabrieken, brrr. Separatorvlees zijn vleesresten die na het slachten van de botten onder hoge druk van de botten gespoten wordt met water. Die restjes worden opgevangen en van het water ontdaan en behandelt met allerlei chemicaliën en heel veel zout en smaakmakers om het 'lekker' te maken. Zelfgemaakte kroketten zijn wel lekker, maar die fabriekszooi? Lekker laten liggen in de vriezer van de supermarkt.

Ik raak hierna dus nooit meer een kroket/frikandel etcc van separatorvlees.
Ik ook niet. Ik ben echt voor alles van een geslacht dier gebruiken, maar het uiteindelijke product heeft niks meer met voedsel te maken. Er zal heus nog wel iets aan voedingsstoffen in zitten, maar het klinkt niet lekker en ook niet gezond, wat men ook beweerd.
Het klinkt idd vies, maar ik vind het wel ontzettend lekker. Al vind ik Belze kaaskroketten nóg lekkerder!
quote:MrsStanleyWalker schreef op 17 juni 2014 @ 13:21:

Louise1, jij maakt toch gebruik van een eetraam? Zou dat ook je bloeddruk moeten beïnvloeden?Ik dacht het wel...
Ja, weinig kcal, dat bedoelde ik ook. En ach, gezond is het inderdaad niet, maar oh zo lekker op een onverantwoord wit kadetje met een klodder mosterd erop. Hmmm! Dus dan valt het mij nog mee dat er minder kcal inzitten dan in twee ligakoekjes.
Ah, Melchior Meijer heeft er ook wat over het eetraam geschreven. Het zou inderdaad wel veel positieve gezondheidseffecten met zich mee moeten brengen.

http://melchiormeijer.wor ... langstelling-nogmaals-if/

Ik moet dan altijd denken aan een documentaire denken over Bosjesmannen uit de Kalahari-woestijn die ik tijdens mijn studie heb gezien. Dat waren nog echte jagers en verzamelaars en die waren inderdaad niks te dik. Ze leefden ook heel anders dan wij. 's Ochtends zaten die echt op hun gemak wakker te worden buiten hun tent om op te warmen in de zon en later op de dag gingen de mannen op jacht en vrouwen op pad om voedsel te zoeken. En als ze al genoeg voedsel hadden, deden ze niks. Beetje rondhangen, wat dingen maken, gedroogd vlees eten. Wel een totaal ander leven dan wij hebben.

Wat trouwens heel opvallend was dat zij heel lang zonder water konden en daar ook echt aan aangepast waren. Wij kunnen dat dus niet. Ik geloof dat wij na een paar dagen zonder water dood op onze rug liggen. Dus of wij ons gestel helemaal kunnen vergelijken met jagers en verzamelaars? In ieder geval niet met de Bosjesmannen uit de Kalahari-woestijn.
Ik geloof ook dat eten volgens 'het eetraam' ook best gezond is.

Je geeft je lijf een beetje rust, hier in het westen zijn we gewend om de ganse dag te kauwen, en het overvloed aan voedsel is de boosdoener.

Een achteroom van mij, dus de broer van opa, eet al decennia lang volgens een eetraam, hij eet alleen in de avond.

En hij heeft al zijn broers en zussen, in totaal 9, overleeft, die man is nu 91.
Klinkt idd gezonder dan de hele dag door blijven eten. Ik kan er ook helemaal niet tegen als ik om de 2,5 uur iets moet eten maar ondertussen toch binnen de 1500 kcal moet blijven, want dan heb je nooit een punt van verzadiging en blijf ik trek krijgen en die wordt alleen maar erger.

Op mijn niet-vasten dagen doe ik niet echt bewust aan 'n eetraam, maar sla mijn ontbijt gewoon over. Dat scheelt makkelijk weer 500 kcal en ik eet dan gemiddeld tussen de 12 en 19 uur mijn volledige dagrantsoen.
Ik stop sowieso na mijn avond eten met eten. Tot mijn ontbijt, behalve dan op vrijdag en zaterdag, dan ga ik aan de popcorn. Of iets anders.

Maar de rest van de week eet ik na (zeker) 18.30 niks meer. Als ik zie aan gezin hoe ze later op de avond uit gewoonte gaan zitten grazen.

Ik had vanmiddag mijn yoghurt/kwark mix met de oergranen(en noten, de rozijntjes er uit gevist, bah rozijnen) en 3 aarbeitjes en mijn smoothie. Maar op 16.00 toch nog een een eitje gekookt.

Vanvond mijn salade met (zelfgemaakte) knoflook olijfolie en een roodpepertje, gemengde sla( o.a. Rucola) tomaatje rauwe champignons, walnoten, 3 plakjes parmaham en daarover beeje geschaafde parmezaanse kaas. Hmmmmm...kan er nu al nar uitkijken!

Ik heb van mezelf altijd een lage bloeddruk dus weet niet of die door de AZ lager is geworden. Ik checkte het vorige week toevallig omdat ik me zwak voelde op vastendag, valt vandaag alles mee. Ik zit nog steeds in mijn eiafdrijving maar sinds mirena is die iig niet meer heftig!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven