Getuige op bruiloft
dinsdag 17 juni 2014 om 13:22
dinsdag 17 juni 2014 om 13:55
Even voor de goede orde:
je bent getuige bij een huwelijk(svoltrekking), niet op een bruiloft.
De bruiloft is het feest, het vieren van een huwelijk. Dat kan dus ook bij 12,5 jaar, 25 jaar etc. zijn.
In principe hoef je alleen je handtekening op de huwelijksakte te zetten.
Maar misschien zou het bruidspaar het leuk vinden als je na het officiele gedeelte een toespraakje o.i.d. houdt. Kun je het hen (of de ceremoniemeester) niet vragen?
je bent getuige bij een huwelijk(svoltrekking), niet op een bruiloft.
De bruiloft is het feest, het vieren van een huwelijk. Dat kan dus ook bij 12,5 jaar, 25 jaar etc. zijn.
In principe hoef je alleen je handtekening op de huwelijksakte te zetten.
Maar misschien zou het bruidspaar het leuk vinden als je na het officiele gedeelte een toespraakje o.i.d. houdt. Kun je het hen (of de ceremoniemeester) niet vragen?
dinsdag 17 juni 2014 om 14:43
Ja, ik ben getuige bij een huwelijksvoltrekking.
Ik heb inderdaad aan mijn vriendin gevraagd of ik nog iets voor moet dragen of hoe zij daar tegenover staat.
Haar maakt het niet uit of ik wel of niet iets voordraag, ze is al blij dat ik kom zei ze met een lach.
Maargoed.. ik vind het persoonlijk lastig. Zingen valt sowieso af voor mij, dat zouden ze mij ook niet in dank afnemen haha.
De andere getuige doet niets (heb ik haar al gevraagd).
Ik heb inderdaad aan mijn vriendin gevraagd of ik nog iets voor moet dragen of hoe zij daar tegenover staat.
Haar maakt het niet uit of ik wel of niet iets voordraag, ze is al blij dat ik kom zei ze met een lach.
Maargoed.. ik vind het persoonlijk lastig. Zingen valt sowieso af voor mij, dat zouden ze mij ook niet in dank afnemen haha.
De andere getuige doet niets (heb ik haar al gevraagd).
You only live once, if you do it right: once is enough..