De Hema-ontwerpwedstrijd

17-06-2014 14:41 33 berichten
Via FB zag ik dat de Hema-ontwerpwedstrijd weer begonnen is. Ik bedel niet om stemmen, maar vind het wel leuk om te weten waar jullie op (zouden) stemmen en waarom.

http://hemaontwerpwedstrijd.nl/stemmen/

Ik trap af:

Ik stem op de limonadepomp, omdat mijn kinderen er standaard een knoeiboel van maken als ze zelf siroop inschenken. En ze gebruiken altijd teveel omdat ze zgn uitschieten. Met zo'n pompje is het simpel: zoveel keer pompen is genoeg voor een glas limo.

Ontwerpen die ik ook leuk vind: De Verspringvorm, de Bak Kom, het Broodmaatje.

Ontwerpen waarvan ik niet begrijp dat ze überhaupt meedoen: Melkschuimer, emmerbarbecue, Pretservet en he-Ma Pa, Broer en Zus servet, Kwekker, Opschepper, Natje en Droogje en Drinkmaatje.
Alle reacties Link kopieren
Zitten weer leuke dingen tussen zeg. Ik denk niet dat ik ga stemmen, dat maakt me dan weer niet zo veel uit.
Grappig, alhoewel ik ook niet overal de lol / het nut van inzie. De verspringvorm vind ik grappig, als ik zou stemmen (ben ik te lui voor), zou ik hier op stemmen. Zou het nog kopen ook denk ik!
Het pretservet, broodmaatje en de limonadepomp vind ik erg geslaagd.
Dat lepelhulpje is stom. Ik leg mijn pollepel altijd al zo neer, zonder hulp.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
Ik heb op de verspringvorm gestemd gisteren. Omdat dit iets is wat me mateloos irriteert. Ik heb nooit de goede maat in mijn kast liggen en moet dan weer vanalles omrekenen.

Met zo'n vorm is het een stuk makkelijker.

Vraag me bij dit soort dingen altijd af waarom het niet al bestond
Ik heb toch maar gestemd
Ik vind het trakteerdier wel een leuke. Hoef je zelf ook niet meer wat in elkaar te flansen.

En de verspringvorm is ook handig, evenals de taartverdeler.

De limonadepomp vind ik ook wel een goed idee.
Is toch geen schande Firene?

Inderdaad Scamp, ik heb ook nooit de juiste maat en bovendien geen ruimte voor 6 springvormen.
Ik heb op het trakteerdier gestemd, vond het er grappig uitzien
Zo'n taartverdeler vind ik er wel handig uitzien.

Verder zit er niks bij wat ik zou willen hebben.
De limopomp vond ik ook het handigst.

Het pretbord is een copycat, dat bestaat al.
Ik vind de verpsringvorm heel leuk! Dan hoef je niet elke maat te hebben, maar kun je gewoon een paar van deze sets aanschaffen.

Sommige dingen snap ik écht niet, zoals de opschepper. Dat is toch gewoon een opscheplepel? En de Bak kom vind ik ook niet logisch. Volgens mij is dat ding veel te laag als mengvorm, dan spat alles eruit en daarnaast zitten er vaak spatjes aan de zijkant, als je dat egwoon in de oven zet is dat te klein en verbrandt het. De bakmaat snap ik ook niet, dan zou je dus éérst je ingredienten in de cakevorm moeten doen, vervolgens weer in de mengvorm en dan weer terug, gemengd, de cakevorm in?
Ik heb op de doppen voor de glazen potten gestemd. Ziet er leuk en gezellig uit, en is tegelijk ook erg goed voor het milieu.
I've got nothing to do today but smile.
Ik heb ze net allemaal bekeken en ik zou er niet één kopen.

Sommige dingen lijken me helemaal niet practisch. Die spatel in het handvat klemmen bijvoorbeeld. Dan is die pan gloeiend heet en moet je dat ding er uit en terug in doen. (En het is dus stevig vastgeklemd.)

Deksels voor potjes. Als je een pot koopt, zit daar toch al een deksel op?

Een opscheplepel. Tja, wat is daat vernieuwend aan? (Staat er in ieder geval niet bij.)

Die limonadepomp kan ik nog wel enigzins inkomen. Maar een pomp is nooit helemaal afgesloten en laat spul achter in het tuitje. Gaat dat niet plakken met ranja?
quote:Starshine schreef op 17 juni 2014 @ 14:53:

Is toch geen schande Firene?

Inderdaad Scamp, ik heb ook nooit de juiste maat en bovendien geen ruimte voor 6 springvormen.

En dat inderdaad. Ik heb nu 3 springvormen, een muffin bakblik, een tarte blik etc. Alles in een laatje wat dan weer niet opengaat..

Ik vind de ontwerpen niet zo...

Als ik dan toch moet kiezen, dan voor de Koffie Koon.
Let it Bee
Ik heb ook gestemd. Mijn stem is naar de verspringvorm gegaan. Handig kunnen al die verschillende maten in de kast tenminste weg.
Ik heb gestemd op het hellingbord. Toen ik met rsi zat zou die goed van pas gekomen zijn. Ik kon mijn armen amper gebruiken, de beweging met een lepel / vork naar m'n mond was soms lastig. Laat staan met mijn linkerarm een bordje omhoog houden...
ja die deksels voor potjes.....ik gebruik ook wel eens lege potjes voor kruiden of zelfgemaakte jam, maar dan zit er gewoon al een deksel bij. Zie niet waarom ik daar aparte deksels voor moet hebben.

Natje-droogje: gewoon twee weckpotten die je ook los aan kunt schaffen. Bovendien bestaat het concept al.

Opscheppers: ja opscheplepels, en dan?

Klikspaan en lepelmaatje: ik heb een lepelstandaard voor lepels en spatels die ik tijdens het koken kwijt moet en anders leg ik ze op een schoteltje

Emmer-bbq: een draagbare bbq. Ja en dan, de zoveelste is het.

Die vouwservetten (beide soorten): geinig, maar je kan ook zelf wat vouwen zonder voorgekauwde vouwlijnen

Snackblaadjes: daar heb ik bakjes en schaaltjes voor. Ik zit niet te wachten op meer wegwerp
oh ja, ik heb vanmiddag het decollete-portemonnee gekocht, die heeft vorig jaar ofzo gewonnen?

Lijkt me handig zo 's zomers in je jurkje zonder zakken.

En ook fijn als ik ga dansen, hoef ik niet voor drankmuntjes steeds mijn man te vragen.
Leuk, maar had de Hema geen geld meer voor iemand die goed kan spellen? Het eerste stukje dat ik lees, en hup "Dankzij de siliconen ring, die je bevestigd aan het flesje", dat vind ik echt zó slecht voor zo'n bedrijf!

Sorry, maar je bent taalnazi of niet. Het is een beroepsafwijking, wil ik nog toevoegen
Het Trakteerdier, waarbij het al snel minder leuk is, als de halve klas je al voor was
haha Lebowski
De taartverdeler lijkt mij wel handig. Ik bak voor verjaardagen altijd zelf taarten (maar na tientallen taarten gebakken en gesneden te hebben lukt het mij nog steeds niet om gelijke stukjes te snijden) dus het lijkt me wel handig om daar een hulpmiddeltje bij te hebben.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven