Filmpje uithuisplaatsing kind

12-06-2014 21:38 3053 berichten
Alle reacties Link kopieren
OSS - Jeugdzorg heeft het volgens ingewijden binnen jeugdzorg laten afweten bij de uithuisplaatsing van de zesjarige Hans uit Oss. Op een filmpje dat zijn moeder maakte en op internet zette, is te zien hoe het jongetje uit huis wordt geplaatst. In plaats van dat de hulpverlener van Jeugdzorg het woord voert en bepaalt wat er gebeurt, is dat hier de politie.

Normaal wordt politie alleen ingeschakeld wanneer een dreigende situatie kan ontstaan bij uithuisplaatsing. In dat geval treedt de politie bij een escalatie op als beveiliging.

Wie heeft de regie?

In dit geval is te zien hoe de agenten het woord voeren over de uithuisplaatsing en daarover ook in discussie gaan met moeder. Dat is de taak van Jeugdzorg.

"De opname geeft maar beperkt weer wat de situatie was", reageert Ellen Roskes van Bureau Jeugdzorg in Oss op de kritiek op de hulpverlener. "De kritiek op de hulpverlener is onterecht, want die had wel degelijk de regie in handen. Mensen kennen alleen de achtergrond niet."

Situatie duurt onnodig lang

Daarnaast duurt de hele situatie, met de jongen schreeuwend op de achtergrond, onnodig lang. De situatie wordt op die manier erger en werkt traumatiserend, zo vertellen ingewijden binnen jeugdzorg aan Omroep Brabant.

"Snelheid is belangrijk, maar het is nog belangrijker dat alles in overleg gaat", vertelt Roskes. Volgens Jeugdzorg was de zesjarige Hans weer rustig op het moment dat hij in de auto stapte. Vanwege de privacy gaat Jeugdzorg niet dieper in op deze zaak.

Hysterische taferelen in omgangshuis

Ook op een tweede filmpje laten hulpverleners het afweten. Daarop is te zien hoe Hans in een omgangshuis op bezoek moet bij zijn vader, maar dat duidelijk niet wil.

Er ontstaat een kwartier durende strijd waarin de medewerkers van Jeugdzorg niet ingrijpen. Ook in dit geval vinden ingewijden binnen Jeugdzorg dat de hulpverleners de traumatiserende situatie zo snel mogelijk had moeten beëindigen door actief op te treden.

Op Facebook wordt opgeroepen om Hans terug te brengen naar zijn moeder. Op de Facebookpagina reageren veel mensen vol afschuw op het filmpje.

filmpje

Bron: omroepbrabant.nl

Ook is er een filmpje dat kind naar vader (Wat kind mishandeld heeft) MOET alleen jeugdzorg doet niets. En moeder lijkt de boeman in dit verhaal omdat zij zich aan de afspraak probeert te houden.

Zie dit filmpje hier .

Ik vind het echt hartverscheurend. Natuurlijk is dit 1 kant van het verhaal maar in mijn ogen zit BJZ hier echt fout. Moeder zit met handen in het haar. Dit kind is voor het leven getekend, ik heb verschrikkelijk met het kind te doen. Ik had overigens bij het bezoek mijn goede wil laten zien. Maar na 5 minuten met kind naar huis gegaan.

Wat vinden jullie hier van?

edit Juniormoderator: dit topic is vol, deel 2 vind je hier.
Er liggen al een OTS en UHP

wat is dat?
quote:mamavk schreef op 17 juni 2014 @ 21:35:

Ik irriteer me echt aan de status:

wat een hel, ik mis h zo erg en hij gaat hier aan onderdoor... VRESELIJKSTE WAT ME OOIT IS OVERKOMEN!!!

Kijk mij eens zielig zijn. Het draait ook vooral om moeder, hier weer bevestigd

Dat ze nu maar gewoon eens van d'r luie k*t afkomt om haar schulden op te lossen. Lekker in de schuldsanering, anderen laten opdraaien voor de troep en zielig doen op FB. Ze is ooit kapster geweest, dus hup aan het werk. Stabiel thuis creëren, en je hebt je kind zo weer terug. Maar nee, zij wil haar kindje terug opdat hij kan flaneren over de catwalk. En tot die tijd gaan we aandacht trekken op FB, want kind zelf genereert nu geen dagelijkse aandacht voor haar. (oooh, wat heb jij een mooi kind!)

Ik hoop eigenlijk dat ze hem nooit meer terugkrijgt. Anders krijgen we bij elke uit huis plaatsing dit gezeik.

JZ kan het nooit goed doen. Bij het meisje van Nulde grepen ze niet in, met de dood tot gevolg. Laatst ook een gezin waarvan de vader zijn kind de dood in wilde sleuren. Ook bekend bij JZ. En dan staan we te schreeuwen dat ze te laks zijn.

Hoe de wind waait, waait het jasje.

Laat mensen eerst maar eens nadenken met wie ze zich voortplanten. En daarbij bedenken of ze zelf wel zo geschikt zijn voor het ouderschap. Maar dat mag je niet zeggen, want kinderen krijgen is een recht.........

Niet voor niks zitten we nu vol met verknipte ouders en kinderen. Gewoon, omdat het kan. En vooral omdat het mag.
Ik zit die documenten door te lezen. Brrrrr
quote:Tepelsteeltje schreef op 17 juni 2014 @ 22:00:

Vader heeft waarschijnlijk een betere advocaat, die hem wijselijk adviseert geen uitspraken te doen in de media. Ook niet na donderdag en al helemaal niet aan meneer Vrijland.Heel verstandig inderdaad. Hoe harder zij schreeuwt en vuilbekt, hoe beschaafder hij straks overkomt.
Mopsie, ik heb werkelijk geen idee hoe jeugdzorg werkt en wat er aan te pas moet komen voor een situatie als deze.
quote:yasmijn schreef op 17 juni 2014 @ 21:57:

[...]

Nou, hoe zit het met de vader van dit kind? Erg weinig van meegekregen. Die zou toch (foute man of geen foute man laat ik in het midden) een verbod kunnen afdwingen?

Yep. En die kan FB ook verzoeken de foto's etc te verwijderen....

Lemoos: klopt. Als je zaken op internet gaat gooien, kun je het echt schudden. En terecht natuurlijk. Dus ik kan me voorstellen dat ze het gezag kwijtraakt.
quote:riannerianne schreef op 17 juni 2014 @ 22:02:

[...]

Heel verstandig inderdaad. Hoe harder zij schreeuwt en vuilbekt, hoe beschaafder hij straks overkomt.
En toch heeft het alle schijn dat ze elkaar wel gebeld hebben...quote:Tepelsteeltje schreef op 17 juni 2014 @ 22:00:

Vader heeft waarschijnlijk een betere advocaat, die hem wijselijk adviseert geen uitspraken te doen in de media. Ook niet na donderdag en al helemaal niet aan meneer Vrijland.
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:Mopsie41 schreef op 17 juni 2014 @ 22:01:

[...]

Dat ze nu maar gewoon eens van d'r luie k*t afkomt om haar schulden op te lossen. Lekker in de schuldsanering, anderen laten opdraaien voor de troep en zielig doen op FB. Ze is ooit kapster geweest, dus hup aan het werk. Stabiel thuis creëren, en je hebt je kind zo weer terug. Maar nee, zij wil haar kindje terug opdat hij kan flaneren over de catwalk. En tot die tijd gaan we aandacht trekken op FB, want kind zelf genereert nu geen dagelijkse aandacht voor haar. (oooh, wat heb jij een mooi kind!)

Ik hoop eigenlijk dat ze hem nooit meer terugkrijgt. Anders krijgen we bij elke uit huis plaatsing dit gezeik.

JZ kan het nooit goed doen. Bij het meisje van Nulde grepen ze niet in, met de dood tot gevolg. Laatst ook een gezin waarvan de vader zijn kind de dood in wilde sleuren. Ook bekend bij JZ. En dan staan we te schreeuwen dat ze te laks zijn.

Hoe de wind waait, waait het jasje.

Laat mensen eerst maar eens nadenken met wie ze zich voortplanten. En daarbij bedenken of ze zelf wel zo geschikt zijn voor het ouderschap. Maar dat mag je niet zeggen, want kinderen krijgen is een recht.........

Niet voor niks zitten we nu vol met verknipte ouders en kinderen. Gewoon, omdat het kan. En vooral omdat het mag.+1
Die heeft ze gisteren zelf naar Vrijland opgestuurdquote:yasmijn schreef op 17 juni 2014 @ 22:01:

Ik zit die documenten door te lezen. Brrrrr
" de Fungus Rapides, Inbrekers strooien dat op je matras en koelkast, Binnen 2 minuten zit Uw matras en koelkast er vol mee, U Bent gewaarschuwd! "
quote:yasmijn schreef op 17 juni 2014 @ 22:03:

Mopsie, ik heb werkelijk geen idee hoe jeugdzorg werkt en wat er aan te pas moet komen voor een situatie als deze.Ik denk dat hier inmiddels al heel wat meer partijen dan alleen jeugdzorg bij betrokken zijn. Hoe om te gaan met en wat wel/niet kan, welke interventie wel/niet.
Nou het zal mij niets verbazen dat de uitspraak straks is dat Hans naar vader gaat hoor.

Sowieso krijgt ze hem komende maanden niet terug. Denk ik echt.

Wat denken jullie?
.
quote:yasmijn schreef op 17 juni 2014 @ 22:03:

Mopsie, ik heb werkelijk geen idee hoe jeugdzorg werkt en wat er aan te pas moet komen voor een situatie als deze.

Ik ook niet, maar Jeugdzorg staat niet zomaar bij mensen binnen. Dat gaat het e.e.a. aan vooraf. Vaak twee incompetente ouders die elkaar het leven zuur maken, of ouders die geen kinderen waard zijn.

Ergo, er is altijd een eigen aandeel van de ouders in het verhaal. Soms wordt JZ ingeschakeld door één van de ouders, maar dat wil nog wel eens in de snuit ontploffen. En dan is JZ de kwaaie pier omdat het plan is mislukt om de andere ouder dwars te zitten.
Je kan dan als vader misschien daar toe verzoeken,

Maar het ligt al overal,

Het verzoek tot overgaan UHP van JZ ,

De aangifte tegen JZ en Politie,

etcetera etcetera
Nee ik denk niet dat zij de kans krijgt hem als een trofee op te houden op haar Facebookquote:isa__88 schreef op 17 juni 2014 @ 22:05:

Nou het zal mij niets verbazen dat de uitspraak straks is dat Hans naar vader gaat hoor.

Wat denken jullie?
" weet je wat ik mij afvraag,vindt vader de omgang zo belangrijk dat het ten kosten moet gaan van het welzijn van zijn zoon"

Schrijft iemand op haar Facebook.

Ik weet niet of ik van mijn stoel moet vallen, dat men niet door heeft dat Irme nu precies dat doet wat die iemand zich afvraagt.
quote:isa__88 schreef op 17 juni 2014 @ 22:05:

Wat denken jullie?

Ik denk niet dat hij naar zijn vader gestuurd zal worden. Al was het de beste vader van de hele wereld, de angst die het kind op dit moment voor zijn vader heeft kan niet worden genegeerd.

Dat contact moet heel voorzichtig en met veel begeleiding opgebouwd worden.
Ook denk ik dat jeugdzorg zich stil houd omdat er donderdag toch al een zitting is
.
En over de aangifte: De politie is verplicht een aangifte op te nemen die onder het strafrecht valt. Of deze nu gegrond is of niet...

Ik ken (vanuit mijn werk) mensen die 2-3 keer per maand aangifte doen (zowel op bureau als via internet) en deze mensen worden ook (aan)gehoord. Lastig voor de politie, maar als iemand er op staat aangifte te doen, moeten ze die opnemen.

Ik ben geen agente trouwens
Want als ze dát doet dan wil de rest natuurlijk ook zijn gelijk halen.
Ik denk dat het niet verstandig is om H. terug naar moeder te laten gaan zolang dit aan de gang is. Denk dat dit sowieso eerst naar de achterkant geschoven moet zijn.

Lijkt mij totaal niet goed als hij thuiskomt en deze poppenkast is nog volop bezig. Daarbij vind ik dat zij zichzelf en H. nu helemaal in gevaar brengt. Want zij weet niet welke idioten er allemaal mee schrijven op haar fb.

Hoop dat ze na donderdag in ieder geval (wat de uitspraak ook is) wijs zal zijn en zich terug trekt van deze gekte ( die ze zelf veroorzaakt). Facebook anoniem en nergens meer reageren. We gaan het zien.
quote:waterval70 schreef op 17 juni 2014 @ 22:04:

[...]

Ik denk dat hier inmiddels al heel wat meer partijen dan alleen jeugdzorg bij betrokken zijn. Hoe om te gaan met en wat wel/niet kan, welke interventie wel/niet.En met name naarstig op zoek naar jurisprudentie en rechterlijke gronden voor diverse acties zodat het niet na een beroep van een mediageile advocaat weer door dezelfde ambtelijke molen(s) heen moet. Zo goed mogelijk de zaken regelen zodat het kind zo snel mogelijk geholpen kan worden zonder in de 'wachtstand' te moeten verblijven om de uitkomst van diverse procedures nog af te wachten.
quote:consuelabananahammok schreef op 17 juni 2014 @ 22:09:

" weet je wat ik mij afvraag,vind vader omgang de omgang zo belangrijk dat het ten kosten moet gaan van het welzijn van zijn "

Schrijft iemand,

Ik weet niet of ik van mijn stoel moet vallen dat men niet door heeft dat irme nu precies dat doet wat die iemand zich afvraagt.Het leest slecht, maar na 2 keer valt het kwartje.
quote:isa__88 schreef op 17 juni 2014 @ 22:05:

Wat denken jullie?

Ik hoop en denk dat H niet naar één van de ouders gaat komende tijd.

En ik vind dat alleen als moeder hulp gezocht en gekregen heeft om haar leven op orde te krijgen, ze weer kunnen werken naar een terugplaatsing.
Nee misschien niet naar vader maar ik denk al gauw dat Hans een jaartje in een pleeggezin gaat verblijven. Hij kan op dit moment niet terug dat heeft irme onmogelijk gemaakt
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven