Gezondheid alle pijlers

Om de week menstrueren

18-06-2014 20:48 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dag dames!

Snap er echt helemaal niets meer van. Ik maak op dit moment geen gebruik van hormonale anticonceptie, maar ik ben vandaag al voor de 3de keer om de week ongesteld geworden. Een week niet en dan weer een dag of 6 wel. Heb dit nog nooit eerder gehad en vind het ook een beetje vreemd.

Ik ben alweer 3 maanden gestopt met de pil en vrijwel meteen had ik mijn normale cyclus terug, dus daar kan het naar mijn idee niet aan liggen.

Iemand enig idee hoe dit kan?
het enige wat ik kan bedenken is dat de pil nu helemaal uit je lijf is, en je cyclus dus wel van slag is
Overgang?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
@miedo, is dat mogelijk na 3 maanden nog hormonen van de pil in je lijf? Ik dacht zelf altijd dat het er vrij snel uitging.
@fame, ik hoop het niet, ik ben pas 23 haha!
Het kan zijn dat jou cyclus gewoon in de war is. Hoe lang heb je de pil geslikt? De hormonen van de pil zijn inderdaad uit jou lichaam maar het kan nog wel een drietal maanden duren voordat het helemaal goed loopt weer. Waarom ben je gestopt als ik vragen mag?
Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan
@sarosie, ik heb de pil maar 2 maanden geslikt, dit omdat ik erg veel last had van doorbraakbloedingen en het mij erg belemmerde in het afvallen.
En hiervoor was jou cyclus normaal?
een bezoekje aan de huisarts?
never a failure, always a lesson
Een vriendin van mij had dit ook, zij bleek endometriose te hebben.

Hoeft natuurlijk niet, kan ook gewoon je lichaam zijn wat van slag is, maar een bezoekje aan de dokter lijkt me niet onverstandig......
Ik zou ook even naar de huisarts gaan. Even je bloed laten testen of je hormoonspiegel goed is.
@sarosie, ja, nadat ik ben gestopt met de pil netjes mijn menstruatie gehad en daarna weer mijn oude cyclus.

@siska74, heb het even opgezocht en ik heb wel wat van deze symptomen. Nu ik er langer over nadenk, ik heb in januari een kindje verloren aan doodgeboorte. Vanaf 10 weken zwangerschap neemt de placenta alles over en gaat zich dan goet hechten aan het baarmoederslijmvlies, bij mij is dat toen fout gegaan en heeft de placenta zich niet goed genoeg gehecht en is daardoor bij 16.3 weken losgelaten. Misschien wel doordat mijn slijmvlies zich aan de buitenkant van mijn baarmoeder bevindt?

Ik ga morgen bellen voor een afspraak, want het is niet alleen raar, maar ook ontzettend irritant!
Zou ook vleesboom kunnen zijn. Goed dat je naar huisarts ga.
Inderdaad sowieso naar de huisarts. Je kunt ook een flink ijzertekort oplopen zo.
@sanny_82, ik denk het zelf niet, ze hebben mij daar heel goed op gecontroleerd tijdens de laatste zwangerschap en er was toen niets te zien. Wil natuurlijk niet zeggen dat het nu nog zo is.

@roelfien, zou best kunnen, voel mij de laatste tijd zo ontzettend moe en heb nergens energie voor.
Een ijzer tekort zou inderdaad ook erg goed kunnen. Als ik het goed begrijp ben je dus met de pil begonnen na de doodgeboorte van jou kindje.. Dit kan zeker ook invloed hebben op de cyclus en endometriose zou eventueel ook kunnen alleen komen daar veelal meer symptomen ook nog bij om de hoek kijken. Ik zou inderdaad zeker een bezoekje aan de huisarts en/of gynaecoloog brengen.

Succes
Update: terwijl ik gisteren toch echt aan het menstrueren was, is er vandaag niets meer te bekennen van een menstruatie. Morgen een afspraak bij de ha, dus ben benieuwd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven