Gezondheid alle pijlers

Ervaringen MRI-scan darmen? Contrastvloeistof, sonde e.d.

19-06-2014 19:43 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Binnenkort moet ik een MRI-scan van mijn darmen waarvoor ik de dag ervoor een soort dieet moet en van die drankjes moet drinken waarvan je gaat laxeren.

Tijdens de MRI zelf krijg ik via een sonde contrastvloeistof en ook nog via een infuus.

Heeft iemand hier ervaring mee? Het lijkt me zo vreselijk
De mri is dan van de dunne darm denk ik? Die heb ik ook gehad. Sorry,geen fijn bericht, maar dit vond ik het vreselijkste onderzoek wat ik gehad heb, en dat zijn er toch echt wel wat. (crohn)

De scan stelt zelf niets voor maar ik vond het stuk dat de sonde via de neus naar de dunne darm moest worden geleid (controle met rontgen) het naarst. De tranen liepen over mijn wangen, niet omdat het pijn deed, maar gewoon vervelend was.

Toen moest ik vervolgens nog een half uur met de sonde zitten wachten in de wachtkamer van de mri, dus ik had mijn dag niet.

Misschien is het bij jou een ander onderzoek en als het wel hetzelfde is is jouw ervaring anders, mogelijk heb jij geen last van de sonde en zit het gelijk op de juiste plek.

Ik wens je heel veel sterkte ermee!
Bedankt voor je reactie!

Inderdaad een MRI van de dunne darm. Bij mij ook om crohn te diagnosticeren of juist uit te sluiten..

Werd je niet misselijk van die vloeistof enzo?
quote:bosbes123 schreef op 19 juni 2014 @ 20:42:

Bedankt voor je reactie!

Inderdaad een MRI van de dunne darm. Bij mij ook om crohn te diagnosticeren of juist uit te sluiten..

Werd je niet misselijk van die vloeistof enzo?

Nee helemaal niet. Wel een raar gevoel dat het zo je dunne darm instroomt via de sonde, maar verder daar geen last van gehad.

Het naarste deel was echt de sonde op zijn plek leggen, de rest valt mee en is te doen.
Ik krijg altijd contrast-vloeistof via het infuus (niet voor mijn darmen maar ergens anders voor) en vond dit niet vervelend. Wel kreeg ik een vieze smaak in mijn mond.

Sterkte!
Ik heb ook zo'n MRI scan gehad met sonde. En wat gismo zegt, die sonde is vreselijk! Althans, dat vond ik.. Er werd bij mij via die sonde contrastvloeistof ingespoten om te kijken of mijn darmen lekten. Dat was gelukkig niet het geval. Van het inspuiten voel je niks, krijgt alleen een btje een dikke buik.

Succes!
Bedankt voor jullie reacties!

Ik ben heel benieuwd.. Het duurt gelukkig nog 1.5 week, maar dan weet ik wat ik een beetje kan verwachten ;)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven