Gezondheid alle pijlers

Vreemde tampon vraag

20-06-2014 11:20 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mss echt een hele stomme vraag hoor. Maar altijd als ik ga zwemmen en ik doe een tampon in dan neemt het behalve het bloed ook het hele zwembad op..... En zodra ik dan uit het zwembad stap is dat ding zo loeizwaar geworden dat het voor mijn gevoel er ieder moment uit kan vallen. Dat doet het natuurlijk niet maar het is zo irritant. Geen idee hoe dat ding het verschil tussen bloed of water zou moeten weten maar is dat bij iedereen zo irritant of ligt dat gewoon aan mij?

Na 10 jaar dacht ik, ik ga het gewoon eens vragen :-).
Ik heb precies hetzelfde.

Zwem daarom ook niet als ik ongsteld ben, geeft me geen veilig gevoel.

Of het normaal is? Geen flauw idee! haha
Dat heb ik nou echt nog nooit gehad. Stop je je tampon dan wel diep genoeg erin? Kan me niet voorstellen dat het zwembadwater zo diep je vagina in stroomt toch? Tenzij je misschien meerdere kinderen hebt gekregen en je heel wijd bent geworden, maar dan no g kan ik me niet voorstellen dat de boel zo is uitgerekt dat er zomaar van alles kan instromen.
Had ik idd ook, maar nu gebruik ik de meluna cup en die is veel fijner!
Dat lijkt me vrij normaal.

Maar is dat een probleem. Een tampon neemt een bepaalde maximum hoeveelheid vocht op.....
Dan zit je tampon niet diep genoeg, is mijn eigen ervaring. Neem anders tampons met inbrenghuls die gaan gemakkelijk wat dieper.
Misschien n niet zo slim antwoord, maar komt het niet doordat t touwtje nat wordt en vocht opneemt waardoor t ook in je tampon komt?
Nou dieper gaat ie niet meer. Wil het wel eens proberen natuurlijk maar volgens mij zit het zo goed.

Het is na mijn kinderen wel erger geworden maar het wat daarvoor ook al.

Het is geen probleem trouwens, alleen echt irritant. Wilde gewoon weten of het aan mijn lijf lag of dat er mss iets anders is.

Wat is die meluna cup?
quote:swirls2012 schreef op vrijdag 20 juni 2014 11:23 Dat heb ik nou echt nog nooit gehad. Stop je je tampon dan wel diep genoeg erin? Kan me niet voorstellen dat het zwembadwater zo diep je vagina in stroomt toch? Tenzij je misschien meerdere kinderen hebt gekregen en je heel wijd bent geworden, maar dan no g kan ik me niet voorstellen dat de boel zo is uitgerekt dat er zomaar van alles kan instromen.

Jij snapt het fenomeen water niet?

En jij denkt dat lichaamsopeningen hermetisch worden afgesloten wanneer je gaat zwemmen ofzo?
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Had ik vroeger ook, toen ik tampax gebruikte. En ik zwom 3x per week dus het was wel verdomd irritant.

Toen wees iemand me er ooit op dat die van OB een waterafstotend touwtje hebben. Sinds ik die gebruik heb ik nooit meer problemen gehad.

Wellicht gebruik jij een ander merk dan OB en is het de moeite eens te testen?
Mijn Wikipedia-pagina is langer, dus ik ben belangrijker!
Tsja dat touwtje... is misschien ook wel zo. Alleen zonder touwtje wordt het ook weer zo'n knoeiboel haha.
Joh, een waterafstotend touwtje. Dat zou het inderdaad ook wel kunnen zijn.

En nee, ik denk niet dat het lichaam hermetisch afgesloten wordt. Vind het alleen erg irritant en hoor er eigenlijk nooit iemand over. Iedereen zegt, doe maar een tampon in als je gaat zwemmen. Maar echt vrolijker wordt ik daar ook niet van zeg maar.
quote:Fame schreef op 20 juni 2014 @ 11:29:

[...]

En jij denkt dat lichaamsopeningen hermetisch worden afgesloten wanneer je gaat zwemmen ofzo?Bij mij wel ja. Als ik een tampon in doe op de laatste dag van mijn ongesteldheid, en ik ga zwemmen, dan komt hij er gewoon droog uit.
Volgens mij is het bij mij wisselend. Ik merk altijd wel wanneer het gebeurt dat hij volloopt, want dan krijg ik heel erg krampen. Is dat ook niet vreemd, buikpijn door een volle tampon? Net of hij dan tegen mijn baarmoedermond botst ofzo.
quote:Toen wees iemand me er ooit op dat die van OB een waterafstotend touwtje hebben. Sinds ik die gebruik heb ik nooit meer problemen gehad.

Wellicht gebruik jij een ander merk dan OB en is het de moeite eens te testen?Gebruik ik al jaren en mijn touwtjes zijn echt niet waterafstotend! Tampons lopen gewoon vol.
Ik herken het ook niet hoor, gebruik ob en wanneer ik weinig aan heb dan frut ik het touwtje ook naar binnen.
Ik krijg ook wel eens buikpijn door een volle tampon. Niet heel erg, maar ik voel het wel iets. Dus raar is het niet.

Ook ergens wel handig, want dan weet je sowieso dat het tijd is om 'm te verwisselen.
Ik herken het ook niet.
Geen last van. Ik hoorde een keer een tip met betrekking tot het touwtje: knoopje erin en de rest eronder afknippen.
Ik heb dit als ik in bad geweest ben, dus bij een zwembad zou ik het ook kunnen hebben denk ik, ik houd niet zo van zwemmen...
Ik heb dat nog nooit gehad, en heel wat gezwommen met tampon.

Wat andere ookal zeiden, ik denk dat jullie hem dan toch echt niet ver genoeg hebben zitten..

Volgens mij hoort er namelijk ook geen water de vagina in de stromen als je zwemt e.d. (tenminste, volgens mij heb ik me dat ooit laten vertellen.. )
Via het touwtje neemt de tampon natuurlijk wel water op, maar dat gaat nou ook weer niet zo snel dat je tampon na twee minuten in het zwembad al doorweekt is. Je kunt het touwtje een beetje naar binnen frotten en wat vaker wisselen, dan kun je gewoon zwemmen.
Ja heb ik ook

Maar op zich is dat toch geen probleem? Dan ga je toch gewoon na het zwemmen verwisselen? Ok, 5 min afkoelen en opdrogen en weer in het water is misschien niet heel handig dan, maar dat kan met mijn zonnebrandcreme ook niet ;)
Ik zie het voor me, jij op een droge zwembad vloer aan het spartelen met een volgelopen tampon.
Had ik ook, wel degelijk een probleem want zodra dat ding vol zit gast ie lekken en een druppel bloed lijkt dan een.liter vermengd met water. Dus na 1 keer gigantisch voor schut te hebben gestaan in eenzwembad kom ik daar never nooit meer als ik ongesteld ben

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven