Gezondheid alle pijlers

hoe werd jouw eerste menstruatie gevierd en hoe vond je dat?

14-03-2014 21:44 232 berichten
de vraag staat er al en ik zal beginnen:

mijn moeder organiseerde het eerstvolgende weekend een bezoekje van opa, oma, tantes en ooms en haar beste vriendin waarin het gevierd werd met taart (en ja, iedereen wist natuurlijk waarom het feest was)

ik vond het afschuwelijk en gênant, ik snap werkelijk niet hoe een moeder zoiets idioots kan bedenken

wat is jullie ervaring?
Alle reacties Link kopieren
quote:gisella1966 schreef op 12 juni 2014 @ 12:36:

Ik heb hierbij gekozen voor de blije vrouwen doos.Als kado

Waarom om bij de meiden de taboe sfeer te doorbreken om je open te stellen in ontwikkeling van het vrouwen lichaam en als normaal te beschouwen.

In de doos zat een bh en slips met een kantje.

sport bh.Je borsten van tijd tot tijd eens voelen op rare bulten, deed dit samen met de meiden.Een losse pushup bh er bij.Transparante bh bandjes.Folder over borstkanker.

make up spullen

creme tegen een vette huid.

Verder komt huid verzorging er ook bij met een vette huid.

Daarbij hoe ga je met puistjes om en hoe te behandelen.

ontharings creme,Deodorant,rozen olie voor de huid.

Make up watten schijfjes.

tampons met inleg huls en zonder van 2 merken.

diva cup en softcup de 2 oudste meiden gebruiken de diva cup.Diverse proef maandverband tampons inlegkruisjes gratis aanvragen om te laten voelen/zien wat het is.

3 condoom soorten en 2x nuvaring en vertel er bij hoe je de periode voor een keer kunt uit stellen en je beschermd tegen zwangerschap en dat je moeder er open voor staat als je elke maand dat wil.folders over de werking van diverse anticonceptie.

Boeken over Seksuele voorlichting en make up.

folders over drugs, roken en alcohol gebruik, daarbij gaf ik aan hoe ik daar over dacht.En de gevaren er van.

Dan komt er meer bij kijken dan maandverband en tampons in mijn ogen.En we leven in 2014 dus kijk vooruit wat er vet gaaf/cool is bij meiden van 11 tot 17 jaar en je zult versteld staan.Laten we eerlijk zijn Want ieder dochter is zo braaf en doet mijn meid niet.Dus wel en wees er op voorbereid als ouder.

OK....

Ik was 10 toen ik ongesteld werd. Speelde nog met poppen enzo. Ik zat niet op een doos met info over drugs, kanker, condooms etc te wachten.

Wij hebben een zoon. Die zullen we heus wel voorlichten. Maar graag een beetje met beleid en stukje bij beetje.
Twee dingen zijn oneindig: het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..
-Albert Einstein-
De naam ook 'blije vrouwen doos'... zum kotzen.

Zo blij hoef je er niet om te zijn. Ik was 11, sinterklaasavond. Nou nou nou, wat was ik er blij mee

Hoop ook van harte dat mijn meisjes wat later zullen zijn.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Ik kwam net dit filmpje tegen en moest direct aan dit topic denken
Ik lees dit topic echt met open mond. Van verbazing omdat ik niet wist dat men dit vierde en van verbijstering vanwege de negatieve verhalen. Wat een toestanden!

Toen ik voor het eerst ongesteld werd, reageerde mijn moeder heel zakelijk met 'dan moeten we even naar de winkel' (zij was al in de menopauze). Dat was het. Ikzelf voelde er verder ook niets bij behalve buikpijn dan.
Ik was 13 en op vakantie met mijn ouders en zus. Mijn zus en ik lagen in een hoogslaper ik boven zij onder. Toen ik sochtens naar beneden liep zag zij het al. Ze heeft toen niets gezegt want ik ging toch naar de wc. Daar aangekomen heb ik mijn moeder geroepen. Die kwam kijken en gaf mij maandverband.

Ik weet wel dat ik trots was en het er tijdens het avond eten over had. Hahahha. Tampons lukte pas na mijn ontmaagding.
Niet geheel in topic, maar enigszins aanhakend bij die blije doos: mijn oudste nichtje zit in de brugklas en zat laatst te leren voor een proefwerk biologie. Over seks, voortplantingsorganen en zo. Dat interesseert haar allemaal nog geen bal en ze vroeg zich klagerig af of ze dat niet beter kon leren als ze 16 is, want eerder zag ze zich toch echt niet met jongens en seks beginnen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Haha ik zag dit filmpje en moest gelijk aan dit topic denken:

http://www.hln.be/hln/nl/ ... je-over-menstruatie.dhtml

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven