Gezondheid alle pijlers

hoe werd jouw eerste menstruatie gevierd en hoe vond je dat?

14-03-2014 21:44 232 berichten
de vraag staat er al en ik zal beginnen:

mijn moeder organiseerde het eerstvolgende weekend een bezoekje van opa, oma, tantes en ooms en haar beste vriendin waarin het gevierd werd met taart (en ja, iedereen wist natuurlijk waarom het feest was)

ik vond het afschuwelijk en gênant, ik snap werkelijk niet hoe een moeder zoiets idioots kan bedenken

wat is jullie ervaring?
Alle reacties Link kopieren
Hoe verzin je het, een menstruatiefeest?!

Ik kreeg van mijn moeder een maandverband (zo'n heel dik geval van vroeger). En dat was het.
Wij gingen uit eten met het gezin, ook zeer genant....

Niet in de laatste plaats omdat ik er toen achter kwam dat mijn jongere zus al veel eerder dan ik ongesteld was geworden. Maar ik was dan ook 16, ik was laat.

Mijn god, wat had ik me geschaamd. Ik moet wel een beetje lachen, sorry. Hopelijk ben je er inmiddels overheen!

Mijn moeder deed niets behalve maandverband kopen, en van mijn stiefmoeder kreeg ik een cadeautje. Zij komt ook uit een cultuur waar dat een veel groter issue is dan in de Nederlandse cultuur.
Ik mocht met een vriendin naar de bioscoop, op kosten van mijn ouders.

Vond het zelf niet echt iets om te vieren, maar was natuurlijk wel blij met het uitje. :-)
Heb je broers? Werden hun eerste zaadlozingen ook gevierd?

Wat vierde je moeder nog meer; je ontmaagding?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vroeg m'n moeder het aan niemand te vertellen. Toen belde mijn oma: zo wat hoor ik ben je een groot meisje geworden?

Pff ik zat nog in groep 8 van de basisschool, mega genant vond ik het!
Het staat ook in dat andere topic. Maar..

Ik werd ongesteld in de V&D terwijl ik in de stad was met mijn vader.

Hij heeft ter plekke maandverband voor me gekocht.

Mijn beste vriendin kreeg een ketting van haar ouders en daar werd het ook echt gevierd met het gezin.
Ik kreeg op mijn donder omdat ik het niet gezegd had (mams vond vuil ondergoed in de was). En een preek dat ik nu vruchtbaar was en dus moest opletten met evt. seks.
Taart bij ons thuis, ik vond het uitermate genant.
Menstruatie vieren? Wat een onzin. Ik had mijn moeder wat aangedaan als ze met zo'n belachelijk plan was gekomen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Ik ging al door de grond toen mijn moeder aan mijn vader vertelde dat ik nou een echte grote meid geworden was... *winkwinknudgenudge*

Ben nog altijd heel blij dat het daarbij gebleven is en dat niet de hele familie op de hoogte is gesteld. Een feest was ik zelfs van weggebleven denk ik.
Hahaha, een menstruatiefeest. Hartstikke leuk zo in de spotlights natuurlijk op dat moment.

Ik kreeg van moeders alleen een hele dikke knuffel en ze wou natuurlijk dolgraag praten over hoe ik me voelde enzovoort.
Mijn moeder was al een jaar geobsedeerd over een aanstaande menstruatie. Toen ik dan ook daadwerkelijk ongesteld werd, had ik al helemaal geen zin meer om dit te vertellen. Het was zo'n ding voor haar.

Diezelfde dag hadden we een afspraak met vrienden van haar en hun kinderen en uiteraard werd dat even in de groep gegooid. Als feestje nam mijn moeder mij mee uit eten, dat dan weer wel. Om te vieren dat ik een vrouw was geworden. Dat vond ik wel enigszins leuk, maar anderszins ook wel lastig, omdat de focus zo lag op ongesteld zijn, vrouw geworden, groot zijn. Ik had echt zoiets van jahaaaa, kunnen we nou weer gewoon doen?!?

Pffff, wil er met mijn eigen dochter toch minder heisa van maken. Ik vraag haar zelf wel of ze iets leuks wil doen ofzo
quote:blijfgewoonbianca, 69 seconden geleden

Heb je broers? Werden hun eerste zaadlozingen ook gevierd?

Wat vierde je moeder nog meer; je ontmaagding?

De eerste natte droom!
You know how I know? Because I reeaally think so!
Er werd gelukkig niets gevierd er werd een doos ibuprofen gegeven.

Ik had mijn broek en onderbroek verstopt ik was zowat tot op m'n knieën doorgelekt. En die mini tamponnetjes die ik had liggen waren niet genoeg dus had er ook nog wc papier bij in.

Ik verging van de pijn, lopen, zitten liggen kruipen ik wist het niet. Uiteindelijk zag mijn moeder mij huilen van de pijn en is toen ibuprofen en grotere tampons gaan halen. En maakte een warme pitten zak voor mij.

Blij dat ik nu zwanger ben en de pil bestaat want die pijn heb ik nog altijd.
Er viel niks te vieren. Ik dacht dat ik dood ging. Wat een pijn!
nee geen broers

uiterst gênant ja. ik was de jongste van 3 meisjes en mijn zussen waren het al langer, die feestjes waren al gevierd

een ketting of cadeautje had mij leuker geleken

ouders die dan preken over vruchtbaarheid (en dan echt preken) klinkt ook niet gezellig zeg!
quote:Derpina schreef op 14 maart 2014 @ 21:52:

Er werd gelukkig niets gevierd er werd een doos ibuprofen gegeven.

Ik had mijn broek en onderbroek verstopt ik was zowat tot op m'n knieën doorgelekt. En die mini tamponnetjes die ik had liggen waren niet genoeg dus had er ook nog wc papier bij in.

Ik verging van de pijn, lopen, zitten liggen kruipen ik wist het niet. Uiteindelijk zag mijn moeder mij huilen van de pijn en is toen ibuprofen en grotere tampons gaan halen. En maakte een warme pitten zak voor mij.

Blij dat ik nu zwanger ben en de pil bestaat want die pijn heb ik nog altijd.Dit dus
Het werd helemaal niet gevierd, gelukkig niet zeg. Mijn moeder gaf me een maandverband en vertelde me dat ik vooral niet moest vergeten om maandverband mee naar school te nemen. Er werd heel gewoon over gedaan gelukkig. Ik heb zelf wel iets raars gedaan, mijn zwager zat me een beetje te jennen over dat hij het niet geloofde en toen hij maar doorging heb ik zo hups mijn broek naar beneden gedaan en het laten zien. Ik vergeet nooit zijn beschaamde gezicht. Ik moet het zo af en toe nog aanhoren.
Helemaal niks. Mijn moeder heeft me laten zien waar de maandverbandjes liggen.
Bij mij niet zo uitbundig. Het waren meer de woorden 'jaaa je bent nu een echte vrouw blabla' en ze vond het helemaal leuk. Ik iets minder.

Daarna ging ze even weg en had ze maandverband, chocola, zak snoep en mascara en een luchtje voor me gekocht als ' kado' . Niet zo gênant dus.

Moet er wel bij vertellen dat me moeder er zelf achter kwam toen ze de was deed. Ik schaamde me om het te vertellen.
.
Een zinderende zomer, 14 juli 1986,

Spanje, en ik werd ongesteld.

Verdomme en nu??!!

Aan de drank zeiden mijn ouders en hup de fles ging open en ik mocht een slokje, en mijn ouders bleven maar proosten!

En ik kreeg die avond mijn eerste tongzoen,

Jemig wat een belangrijke dag in mijn leven
DTEEZ!
jeetje Scamp en Derpina.....

nee die pijn viel gelukkig mee

ja dat grote meid, zo noemden ze het bij ons thuis ook
Ik kreeg ook een cadeautje en een kaart met dat ze zooooo trots op me was! Kaart heb ik nog. Ik vond dat wel leuk. Gewoon binnenshuis maar er werd wel even bij stil gestaan

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven