Minderwaardig na misbruik.

21-06-2014 02:35 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Een aantal jaar geleden ben ik misbruikt door een familielid. Nu ben ik 20, heb een hele leuke, lieve vriend waar ik nu al een poos mee samen ben en dit gaat allemaal erg goed. We hebben het heel fijn samen, maar zodra het over seks gaat, gaat het fout. Ik vertrouw hem echt volledig, en ik durf zelf ook best met hem verder te gaan. Maar ik heb zo een medelijden met hem, dat ik het niet wil. Ik heb vooral gedachtes als, 'Als ik een jongen zou zijn, en er is een man van 50+ over mij vriendin geweest, zou ik mijn lul daar niet meer in willen stoppen'. Hij heeft al duizend keer gezegd mij niet vies te vinden, en mij het leukste meisje van de wereld te vinden, maar het komt gewoon niet binnen. Als het niet seks gerelateerd is kan ik het prima ontvangen. Ik zit ook regelmatig met het idee om het uit te maken. Voor mijn gevoel zit hij echt met mij opgescheept en gun ik hem een meisje die niet vies is.
Lieve TO, allereerst een hele dikke knuffel van mij

Wat vreselijk dat je dat mee hebt moeten maken en dat je er nu nog zoveel last van hebt.

En onthoud 1 ding: je bent absoluut niet vies!!!! Echt niet! Het is niet jouw schuld dat dit jou is aangedaan.

Is professionele hulp een idee? Want hoe lief je vriend gelukkig ook is, het is je zelfbeeld dat je nu heel erg in de weg zit denk ik. En ik zou zo graag willen dat je niet zo over jezelf zou denken maar ik snap dat het heel moeilijk is.

Het verwerken hoef je echt niet alleen te doen. Verder geen tips en weet helaas ook niets zinnigs te zeggen, kan je alleen nog een extra dikke geven en heel veel sterkte wensen

En ik hoop zo voor je dat de dag komt waarop je je niet meer vies voelt. Want heus lieve TO, het is niet jouw schuld. En je bent al helemaal niet minderwaardig, zoals je in je topictitel omschrijft.

Ook al ken ik je niet, zit hier ontzettend kwaad te wezen op degene die dit jou heeft aangedaan!!!!
Is er aangifte gedaan tegen de man die jou heeft verkracht?
Wat een naar verhaal. Ik herken je gevoel, maar kan je ook vertellen dat het niet waar is. Helaas is een gevoel niet zo makkelijk te veranderen en wordt het al snel een patroon in je hoofd.

De meeste mensen zullen zeggen dat jij niet vies bent, het niet jouw schuld is en die man fout zat. Dit is allemaal waar, maar waarschijnlijk komt dat in jouw hoofd en emotie niet aan. Ook dit is niet fout van jou, dat is een patroon wat doorbroken moet worden. Ik denk dat je dit niet of moeilijk alleen zal kunnen, dus raad je ook aan om professionele hulp te zoeken.

Praat erover met je vriend (dat doe je zo te lezen al) en zoek hulp.

Heb je aangifte gedaan? Dit kan je ook helpen, maar bedenk dat je wel sterk in je schoenen moet staan hiervoor. (Ik raad het je niet af hoor, die man zat hartstikke fout!)

Ik gun je een goed herstel van een nare ervaring en weet hoeveel leuker het kan worden als je gedachten en emoties anders worden. Echt, gun je zelf dit ook en zoek een professional om je hierbij te helpen.

Veel kracht gewenst
Wat klote voor je TO, bij deze een dikke knuffel.

Wellicht kan emdr je helpen het te verwerken van het misbruik, waardoor je dingen weer helderder kunt gaan zien.
De gedachte die je hebt, over een man van 50+ die over je vriendin zou zijn gegaan....

Heeft niets te maken met medelijden met je vriend. Maar je voelt je minderwaardig over jezelf. het geeft aan dat je het zeker nog niet hebt verwerkt. Ga eens praten met een professioneel iemand.

Dan kom je misschien van het idee af dat jij vies bent, want dat ben je niet.
To ik had dit ook, maar je kunt er gwn helemaal vanaf komen! Praten haalt het taboe eraf! Je laat je leven toch niet bepalen door zo'n eikel? Dat is hij gvd toch niet waard!
Dat iemand je tijdelijk de baas was zegt niets over jou, zeker niet als je nog een kind was.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
quote:livelovelife. schreef op 21 juni 2014 @ 02:35:

'Als ik een jongen zou zijn, en er is een man van 50+ over mij vriendin geweest, zou ik mijn lul daar niet meer in willen stoppen'.

raar taalgebruik, kan ook op een wat nettere manier verwoord worden lijkt me.. zo seksistisch.

geen tips, wel dat je maar van hem moet aannemen dat hij jou echt leuk vindt en dat het hem echt niet hindert.. misschien dat je hulp kunt zoeken voor deze gebeurtenis? het is nogal wat.
Zoek hulp...psychologische hulp of slachteroffer hulp.

Jouw waarde is niet gedaald. Een brief je van 500 euro dat op de grond is gevallen, waar iemand op heeft gestaan of over heen heeft gekotst is nog steeds een briefje dat 500 euro waard is.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:Maar ik heb zo een medelijden met hem, dat ik het niet wil. Ik heb vooral gedachtes als, 'Als ik een jongen zou zijn, en er is een man van 50+ over mij vriendin geweest, zou ik mijn lul daar niet meer in willen stoppen'.

Mijn eigen ervaring (ben verkracht toen ik 16 was): zo denken mannen niet.

Ze denken hooguit: "ik hoop dat ik geen nare herinneringen oproep als ik met haar vrij" ! En zelfs dat gaat over

Dus echt, geloof je vriend. Hij denkt niet zo over jou, hooguit over de viespeuk die misbruik van jou heeft heeft gemaakt!
Misschien verplaatsen naar de psyche pijler?
Ik heb hulp gehad, Dit is voor mij nu klaar, en ik wil het nu eigenlijk gewoon vergeten. ik heb er dan ook bijna geen last meer van. Seks blijft alleen een punt, verder in onze relatie zijn we voor mijn gevoel gelijk.

@ Zwanenmeer, nee, het was een familiekwestie.

@Masque. Voor mijn gevoel begrijpt niemand me, ik heb het er met mijn vriend over en die zegt dan nee, ik vind je niet vies, en dan is het klaar.

Viva-amber, Bedankt hiervoor! Ik las het vanmorgen en heb er vandaag ook nog over nagedacht. Ik vind het een mooie gedachte.

Dreamchild. Ik denk dat dat voor iedereen persoonlijk is, wij waren laatst naar Amsterdam gegaan, toen zei hij dat hij prostitutie heel vies vond, vooral met de gedachte erbij wie er voor je heeft gezeten.
Je bent geen prostituee en wat jou is overkomen is niet je eigen keuze geweest.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven