Gezondheid alle pijlers

tips voor overgangsklkachten

21-06-2014 12:54 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit hoogstwaarschijnlijk in de overgang. Ik ben 49 en mijn menstruatie is onregelmatig. Maar wat ik vervelender vind is dat ik sinds kort heel onrustig ben. Wie herkent deze klacht en is er op homeopatisch gebied ook iets wat je rustiger maakt.

Tevens de vraag of ik ook een tip kan krijgen voor betere nachtrust. Op t.v word reclame gemaakt voor Ymea, iemand daar ervaring mee? Op dit moment slaap ik wel aardig goed maar gebruik er een medicijn voor en wil graag op iets homeopatisch overstappen.

Alvast bedankt voor de reactie's!!
Hoi!

Ik ben even oud als jij en sinds ik met de pil gestopt ben is het hier ook mis.

Ik gebruik sinds een paar weken famosan van vogel.

Er is een soort die meer gericht is op de emotionele verschijnselen en een voor de lichamelijke klachten.

Toevallig heeft DA 2,50 korting deze week, potje is iets van 18 euro normaal.

Ik slaap er beter van en voel me ook prettiger.

Sterkte!
Ik las pas ergens dat veel vrouwelijke gynaecologen de pil blijven slikken totdat ze 60 zijn, of een lichte dosis progesterontabletten. Zo rollen ze vrijwel probleemloos door de overgang.

Volgens mij was het een stukje in het AD een paar weken geleden.
De pil !
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
En anders een hormonen tablet.
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Ik dacht ik ben 50, dus stoppen maar met de pil. Al gauw had ik zoveel klachten dat ik niet meer normaal kon functioneren. Opvliegers, meer dan 10 per dag. Niet slapen, enorme spierpijn, depressief. Ik heb een baan en een puberzoon, ik kan dit er echt niet bij hebben. Heb de pillen van Vogel en Ymea geprobeerd, hielp niets. Nu sinds 3 maanden weer met de pil begonnen en alle klachten zijn weg. Voorlopig blijf ik die slikken.
Ik ben terug aan de pil gegaan hiervoor, en had in no time een trombosebeen die losschoot en een dubbele longembolie veroorzaakte...
Heel herkenbaar. Ik begon ook met nacht opvliegers, drijfnat was ik steeds, daarna meerdere keren op een dag, slapeloosheid, spierpijn, humeurwisselingen etc.

Sinds een aantal weken slik ik st janskruiden en ik moet zeggen sinds een week of drie voel ik me een heel ander mens.

Opvliegers heb ik amper nog, slapen doe ik beter en mijn humeur is minder wisselvallig.

St janskruiden slikte ik een week of 4 voor ik echt resultaat ging merken
Opnieuw de pil slikken, na stoppen kan idd klachten opleveren omdat je in de eerste 4 maanden de meeste risico loopt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Bedankt voor de reactie's tot nu toe.

Zo.maar waar kan je St. Janskruiden kopen D.A. ?, ik denk dat ik dat eerst ga proberen.

En Cristy dat van jou hou ik ook in gedachten, maar ik neem aan dat St. Janskr. goedkoper zijn

De pil is voor mij geen oplossing, die slik ik al 10 jaar niet meer.

En ik wil het op homeopatische basis proberen
Maakt dat verschil, of je de pil slikte of niet? Als in: als je andere voorbehoedsmiddelen had, heeft het dan zin om bij de overgangsklachten met de pil te beginnen, of totaal niet?
I can explain it to you, but I can't understand it for you
Homeopathie doet niets voor je, behalve je wat armer maken.

Misschien een idee om naar de huisarts te gaan als je hele erge overgangsklachten hebt/gaat krijgen?
Naar de huisarts!
Zo.maar waar kan je St. Janskruiden kopen D.A. ?, ik denk dat ik dat eerst ga proberen.

En Cristy dat van jou hou ik ook in gedachten, maar ik neem aan dat St. Janskr. goedkoper zijn

Ik heb st janskruiden gewoon bij de etos gehaald. Net even op het potje gekeken, is eigen merk van de etos. st janskruiden krachtig staat erop. Zitten 120 tabletten in. Ik neem er 1 in de ochtend en 1 in de avond. Volgens mij kosten ze 5 of 6 euro per pot
Femoston is daar speciaal voor bedoeld. Maar dan moet je snel een beslissing nemen want als je te lang wacht slaat het niet meer goed aan.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Bedankt Zo.maar, ga volgende week naar de Etos.

En retrostar, bedoel jij nu hetzelfde als Cristy?, t is me niet helemaal duidelijk. Cristy heeft het over Famosan.
Sterkte. Ik ben bijna 52 en sinds 10 jaar heb ik last van de overgang waarvan de opvliegers het ergste zijn. Soms meer dan 30x op een dag.

Ik lees hier mee. Hoop dat er een middel voorbij komt wat ik nog niet geprobeerd heb.
Maar waarom ga je dan niet naar je huisarts lammy?
Als ik hou was zou ik even kijken bij care for women.

http://www.careforwomen.nl.

grt

Carla
quote:pimpelmeesje67 schreef op 21 juni 2014 @ 14:16:

Ik ben terug aan de pil gegaan hiervoor, en had in no time een trombosebeen die losschoot en een dubbele longembolie veroorzaakte...rook je ook?
mijn moeder had dit ook en het enigste wat echt hielp was menocool.

Je kan ook nog een consult bij de klassieke homeopaath zelf proberen, maar homeo die je zo in de winkel koopt helpt meestal niet erg veel tegen heftige klachten.
quote:dubbeltje4 schreef op 26 juni 2014 @ 06:24:

Maar waarom ga je dan niet naar je huisarts lammy?Miss wil ze niet aan de hormonen?
Clonidine, chillow en een ventilator zijn de niet-hormonale tips die ik gehoord heb.
quote:dubbeltje4 schreef op 26 juni 2014 @ 06:24:

Maar waarom ga je dan niet naar je huisarts lammy?Die kan niets anders doen dan hormonen voorschrijven en die mag ik niet slikken omdat ik jaren geleden een tromboseoog heb gehad.
Lammy, effexor wordt ook weleens voorgeschreven tegen overgangsklachten. Ja, is officieel een AD. Clonidine is overigens ook geen hormoonsuppletie. Het effectiefst tegen overgahgsverschijnselen is inderdaad hormonen, maar er zijn wel degelijk alternatieven die je probleem kunnen verminderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven