Gezondheid alle pijlers

als je geen bloedingen meer hebt..

21-06-2014 17:14 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga proberen om mijn vraag zo beknopt mogelijk te stellen, maar vergeef me als het niet lukt:

Ik heb een Mirena spiraal gehad, vloeide 24/7. Dit was het niet voor mij was de conclusie van Gyn. Dus terug aan de pil die ik vroeger ook slikte. Ik kon vroeger nooit een maand doorslikken want ik ging gegarandeerd vloeien.

Sinds ik de pil weer slik. Niks. Geen druppeltje. Door de HA zwangerschap laten testen. Negatief. Ik ben nu bijna 4 strippen verder en nog niets. Wat heel erg buiten mijn "normale" patroon ligt natuurlijk. Wel heb ik last van: jeukende hoofdhuid, spierpijn, zweten en dan vooral snachts, ik lijk steeds dikker te worden.

Mijn vraag, voordat ik wéér bij de HA naar huis gestuurd wordt met "wacht maar af" en "misschien heb je gewoon mazzel":

Zou ik vervroegd ik de overgang kunnen zijn en dan vooral: wie heeft die ervaring ?
Veel vrouwen in de overgang gebruiken de pil juist om minder of geen klachten te hebben. Wat zegt je huisarts? Ik neem aan dat je het daar hebt voorgelegd? Overigens zijn die pilbloedingen 'maar' onttrekkingsbloedingen, die niks met een cyclus van doen hebben hè?

Ik heb nu ook de pil, eerste half jaar na de prikpil en ook nog geen bloeding gehad. Hoort erbij, ik kan me er niet druk om maken.
Ik heb dit bijna een jaar gehad door gebruik van de Nuvaring. Dacht dat ik jong in de overgang was gekomen, maar meer dan een half jaar nadat ik gestopt was(!) werd ik gewoon weer ongesteld. En nog vrij regelmatig ook.
Het is imo vooral zo vreemd omdat ik de afgelopen 15 jaar altijd vloeide, met regelmaat zelfs door m'n strip heen. Na een jaar Mirena met veel bloedverlies klopt er in mijn ogen gewoon iets niet dat het nu in eens compleet over is. En de werking van de Mirena was per direct over na het verwijderen is mij gezegd. Dus dat het door die wissel zou komen lijkt me onwaarschijnlijk. Maar wel fijn om te lezen dat dit dus niet uitzonderlijk is.
Als ik niet meer ongesteld word, gaat hier de vlag uit!

Of jij vervroegd in de overgang bent, ja het kan, maar het kan van alles zijn. Als je de huisregels hebt gelezen (!) dan weet je dat wij hier niets aan diagnoses doen.

Ha, ik zeg doen!
Ik vraag om vrouwen die dit hebben meegemaakt en hun verhaal. Niet of iemand z'n doktersjas wilt aantrekken. Ik weet dondersgoed dat dat geen zin heeft en niet is toegestaan.
Hoe oud ben je als ik vragen mag?
26. Lijkt me enorm vroeg, maar in mijn familie zeker niet uitzonderlijk..
Opletten, als je bv pcos hebt ontwikkeld dat moet je je baarmoederslijmvlies elke 3 mnd wisselen (en daarvoor moet je dus bloeden). Dus aan de dokter vragen of het geen pcos is..
Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt me vervelend (ja, echt). Bij mij gaan er ook vlaggen uit als ik in jouw situatie zou zitten, maar rode vlaggen, want het zou voor mij niet normaal voelen.

Ik zeg dus toch: huisarts en gyn.
Ik heb het dus meegemaakt:) nooit meer ongesteld, nu elke 3 mnd aan de medicijnen om het af te dwingen..
Er klopt gewoon iets niet voor mijn gevoel. Half jaar terug is de hele boel grondig doorgelicht omdat de gyn ook wilde weten waarom ik non stop vloeide terwijl ik de Mirena had. Daar kwam niets uit. Dus voor "enge dingen" ben ik totaal niet bang. Het enige dat bij mij dan overblijft is toch die overgang..
Als het in je familie veel voorkomt, vervroegde overgang, zou ik dat zeker laten onderzoeken. Weet je gynaecoloog dit ook?
Masque, en hoe is dat bij jou zo gekomen?
quote:SeBastassaUnaCanzone schreef op zaterdag 21 juni 2014 18:20 Als het in je familie veel voorkomt, vervroegde overgang, zou ik dat zeker laten onderzoeken. Weet je gynaecoloog dit ook?Er was tot nu toe eigenlijk nooit reden om dit te melden, alles zag er goed uit.
Ik moest stoppen met de pil door gekke hormoonwaarde, en toen werd ik niet meer ongi (hahaha grapje) ongesteld.. Meer dan een jaar al niet en toen inwendige echo, bleek ik pcos te hebben..
26 is wel erg jong. Eens met SeBasnogwat. HA en Gyn zijn hiervoor, voel je vooral niet bezwaard.

Succes!
Dankjewel Masque, dat je dat wilde delen.

Denk dat ik idd weer naar de gyn zal gaan, blijf mezelf alleen een zeur vinden.
Voor wat het waard is. Na het verwijderen van de mirena heeft het bij mij ook maanden geduurd voor ik weer ongesteld werd. Wel met dit verschil dat ik tijdens het dragen niet menstrueerde en gewoon weer vloeide toen ik de pil weer ging slikken.
odi et amo
quote:Bijenrompje schreef op 21 juni 2014 @ 18:10:

26. Lijkt me enorm vroeg, maar in mijn familie zeker niet uitzonderlijk..

Toch terug naar de gyneacoloog.

Er zijn vast meer mogelijkheden, maar stel dat je inderdaad al in de overgang zou zijn, dan is het misschien nog mogelijk om wat eicellen in te vriezen, mocht je nog een kinderwens hebben/krijgen.

Ik heb zelf de mirena maar mij is verteld dat je na het verwijderen niet hoeft te ´herstellen´ zoals dat bij de pil wel het geval kan zijn. Tel daarbij op; jouw gevoel dat het niet goed zit.

Tenzij je zo´n miepje bent dat elke twee weken bij een arts zit met één of ander vaag kwaaltje. Maar die indruk krijg ik niet.

Die jeukende hoofdhuid, daarover heb ik nog nooit iemand gehoord die in de overgang is. Ik herken dat dus niet als verschijnsel. Ik heb dat zelf ook, als ik shampoo gebruik met SLS er in (Sodium Laureth Sulfate). Sinds ik die shampoos niet meer gebruik, is de jeuk verdwenen. Ik neem tegenwoordig zelfs mijn eigen shampoo mee naar de kapper.
Dankjewel Exces! Ik ga maandag even bellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven