Gezondheid alle pijlers

Auto ongeluk

21-06-2014 18:17 115 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allen,

ik wil graag even mijn verhaal kwijt, ook omdat ik met zoveel vragen en emoties kamp en graag de nodige tips ter harte wil nemen.

Nog geen week geleden werd ik slachtoffer van een auto ongeluk. Ik stond voorgesorteerd op een voorrangsweg om naar links te gaan en richtte mijn aandacht op de tegenliggers die rechtdoor of rechtsaf sloegen. Totdat ik ineens vanuit het niets in mijn flank geraakt wordt, niet eens zo zachtjes en ik voel mijn hoofd een zwieper maken van links naar rechts. Behalve de enorme schrik, greep ik direct naar mijn hoofd. Diegene die mij geraakt had, was de voorrangskruising genaderd en doordat deze mij niet had zien staan door laagstaand zonnetje geraakt (volgens zijn zeggen achteraf) Ik zat bekneld in de auto en de brandweer heeft de bestuurdersportier open geknipt. Ondertussen werd mijn nek gestabiliseerd en werd ik per ambulance afgevoerd naar het ziekenhuis. Daar zijn foto's gemaakt, gelukkig niets gebroken of gescheurd, dus ik kon weer naar huis.

De volgende dag had ik wel hoofdpijn, maar heb samen met de tegenpartij de formulieren in kunnen vullen. De tegenpartij bekende volledige schuld, ook was er een politie rapport opgemaakt. Hij zei nog dat hij baalde dat hij een bekeuring had gekregen, want hij kon er toch ook niets aan doen dat hij niets zag door de zon.

Later bleek dat een klasgenootje van mijn zoon het ongeluk had zien gebeuren en had gezien dat hij het kruispunt naderde zonder te remmen (hij beweerde dat hij stilstond bij het kruispunt en vervolgens "zachtjes" optrok) Volgens dat klasgenootje zat hij te telefoneren achter het stuur en is hij bij dat kruispunt ook doorgereden. Kennelijk heeft de politie ook wel gesignaleerd dat de schade toch wel erg groot was voor iemand die zachtjes optrok.

Behalve dat ik me hier behoorlijk boos over voel, kwam de klap van het ongeluk de dag daarna ik volle hevigheid over mee heen. De hele dag knallende koppijn gehad, veel pijn in mijn nek en schouders, misselijk en overgegeven. Uiteindelijk heb ik daar (migraine) pillen voor gehad van de huisarts en dat hielp wel een beetje. Inmiddels ben ik een aantal dagen verder, heb overal spierpijn, hoofdpijn blijft en ook ben ik met vlagen behoorlijk misselijk. Daarnaast heb ik links flink last van oorsuizen, alsof ik voortdurend een wasmachine hoor centrifugeren. Ik word er knettergek van en kan er niet van slapen.

Te pas en te onpas loop ik te janken, herbeleef het ongeluk steeds opnieuw. .Onze auto staat bij de garage en gaat aankomende maandag door een schade expert bekeken worden. Het gaat erom hangen of deze total loss verklaard gaat worden of niet, want de schade is best groot.

Al met al heeft het ongeluk een flinke impact op me gehad. Ik ben gisteren bij de fysio geweest en zij constateerde een whiplash en omdat ik onlangs (afgelopen maart) genezen ben verklaard van een nekhernia, wilde zij ab-so-luut niet dat ik aan het werk zou gaan. Bewegen was volgens haar prima, maar belasten dus niet. Ik werk in de zorg en doe intensief werk als afdelingsassistente.

Inmiddels heb ik op advies van mijn fysio mijn werkgever op de hoogte gesteld van de volledige toedracht en aangegeven dat ze alle (on)kosten rondom mijn ziekteverzuim kunnen declareren bij de tegenpartij. Ik ben best onzeker, mijn tijdelijke contract loopt per 1 maart af en ik ben bang dat deze nooit verlengd zal gaan worden, ook al hebben ze kortgeleden nog te kennen gegeven dat ze héél tevreden over me zijn als werknemer. Ik ben zo boos, zo kwaad over het onrecht wat mij is aangedaan.

De tegenpartij is er met geringe blikschade vanaf gekomen en die meneer doet weer vrolijk zijn ding, terwijl ik nu elke dag met pijn leef en mijn toekomst onzeker is. Natuurlijk weet ik dat het te vroeg is om al conclusies te trekken en leef ik momenteel van dag tot dag.

Huishouden gaat moeizaam vanwege de pijn (en misselijkheid) doe nu elke keer iets omdat ik ook niet als een duf vogeltje op de bank wil zitten, maar het valt me mega zwaar.

Ik mag niet fietsen, niet sporten (wat ik allebei gráág doe) en zelfs niet motorrijden nu ik (tijdelijk) geen auto heb.

Nu vertelde mijn broer dat ik aanspraak kan maken op smartengeld. Ik begrijp dat ik gebruik kan maken van dat recht, maar is het daar nog niet te vroeg voor?

Verder vraag ik me af of er meer mensen zijn die dit mee gemaakt hebben?

Ik ben helemaal geen bozig type en ben héél vergevingsgezind in het dagelijkse leven, maar ik ben nu zo vreselijk boos op diegene die dit ongeluk veroorzaakt heeft, ook omdat hij ook nog heeft staan liegen. Hij kwam tijdens het invullen van de formulieren wel met een klein bosje bloemen, maar mijn man had dat bosje het liefst in zijn r... geramd.

Ach, hoe zien jullie dit en hoe denken jullie hierover? Zijn er nog zaken waar ik achteraan zou moeten gaan of mogelijkheden die ik zou kunnen proberen op lichamelijk vlak zoals de pijn, misselijkheid en het oorsuizen?

Alvast bedankt voor het lezen!
Laat mijn bijdrage een goede zijn........
Je hebt het ongeluk overleeft dus niet zeuren, Nederland is echt zo n schadeclaim mentaliteit aan het worden
Woede heeft hier niet zo veel nut, hij heeft het niet express gedaan. Waarom is je oud klasgenootje niet gelijk naar jou of de politie gekomen? Zo kan alles wel gezegd worden. Als je deelneemt aan het verkeer kunnen deze zaken gebeuren, heel kut! Sterkte!
Jemig, wat moet jij geschrokken zijn. En wat onwijs klote dat je nu zoveel pijn en ellende ervan hebt. Ik kan je helaas niet van advies dienen, maar wil je wel even een digitale geven. Zoals ik het lees, kun je die wel gebruiken. Heel veel sterkte met alles.
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Laat die klasgenoot in ieder geval getuigen. En plaats een oproep plaatsen in de krant ofzo dat je getuigen zoekt. Als blijkt dat die ander gewoon niet oplette kun jij er sowieso meer uitslepen.

Voor het psychische aspect kun je contact zoeken met slachtofferhulp.
Je contract heb je nog heel lang en je wg bergrijpt ook wel dat je er niets aan kan doen.

Je vraagt je nu steeds af 'waarom ik', maar die vraag levert je niets op. Zoek psychologische hulp om e.a. te verwerken.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
wat ben jij een ongelooflijke bitch isis!
quote:_isis_ schreef op 21 juni 2014 @ 18:23:

Je hebt het ongeluk overleeft dus niet zeuren, Nederland is echt zo n schadeclaim mentaliteit aan het wordenNou ja zeg
"Hey baby girl, you're on speaker so behave" (© Derek Morgan)
Die man heeft je echt niet expres aangereden.

En met al die woede, verandert de situatie echt niet hoor.

Geef het tijd en stop je energie in je genezing ipv in je woede.
quote:tantesidonia schreef op 21 juni 2014 @ 18:25:

Geef het tijd en stop je energie in je genezing ipv in je woede.Ja je hebt gelijk, zit normaal zo ook niet in elkaar, maar die emoties houd je niet tegen, gevoel van machteloosheid
Heb je contact met slachtofferhulp gehad?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Jij gelooft een klasgenootje direct?

Verder eens met Isis..
Dan zal je hem aansprakelijk moeten stellen voor de letsel die je opgelopen hebt.
quote:zorgdragertje schreef op zaterdag 21 juni 2014 18:27 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="tantesidonia in "Auto ongeluk"" class="messagelink">tantesidonia schreef op 21 juni 2014 @ 18:25</a>:</b>

Geef het tijd en stop je energie in je genezing ipv in je woede.</div></blockquote>Ja je hebt gelijk, zit normaal zo ook niet in elkaar, maar die emoties houd je niet tegen, gevoel van machteloosheid Ik ken het (Al was het bij mijn ongeluk de schuld van rijkswaterstaat) ik heb een week overal spierpijnen hoofdpijn gehad, ook het shaken en niet durven rijden kwam daar bij kijken. Maar dat gaat over en wat blijft is een goed verhaal..
quote:marjolein852 schreef op 21 juni 2014 @ 18:27:

Jij gelooft een klasgenootje direct?

Verder eens met Isis..Een vrouw van 18 die bij mijn zoon in de klas zit...ja. Ik spreek mijn zoon vanavond weer en zal vragen of ze alsnog contact wilt opnemen met de politie. (mijn zoon kwam gisteren met het verhaal van zijn klasgenoot)
Daarnaast begrijp ik je frustratie wel, maar meneer heeft erkend dat hij fout is, dit wordt allemaal netjes geregeld via zijn verzekering. Hij heeft schuld bekend, heeft zijn excuus aangeboden, is zelfs nog een bosje bloemen komen brengen. Wat wil je nog meer van deze man?
Een kennis van me heeft dat gedaan, de veroorzaker aansprakelijk gesteld.

Die was dusdanig gewond dat hij ander werk heeft moeten zoeken.

14 jaar na het ongeluk is er uitgekeerd... Ik weet niet of je er dat voor over moet hebben... Al die jaren ellende qua papierwerk, telefoontjes en frustratie.
quote:Nouschi schreef op 21 juni 2014 @ 18:27:

Heb je contact met slachtofferhulp gehad?Nooit bij stilgestaan......ik denk gezien mijn woede dat dat niet verkeerd is, thxs
Geef het even tijd om het geestelijk te verwerken en neem even de tijd om lichamelijk te herstellen. Daarna kun je altijd nog zien.

De tip om contact te zoeken met slachtofferhulp vind ik een hele goeie.
You may say I'm a dreamer, but I'm not the only one.
quote:zorgdragertje schreef op 21 juni 2014 @ 18:24:

wat ben jij een ongelooflijke bitch isis!Ja en jij bent een bozig type dat blijkt maar door deze reactie
Ik ben 3 jaar geleden aangereden door een vrachtwagen , hij had mij over het hoofd gezien. Auto Total löss verklaard en ja je schrikt behoorlijk. Mijn advies is wel om zo snel mogelijk wanneer je kan, weer te gaan rijden anders durf je straks niet meer.

Smartengeld hoe dat daar mee zit, geen idee. Ik heb er niets mee gedaan. Die meneer schrok zich ook rot en bood zijn excuus aan en verder verzekeringswerk. Verder heb ik het gelaten, de man zag mij niet en deed het niet expres.

Succes
.
hij heeft je niet met opzet geraakt maar jij bent ook niet met opzet nu arbeidsongeschikt. Hier verzekeren mensen zich dus voor, dat als ze een ongeluk veroorzaken door wat dan ook dat de ander betaald wordt.

Dat is geen claim cultuur, dat is gewoon je verzekeren voor alle dingen waar je geen grip op hebt. Ik neem aan dat je extra medische kosten maakt en andere kosten krijgt en dat verhalen op de veroorzaker van het ongeluk is normaal lijkt me...en heeft niets met wraak te maken.

en eerlijk gezegd lijkt me ook dat je bij voorzichtig op trekken iemand niet zo hard ramt...ik ben op die manier ook eens geraakt, op de fiets, en ik had niets behalve schrammen...maar die gene trok gelukkig echt zacht op, de afstand is lijkt me niet meer dan 5 meter, dat kan met zacht op trekken absoluut niet hard zijn gegaan. Je kan het laten berekenen hoor, snelheid, massa van de auto in combinatie met de deuk.

sterkte, en ik begrijp je helemaal.
Smartengeld? je kosten worden toch via de verzekering betaald?

Het is lullig maar het was een ongeluk, die meneer is niet met opzet in je auto gereden.
quote:tantesidonia schreef op 21 juni 2014 @ 18:25:

Geef het tijd en stop je energie in je genezing ipv in je woede.dat hij me niet expres heeft aangereden, dat begrijp ik, maar ik word boos over zijn leugens en zijn opmerking dat hij baalt dat hij een bekeuring krijgt en niet informeert naar hoe het mij gaat.....
quote:zorgdragertje schreef op 21 juni 2014 @ 18:30:

[...]

Een vrouw van 18 die bij mijn zoon in de klas zit...ja. Ik spreek mijn zoon vanavond weer en zal vragen of ze alsnog contact wilt opnemen met de politie. (mijn zoon kwam gisteren met het verhaal van zijn klasgenoot)niet echt geloofwaardig, ze is ten eerste een bekende en ten tweede vond ze het niet nodig om deze wetenswaardigheden op het moment zelf tegen de politie te zeggen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven