Gezondheid alle pijlers

Vreemde menstruatie

21-06-2014 20:27 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of meerdere vrouwen dit hebben (gehad) en waar het aan zou kunnen liggen..

Donderdag 12 juni werd ik ongesteld, zoals gewoonlijk na 29 dagen. Zaterdag 14 juni stopte het ineens, in eerste instantie dacht ik 'oh, lekker maar 2 dagen ongesteld!' maar ineens werd ik dinsdag de 17e wéér ongesteld, dit duurde tot donderdag ochtend. Sindsdien is het dus gestopt. Normaliter ben ik 4 dagen ongesteld, deze laatste keer dus ook maar wel met een 'pauze' van 2 á 3 dagen. Is dit normaal of is het iets waar ik het beste even mee langs de huisarts kan? En waar zou het aan kunnen liggen?
Ik zou de assistente bellen, voorleggen of ik ermee naar de huisarts moest.

Ik heb het nog niet gehad. Meestal krijg ik goed antwoord van de assistente.
Ik zou er niet voor naar de huisarts gaan, tenzij het misschien vaker zou voorkomen. Soms zijn er redenen dat het verstoort is (immuniteit bv)
@madderijn dank je voor je reactie. Ik heb het ook nooit eerder gehad maar dacht misschien zijn er vrouwen die het herkennen. Maar zal de assistente maandag ochtend voor de zekerheid bellen. Op google kon ik er ook niet veel over vinden.
@ksenija bedankt voor je reactie. Ik heb in december wel een miskraam gehad (zie loepje..) maar sindsdien is mijn menstruatie normaal verlopen, alleen de eerste cyclus duurde wat langer. Zal het in de gaten houden!
December is ook een tijd terug, natuurlijk. Denk niet dat het er mee samenhangt, vooral ook omdat het al maanden normaal verloopt. Zou me er dus niet druk om maken, dikke kans dat het eenmalig was. Stress heeft bv ook invloed en je lijf heeft het nu zo geregeld. Hoeft dus niets achter te zitten. Om de 29 dagen is ook netjes, natuurlijk.

Ik heb ooit een keer een week te laat mijn menstruatie gehad, terwijl ik d pil slikte. Ik belde de assistente en die legde uit gewoon af te wachten en dat zoiets nu eenmaal zo kan gebeuren. (ik was toen nog maagd)
Ik ben vorig jaar februari gestopt met de pil, heb toen vier normale periodes gehad, en daarna precies wat jij beschrijft, op de verwachte dag begon het, na twee dagen drie of vier dagen pauze en dan nog vier dagen nabloeden zeg maar.

Bij mij was het reden om de medische molen in te gaan omdat ze verstoring van de hormonen vermoeden. Dat bleek ook het geval.

Dit kan door externe invloeden een keer gebeuren, of vaker/blijvend omdat bijvoorbeeld een bepaald Hormoon te laag is of de overgang is begonnen.

Als het een keertje is zou ik er nog niet zo veel mee doen, als het de volgende keren ook zo is zou ik contact opnemen met je arts en eventueel een doorverwijzing vragen.
Dank jullie wel! Zal het nog even afwachten dan!

@siska hoe gaat het nu met je?
Tot grote verrassing van de artsen ben ik toch spontaan zwanger geraakt! (De ivf stond voor januari gepland en toen werd ik dus helemaal niet ongesteld......)
Wat fijn @siska! Ik denk niet dat ik in de overgang zit, ben nog maar 21. Geniet nog van je zwangerschap!
@shirmama: dat zou dan inderdaad wel erg vroeg zijn, maar als dit vaker gebeurt dan zou ik het wel uit laten zoeken, hormonen kunnen om allerlei redenen verstoord zijn, of worden , ook door invloeden van buitenaf.
Ja ik denk dat ik voor de zekerheid toch even de assistente ga bellen maandag en kijken wat zij ervan zegt. Bedankt in ieder geval! @siska
Niemand voor de rest?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven