Gezondheid alle pijlers

Vage stekende buikpijn uitstraling naar links, nu een echo

23-06-2014 12:13 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen,

Ik heb sinds een week of 1,5 last van een vage stekende buikpijn die vooral nadat ik gegeten heb erger wordt en daarna weer afzwakt. Ook heb ik even last gehad van obstipatie, dus nu wel weer redelijk voorbij is.

Omdat de buikpijn niet overging, ben ik vanmorgen naar de HA geweest die naar mijn darmen heeft geluisterd. Deze hadden volgens hem een normale ruis. Vervolgens heeft hij mijn urine getest en zag dat daar wel wat bloed in zat, terwijl ik dat met het blote oog helemaal niet kon zien.

Ik moet nu morgen voor een echo van mijn buik naar het ziekenhuis. Tevens moet ik bloed laten prikken.

Heeft iemand ervaringen met bovenstaande klachten?

Ik ben altijd redelijk nuchter geweest wat betreft arsten en ziekenhuizen, maar sinds mijn moeder 3 jaar geleden overleden is, heb ik echt wel last van angsten. Ik ben nu echt een beetje bang......
Geen specifieke ervaring met dit, maar wel met ziekenhuizen/onderzoeken enz.

Gewoon rustig over je heen laten komen en (proberen) rustig te wachten op de uitslag! Fijn dat je iig nader onderzoek krijgt en er hopelijk een oorzaak gevonden wordt.
Misschien 'zeuren' je nieren / heb je niersteentjes? Dat je last hebt omdat je gedronken hebt bij het eten?

Past ook bij bloed in je urine.

Sterkte!
quote:plous schreef op 23 juni 2014 @ 13:36:

Misschien 'zeuren' je nieren / heb je niersteentjes? Dat je last hebt omdat je gedronken hebt bij het eten?

Past ook bij bloed in je urine.

Sterkte!

wat is dit nou voor een rare vraag. En hoezo past dat bij bloed in je urine, drinken bij het eten?

Sowieso: geen diagnoses via dit forum. De huisarts doet al onderzoek. Sterkte!
quote:lionlily schreef op 23 juni 2014 @ 13:46:

[...]

wat is dit nou voor een rare vraag. En hoezo past dat bij bloed in je urine, drinken bij het eten?

Sowieso: geen diagnoses via dit forum. De huisarts doet al onderzoek. Sterkte!

Sorry hoor.

TO vraagt of iemand ervaring heeft met bovenstaande klachten.

Ja, dat heb ik. Ik had last van stekende buikpijn na het eten, waarbij ik dacht dat het van het eten kwam, maar ik bleek last te krijgen van wat ik dronk. Omdat ik dan aandrang kreeg om te plassen en dat is met nierstenen niet erg prettig.

En bij nierstenen heb je bloed in je urine, ja.

Het was zeker niet bedoeld als diagnose. Ik had het wellicht anders kunnen formuleren. Maar ik vind jouw reactie wel aanvallend.
Ik begrijp dat je ongerust bent en graag wilt weten wat er aan de hand is. Maar ieder mens is/lijf reageert weer anders. Mijn ervaring is dat iedereen er wel een mening over heeft. Wanneer je een gevoelig type bent (niet negatief bedoelt) kan het je erg onzeker maken of je juist verkeerde hoop geven. Terwijl de artsen de enige zijn die een diagnose kunnen en mogen stellen! Sterkte morgen en ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

Off-topic: ik denk dat plous bedoelt dat nierstenen je nieren kunnen beschadigen en dat het daarom mogelijk is dat je bloed in je urine terug vind. Maar nogmaals wij zijn geen artsen en mogen geen diagnose stellen.
Oh ik zie nu de reactie van plous ...
Ik heb vanmorgen de echo van de hele buikstreek gehad. Lever, alvleesklier, nieren, baarmoeder, galblaas en alles zag er goed uit. Dus de verklaring voor m'n buikpijn zit daar niet. Heb ondertussen bloed laten prikken en krij hier vrijdag de uitslag van. Buik doet onverminderd zeer. Zou het dan toch uit m'n darmen komen?
Ik was al benieuwd hoe het gegaan was. Fijn om te horen dat alles er goed uit ziet op de echo, een hele geruststelling lijkt mij. Maar ja wat is het dan ..... even afwachten wat er uit het bloedonderzoek komt as vrijdag.

Ik herken wel veel van je klachten, bij mij komt het uit de darmen. Maar nogmaals, ik ben geen arts ....

Sterkte!
Aan de ene kant, ben ik natuurlijk enorm opgelucht. In m'n buik zit dus niets "raars". Aan de andere kant, weet ik nu nog niets en dat is zowel frustrerend als beangstigend.
Was benieuwd naar de uitslag en hoe het met je gaat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven