Patroon minions

23-06-2014 20:34 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Heeft iemand een patroon om een knuffel minions te maken? Ik wil het met fleece maken. Haken en breien zijn niet mijn ding. Ik hoop dat iemand me kan helpen.
If we don´t stop the war, the war will stop us (H.G. Wells)
Als je weinig ervaring hebt met naaimachines e.d., is dit wel leuk om mee te beginnen:

Print dezelfde kleurplaten van de gewenste minion (die gele mannetjes uit despicable me toch?), ongeveer drie of vier stuks.

Van de eerste knip je het lijfje uit en de armen/beentjes. Die stukjes spelden op fleece (armpjes en benen met 1,5 cm verlengen). Ieder deel twee keer knippen.

Knip de andere onderdelen uit. Broekje, oogwit, bril, pupillen, enz. Houdt rekening met 1 cm naadtoeslag voor lijfje-met hoofd, naai de bril, ogen en mond dus niet exact tegen het einde aan.

Zet de gezichtsonderdelen en broekje vast. Naai de armpjes en benen en vul op. Leg dan de lijfgedeeltes op elkaar (goede kanten naar binnen!), speld de armen en benen op de juiste plek (ook naar binnen!) en naai rondom. Laat een 'gat' van drie a vier cm over om te keren. Keer, vul op en naai met de hand dicht.
Lemoos, gaat dat werken? Een minion is rond aan boven en onderkant. Dat gaat toch ''trekken''?

Ook het broekje moet dan toch in twee delen? (2x2 delen)
minion maken
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
quote:Scamp schreef op 23 juni 2014 @ 20:56:

Lemoos, gaat dat werken? Een minion is rond aan boven en onderkant. Dat gaat toch ''trekken''?

Ook het broekje moet dan toch in twee delen? (2x2 delen)

Ja hoor. Tegen 'trekken': voordat je het werk keert door het opengelaten gat, de naadtoeslag inknippen, soort v-vorm. Pas op dat je niet in het stiksel knipt. Zo krijg je het mooi rond.

Broekjes: voorkant met schouderriemen, achterkant alleen het broekje (onderste gedeelte). Eventueel nog twee reepjes stof kruisen op de rug, alsof de tuinbroek zo sluit. Of je knipt het idd dubbel, en bewerk je de voorkant door er nog een mini-zakje op te naaien (duidelijk verschil voor- en achterkant broek).
Bedankt.

Lola, dat linkje is handig, maar ik heb nog geen patroon.
Lemoos, het lijkt me erg ingewikkeld wat je zegt. Het is net alsof je chinees praat
Leuk minions maken, heksje! Ik heb vorig jaar minions gemaakt van cakepops. Wel wat anders, I know.

Hoe is het verder?
You know how I know? Because I reeaally think so!
Heksie, het is allemaal vrij simpel.

Schrijf het allemaal voor jezelf op in kleine stapjes.

Als je er aan denkt om de stukken stof binnenste buiten te naaien en dan om te draaien voor het vullen, dan komt het helemaal goed.
Er zijn leuke websites waar handige tutorials te zien zijn met stap voor stap instructie (en foto).

Handig:

Pinterest (zorg dat er 'diy' en 'tutorial' in jouw zoektermen staat)

Eleoleo.be (bij gratis patronen)

Sewmamasew.com

Iammommahearmeroar.com
Bedankt allemaal. Het zal wel lukken. Hoop ik. Ik heb een hele strenge juffie hier die zegt dat het gaat mislukken (het is voor haar)

Hey, lieverds, het gaat goed. Alleen druk druk druk. Ik kom een keertje beurten bij het landhuis.
Dat is door doornenstruiken overwoekerd en ik vrees dat je Dickens moet wakker kussen.
iiiieeeeuuuuwww!!! Moet ik haar wakker kussen? Mij niet gezien. Ik ben een heks, geen prinses!
Dickens is ook geen kikker die in een prins zal veranderen, don't worry.
quote:MrsStanleyWalker schreef op 26 juni 2014 @ 21:46:

Dickens is ook geen kikker die in een prins zal veranderen, don't worry.

Ik ga haar echt niet kussen

Lemoos, ik heb in Pinterest die patronen gevonden. Ik ga het proberen, maar ik begin te denken: Oh God, waar ben ik aan begonnen. Had ik die knuffels moeten kopen! Duurder, maar minder hoofdpijn en werk. En geen gevaar dat het mislukt.
Aliexpress heeft ze .

http://m.aliexpress.com/s ... +plush&shippingCountry=NL
Ik ben er nog niet uit of ik je moet bedanken...
OMG, waar ben ik aan begonnen
Wat is er?
Ik heb de gele deel klaar, maar het is helemaal misvormd. Veel te dik aan de onderkant en de rechter kant heeft een bubbeltje. Dochterlief zegt: het geeft niets, mama, je kan ook een kussen ervan maken.

Oefening baart kunst, heksje. Ik vind het al stoer dat je het probeert, ik was gaan ballen gooien op de kermis om er één te winnen, denk ik.
Zal ik dan en tweede poging doen? Ik moet echt een foto van die misbaksel hier plakken. Dan ga je pas lachen.

Weet je hoe ik in de problemen kwam? Dochterlief wou op de kermis een minon van de grijpmachine. Ik zei dat je veel geld in moet doen en waarschijnlijk alsnog geen minion krijgt. Op de kermis (met een glasje op) leek de minion toch niet zo moeilijk. Dus, ik zei: lieverd, dat gaat mama voor je maken, en groter dan die.

Die grote mond van mij...
Haha. Ik heb op de kermis zelfs geprobeerd om een minibike voor Mason te winnen. Hij wilde persé zo'n kleine motor... Lukte dus niet. Tranen met tuiten heeft ie gehuild, dikke tranen...
Wat we niet doen voor onze kinderen
Hou op, schei uit.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven