Assessment verprutst?
dinsdag 24 juni 2014 om 14:57
Vorige week gesprek gehad bij potentiële werkgever. Waren heel enthousiast en ik ook. Maar moest nog wel even een assessment doen. Ze lieten het daar niet van afhangen zeiden ze. Maar toch. Ik moest hem voor vanavond gedaan hebben. Dus ik van het weekend niks gedaan, want toen was ik jarig, zondag uitgebrakt en gisteren fris en fruitig achter de computer. Kind op het kdv, zodat ik ongestoord en goed voorbereid mijn gang kon gaan. Eerst de oefentest gedaan. Begrijpend lezen ging goed, en controle test ook, maar oei oei toen kwam rekenvaardigheid. Ook eerst de oefentest gedaan. Dat ging goed, Ongeveer 1 fout bij 5 vragen. Dus ik ging de test maken. De sommen waren veel moeilijker en ik was gewoon constant te laat en uiteindelijk dus verprutst. Voel me nu zo dom. Het waren van die sommen:
48:6 X ? + 2 = 26, en dan heb je 10 sec ofzo.
Gewoon constant net tijd te kort, Het is voor een administratieve functie, dus nou voel ik me helemaal zo dat ik door de mand val, met mijn zogenaamde cijfermatig inzicht. In mijn werk heb ik ook echt het gevoel dat ik wat kan. Heb gewoon mijn diploma's en werkervaring, maar met zo'n test kom ik blijkbaar niet zo goed uit de verf.
Hoe kan ik werkgever overtuigen dat ik toch de juiste persoon ben voor de job. Wil zo graag weer aan de bak. Het is de juiste baan, goede afstand, goede uren en alles beter dan thuis zitten en WW "trekken" .
Moet ook verificatie test doen, straks verpruts ik die dus ook, omdat ik me nu zo aan het opjutten ben. Ben al rekenvaardigheidstesten aan het oefenen, maar aan de andere kant, doe ik daar wel verstandig aan.
48:6 X ? + 2 = 26, en dan heb je 10 sec ofzo.
Gewoon constant net tijd te kort, Het is voor een administratieve functie, dus nou voel ik me helemaal zo dat ik door de mand val, met mijn zogenaamde cijfermatig inzicht. In mijn werk heb ik ook echt het gevoel dat ik wat kan. Heb gewoon mijn diploma's en werkervaring, maar met zo'n test kom ik blijkbaar niet zo goed uit de verf.
Hoe kan ik werkgever overtuigen dat ik toch de juiste persoon ben voor de job. Wil zo graag weer aan de bak. Het is de juiste baan, goede afstand, goede uren en alles beter dan thuis zitten en WW "trekken" .
Moet ook verificatie test doen, straks verpruts ik die dus ook, omdat ik me nu zo aan het opjutten ben. Ben al rekenvaardigheidstesten aan het oefenen, maar aan de andere kant, doe ik daar wel verstandig aan.
dinsdag 24 juni 2014 om 15:21
Testen oefenen kan geen kwaad, maar niet uren achter elkaar en niet jezelf opfokken.
Houd in gedachten dat sommige testen zo ontworpen zijn met het doel jou in tijdnood te laten komen. Dan is het aantal vragen gewoon te groot of de tijd te kort. Men wil dan zien of jij kalm kunt blijven en gewoon doorgaan. De bedoeling is dan dat je rustig doet wat je wél kunt doen en je niet van de wijs laat brengen.
Wil niet zeggen dat dat bij deze test ook zo is, maar het kan wel helpen je zenuwen wat te bedwingen.
Houd in gedachten dat sommige testen zo ontworpen zijn met het doel jou in tijdnood te laten komen. Dan is het aantal vragen gewoon te groot of de tijd te kort. Men wil dan zien of jij kalm kunt blijven en gewoon doorgaan. De bedoeling is dan dat je rustig doet wat je wél kunt doen en je niet van de wijs laat brengen.
Wil niet zeggen dat dat bij deze test ook zo is, maar het kan wel helpen je zenuwen wat te bedwingen.
dinsdag 24 juni 2014 om 15:25
dinsdag 24 juni 2014 om 15:32
dinsdag 24 juni 2014 om 15:35
dinsdag 24 juni 2014 om 15:57
dinsdag 24 juni 2014 om 16:04
Thnx voor jullie reacties, zo redeneer ik voor mezelf inderdaad ook. Liever correct antwoord dan een snel antwoord. Ben er wel iets geruster op.
Ik hoop dat ik bij de verificatie beter uit de verf kom en anders jammer dan! Hun verlies! Ben een goede aanwinst voor het bedrijf. Voel me stuk minder dom nu.
Ik hoop dat ik bij de verificatie beter uit de verf kom en anders jammer dan! Hun verlies! Ben een goede aanwinst voor het bedrijf. Voel me stuk minder dom nu.
dinsdag 24 juni 2014 om 16:42
Ik heb een keer bij een potentiële werkgever een vrij uitgebreide assessment gedaan, daar kwam zo ongeveer precies het tegenovergestelde uit van wat ze wilden. En toch mocht ik door naar de tweede ronde. Dus, er is hoop! En als er een klik was, zij hebben een goed beeld van jou, beide partijen zijn enthousiast en ze ook nog eens zeggen dat het assessment niet bepalend is......
Wordt het nog met je besproken? Ga jezelf niet verdedigen, maar wees wel eerlijk, je kan gerust aangeven dat het je te snel ging. En hoe gingen de andere onderdelen? Waarom ging het eerste gesprek wel goed? Waarom denk je dat zij positief en enthousiast waren? Heb je verder voldoende kennis van zaken? Daar liggen de aanknopingspunten voor een volgend gesprek.
Wordt het nog met je besproken? Ga jezelf niet verdedigen, maar wees wel eerlijk, je kan gerust aangeven dat het je te snel ging. En hoe gingen de andere onderdelen? Waarom ging het eerste gesprek wel goed? Waarom denk je dat zij positief en enthousiast waren? Heb je verder voldoende kennis van zaken? Daar liggen de aanknopingspunten voor een volgend gesprek.